ikenet turvonneet raskauden aikana?Onko mitn hyviä keinoja hoitaa sitä ja milloin se on loppunut?
Itselläni menossa rv 16 ja ikenet ovat olleet jo monta viikkoa turvonneet ja ikenen raja on vetäytynyt alaspäin..aamuisin niistä vuotaa verta. Hammaslääkärissä kävin joku viikko sit mut kun se kuuluu asiaan niin ei sille oikein mitn voi tehdä!Sanoivat että helpottaa viim.kun vauva on syntynyt.. ei kai se niin kauan kestä?Miten teillä muilla?
Onkos teillä
4
875
Vastaukset
- ollut ongelmia
mutta hammaslääkäri sanoi, että ientulehdus tulee raskaana huomattavasti helpommin.. Ja et ei siihen oikein auta muutako puhdistaa hampaat entistä tarkemmin..
- rv37
Minulla tuota vaivaa oli aika paljonki alkuraskaudesta, tosi ikävä tunne.. Enkä tiedä miten se yleensä mutta omassa tapauksessani se vaiva hävisi kyllä lähes kokonaan joskus puolivälin kieppeillä.
Eipä tästä sinänsä kai apua ollut kun parannuskeinoa en itsekään silloin keksinyt, mutta toivotaan että jospa se rauhoittuisi sullakin pian.. =) - vuotaa
mulla tulee etenkin iltaisin hammaspesun yhteydessä tosi paljon verta, eli käytännössä koko pesuvesi on täysin punaista. Aamuisin hammaspesulla ei niinkään. Ja pari kertaa on ollut niin, että yhtäkkiä vaan kesken ei mitään alkaa suussa olla verta, kun ien alkaa vuotaa ja kun sylkäisee niin tulee ihan punaista sylkeä. Ällöttävää kaiken kaikkiaan, mutta mulla on kyllä hyvinhoidetut hampaat ilman reikiä ollut aina eikä nytkään tulehdusta kai pitäisi olla. Tää on vaan uusi inhottava ilmiö.
rv24- sama vaiva
ensimmäisen raskausajan oli loppuun asti vertavuotavat ikenet. Nyt ootan toista,vielä ei ole tullut vaiva esille,vielä,mut jotenki osaan jo sitä odottaa.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692713
- 632654
- 681792
- 241617
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 401203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197