Nyt sitten, kun irtisanoutumiset alkaa ja näitä vapaaehtoisia-jotka hoitaa sairaanhoitajan hommat ihan maalaisjärjellä(kuulemma)-alkaa virrata työhön, niin tiedoksi, että voitte kyllä kysyä ihan suoraan ja reilusti, jos kysyttävää tulee.
itse olen Madeiralla lomalla, mutta voin jättää puh-numeroni ja neuvoa tarvittaessa.
ja eihän siinä mitään, kanylointi sujuu v
Ei ole tyhmiä kysymyksiä!
14
4246
Vastaukset
- tarkennus
... voiko sä vielä kerto se ero kanyyli ja katetri? Onko paljo väli kumpi laitta mihi?
Kiva madeiramatka sulle, mine hoida hyvi sinun työ!
PS. Ai ni, se exituspussi, onko se ne musta pussit rullalla siellä siivouskaapiss?- julianna;;
huomaat kyllä varmasti tutkiessasi kanyylin ja katetrin eron.Itse kokisin vaaralliseksi nimenomaan sen, jos kanyylia käyttää vahingossa katetrin tilalla...Mutta erehdyksistään oppii!!
Kiitos, minä uskoinkin , että sinä hoidat homman kotiin.Mä lähetän kortin sit sieltä auringosta!;) - julianna;;
julianna;; kirjoitti:
huomaat kyllä varmasti tutkiessasi kanyylin ja katetrin eron.Itse kokisin vaaralliseksi nimenomaan sen, jos kanyylia käyttää vahingossa katetrin tilalla...Mutta erehdyksistään oppii!!
Kiitos, minä uskoinkin , että sinä hoidat homman kotiin.Mä lähetän kortin sit sieltä auringosta!;)muistathan, miten ja mistä vastaavat lääkkeet katsotaan? Vihje:se EI ole puhelinluettelo! ; D
- muistan
julianna;; kirjoitti:
muistathan, miten ja mistä vastaavat lääkkeet katsotaan? Vihje:se EI ole puhelinluettelo! ; D
... minä olla oikein huolellinen ja varmaan muista otta lääkket säännöllisesti.
Ei minä muuten jaksa sinun raskas ja vastuullinen työ.
Muista sinä kans otta omat lääkke muka Madeiralle! - julianna;;
muistan kirjoitti:
... minä olla oikein huolellinen ja varmaan muista otta lääkket säännöllisesti.
Ei minä muuten jaksa sinun raskas ja vastuullinen työ.
Muista sinä kans otta omat lääkke muka Madeiralle!jos sulle tulee paniikki, niin istut rauhallisesti penkille ja hengität syvään. Ja muistat:"tämähän on kutsumustyö, ei tässä osaamista ja ammattitaitoa vaadita".ja taas elämä hymyilee...
- minä...
julianna;; kirjoitti:
jos sulle tulee paniikki, niin istut rauhallisesti penkille ja hengität syvään. Ja muistat:"tämähän on kutsumustyö, ei tässä osaamista ja ammattitaitoa vaadita".ja taas elämä hymyilee...
..istu paniikki päälle, odotta että penkki mene ohi ja kutsu tulee.
Mene sinä Madeiralle, minä laitta tekstari jos ei sinun tarvi tulla takas.
Muista käyttä aurinkovoide, muuten voi tulla paha tauti! - siennannannanna
Toivottavasti teiltä maallikoilta onnistuu aseptiikka? Tiedätte eristettävät potilaat?
Nenämahaletkun laitto onnistuu? Stoomapussin osaatte vaihtaa ja ihoalueen hoito onnistuu? Osaatte pitää huolta potilaan nestetasapainosta? Parenteraalinen ravitsemus hallussa?
Tiedätte keskuslaskimokatetrin ja keskuslaskimopaineen mittaaminen onnistuu?
Riittävän hapetuksen turvaaminen? Kuinka paljon happea COPD-potilaalle?
Tiedätte mitä pitää tarkkailla verensiirrossa, reaktiot?
Defibrillointi onnistuu? Mites elvytyslääkkeet?
Haavojen luokittelu ja hoitoperiaatteet?
Painehaavaumien synnynhän osaatte estää?
Osaatte ottaa ulosteen veriviljelyt ym?
Pleuraimun käyttö hallussa?
Virtsarakon huuhtelu onnistuu? Mitä pitää tehdä jos katetri tukossa?
Mitä otettava huomioon eri sairauksissa?
Tuette kuolevan potilaan omaisia? Tuette kuolevaa potilasta? Hoidatte exituksen?
Juuh, ku mie irtisanoudun ni te kykenette kyllä hoitamaan mun homman ilman koulutusta. Sairaanhoitajan työhän on vaan perseiden pesua ja lääkkeiden jakamista kippoon.
- hyvää lomaa
Hyvää lomaa sinulle. Kyllä me pärjätään. Tarvittaessa kysymme lääkärisedältä, hänhän on tottunut hoitajia neuvomaan.
Tavanomainen katetrointikin on sen verran rutiinijuttu ettei se tuota vaikeuksia; hommaan löytyy sen verran hyviä ohjeita.
Normaalistikin kaiken vähänkin taitoa vaativan, kuten rakkopunktiokatetrin laittamisen, hoitaa lääkäri. - dlsj
Kysäseppäs muuten paljonko ne maksaisivat siellä Madeiralla hoitsulle palkkaa. Jos vaikka jäisit sinne...
- julianna;;
Tosi hyvä idea! Varmasti maksavat enemmän-eikö kaikkialla muualla makseta sairaanhoitajalle enemmän kuin suomessa.Poikkeuksena taitaa olla ainoastaan Turkki ja Viro!
- meni
julianna;; kirjoitti:
Tosi hyvä idea! Varmasti maksavat enemmän-eikö kaikkialla muualla makseta sairaanhoitajalle enemmän kuin suomessa.Poikkeuksena taitaa olla ainoastaan Turkki ja Viro!
propagandan suoltajalta. Etkös muista sitä hoitsujen palkkojen vertailua EU-maiden kesken. Teillä on vain tapana valita ne kaikken korkeimmin maksavat maat ja sitten mussuttaa kuinka huonot palkat on ja kaikkialla muualla on paremmin.
Lähdepäs vaikka Hollantiin tai Ranskaan. Ai hitsi, palkat olikin huonommat kuin Suomessa... eikä ne taida ottaa vastaankaan kun ei leideillä kielitaito riitäkään.
- Madeiralle
Kas kun matalapalkkaisella hoitsulla on varaa lentää Madeiralle. Vai onkohan se palkka sittenkään niin kovin matala...?
- ANNAKAISA
julianna;; TOIVOTTAVASTI SÄÄ ET TELO ITTEES JA JOUDU MUN HOIDETTAVAKS. MÄÄ VOIN OLLA HUONO SIJAINEN ,MUTTA EI SE MITÄÄN erehdyksiä satuu joillekin enemmän ja toisille vähemmän
- Grr...kyllästyttää jo
oletko hysteerikko? Lietsot täällä jatkuvasti lisää pökköä pesään. Mene ihmeessä sinne Madeiralle, se on kaunis saari, ehkä saat sinäkin muuta ajateltavaa välillä ja rauhoitut. Kyllä täältä aina joku hoitoapulainen löytyy, joka voi puolestasi kääntää sen mummon toiselle kyljelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006524
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313900törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303315Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3811792- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471053Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889