EF kielimatka

mimmu

Hei!
pian 14v tyttäreni on lähdössä Torontoon kielimatkalle isäntäperhemajoituksella tulevana kesänä. Onko kenelläkään kokemuksia??? Uskaltaako sinne lapsen päästää??

8

2734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä

      12-vuotias oli kesällä 07 kolme viikoa brightonissa.
      Matka oli STS:n järjestämä.
      Tyttö pärjäsi erinomaisesti ja tykkäsi isäntäperheestä paljon.
      Nuorten keskustelupalstoja jos lukee, niin lähes kaikki kehuvat EF:ää paremmaksi, koska siellä saa bilettää ja ryypätä rauhassa, jopa kehutaan, että on saatu ilmisia drinkkilippuja leadereiltä.
      En tosin tiedä ihan mitenkä nuoret tätä bile-elämää harrastaa, mutta seura varmaan tekee kaltaisekseen ja joukossa tyhmyys tiivistyy, jos valvontaa ei ole.
      Sts:llä tosiaan valvonta oli tiukka, kun mihinkään ei saanut itsekseen mennä hortoilemaan ja oli tiukat kotiintulo ajat.
      Uutta matkaa kovasti suunnitelaan, mutta määränpää vielä avoin...Maltaakin on mietitty.

      • mimmu

        Kiitos tiedosta! Tuossa asiassa onneksi VIELÄ tyttäremme ei ole innostunut. Hyvinkin alkoholi tms vastainen. Mutta katsotaan mitä tuleman pitää. Matka on varattuna kuitenkin jo. Ensikerralla mahdollisesti otan tuon vinkkisi huomioon. Kiitos!


      • äippä
        mimmu kirjoitti:

        Kiitos tiedosta! Tuossa asiassa onneksi VIELÄ tyttäremme ei ole innostunut. Hyvinkin alkoholi tms vastainen. Mutta katsotaan mitä tuleman pitää. Matka on varattuna kuitenkin jo. Ensikerralla mahdollisesti otan tuon vinkkisi huomioon. Kiitos!

        Sitä tiedä onko nuo keskusteelupalstojen jutut vain nuorten rehvastelua, mutta sen verran monia juttuja löysin, että meillä ei mennä EF:n mukaan (ihan varulta).
        Itse en ole todellakaan mikään tiukkapipo, mutta luulisi, että voipi sitä juhlia täällä Suomen maassakin, jos ihan pakko on.
        Aika ikävältä tuntuisi, jos lapsi lähtee maalimalle mielessään vain Bilettäminen.
        Uskon joka tapauksessa, että lapsellesi tulee ikimuistoinen matka, kun vain järki pysyy päässä.Pääasia , että lapsi on niin rohkea, että lähtee kokeilemaan siipiään.
        Ja viime kesänä kun minun tyttöni lähti niin en lukenut mitään keskustelupalstoja, eli täytyy sanoa että tieto lisää tuskaa....jne
        Meillä mietitään vielä Maltan ja Englannin välillä.


      • mimmu
        äippä kirjoitti:

        Sitä tiedä onko nuo keskusteelupalstojen jutut vain nuorten rehvastelua, mutta sen verran monia juttuja löysin, että meillä ei mennä EF:n mukaan (ihan varulta).
        Itse en ole todellakaan mikään tiukkapipo, mutta luulisi, että voipi sitä juhlia täällä Suomen maassakin, jos ihan pakko on.
        Aika ikävältä tuntuisi, jos lapsi lähtee maalimalle mielessään vain Bilettäminen.
        Uskon joka tapauksessa, että lapsellesi tulee ikimuistoinen matka, kun vain järki pysyy päässä.Pääasia , että lapsi on niin rohkea, että lähtee kokeilemaan siipiään.
        Ja viime kesänä kun minun tyttöni lähti niin en lukenut mitään keskustelupalstoja, eli täytyy sanoa että tieto lisää tuskaa....jne
        Meillä mietitään vielä Maltan ja Englannin välillä.

        Totta puhut! Kävimme juuri ef infotilausuudessa ja kyllä sain käsityksen, että Malta on aika "biletyspaikka". siellä oli tanssikursseja ja vaikka mitä. Engalnti vaikutti kauniilta ja rauhalliselta kohteelta! Itse kallistuisin sinne. Tietysi lapsen toiveet ja halut aina etusijalle. Mitä harrastaa..


      • äippä
        mimmu kirjoitti:

        Totta puhut! Kävimme juuri ef infotilausuudessa ja kyllä sain käsityksen, että Malta on aika "biletyspaikka". siellä oli tanssikursseja ja vaikka mitä. Engalnti vaikutti kauniilta ja rauhalliselta kohteelta! Itse kallistuisin sinne. Tietysi lapsen toiveet ja halut aina etusijalle. Mitä harrastaa..

        löysin tämmöisen keskustelufoorumin kielimatkoista
        http://languetta.free-forums.org/languetta.html
        vaikuttaa hyvin asialliselta


      • mimmu
        äippä kirjoitti:

        löysin tämmöisen keskustelufoorumin kielimatkoista
        http://languetta.free-forums.org/languetta.html
        vaikuttaa hyvin asialliselta

        Mukava. työkseni näpyttelen koneen kanssa niin paljon, ettei ole tullut selailtua noita nettisivuja... Kiitos! Sinullakin rohkea lapsi kun nuorena jo reissailee..


      • kesää odotellessa
        mimmu kirjoitti:

        Mukava. työkseni näpyttelen koneen kanssa niin paljon, ettei ole tullut selailtua noita nettisivuja... Kiitos! Sinullakin rohkea lapsi kun nuorena jo reissailee..

        Itekkin oon menossa Torontoon kesällä isäntäperhemajotuksella EF:n kautta. Mahtaako olla sama matka? :) Itse olen 15-vuotias poika.


      • Matilda-91
        kesää odotellessa kirjoitti:

        Itekkin oon menossa Torontoon kesällä isäntäperhemajotuksella EF:n kautta. Mahtaako olla sama matka? :) Itse olen 15-vuotias poika.

        Olin EF:n kielimatkalla viime vuonna ja tykkäsin todella paljon. Siellä kyllä oli todella tiukka "vartionti" että liiderimme kyllä katsoivat ettei kukaan juo tai mitään sellaista. Eli ei siellä kyllä kauheasti mitään bilettämistä ollut vaikka monet niin luulevatkin. Olen kuullut että jotkut paikat ovat enemmänkin biletyspaikkoja, eli se vähän riippuu kohteesta. Joten suosittelen että katsotte enemmän että mihin kohteeseen lapsenne on menossa. Esimerkiksi EF:n lehtisessä tai nettisivuilla lukee jos paikka on "rauhallisempi".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe