Hyvä palkkaiset ammatit?

meiki

olen lukiossa ekalla, minulla EI ole pitkää matikkaa, enkä osaa sitä ollenkaan, joten lääkäriä/insinööriä tms. minusta ei tule. En myöskään aio lukea pitkää fysiikka.

kertokaa hyväpalkkaisia ammatteja, ihan mitä vain.
(tietenkin on tärkeintä se, mikä itseä kiinnostaa, mutta nyt olen ihan hukassa joten auttakaa!)

22

4836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noilla....

      reunaehdoilla (eli et lähde keikkalääkäriksi Perähikiän terveyskeskukseen), mites olisi liikejuridiikka? Tai oikeustiede yleensäkin?

      • meiki

        vitsikästä.. ei kait se hyväpalkkainen ammatti riipu siitä että lukeeko pitkää vai lyhyttä matikkaa :o`?


      • ............
        meiki kirjoitti:

        vitsikästä.. ei kait se hyväpalkkainen ammatti riipu siitä että lukeeko pitkää vai lyhyttä matikkaa :o`?

        Ei tietenkään, mutta sulkeehan se aika paljon ovia.


      • meiki
        ............ kirjoitti:

        Ei tietenkään, mutta sulkeehan se aika paljon ovia.

        mutta jos ei vaan osaa matikkaa, niin turha sitä on niille tunneille mennä kitumaan.:( siis pitkän matikan tunneille. Fysiikkaa varmaa osaisin, mutta kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta! mua kiinnostaa kielet ja kuvataide, psyka, filosofia!

        ekonomiks ei taida päästä jos ei ole lukenut pitkää matikkaa? vaatesuunnittelukin kiinnostais, mutta olen lukenut että _voi_ joutua elämään todella niukalla palkalla ja tekee töitä niska limassa. se ei käy. Siis kyllä töitä tietenkin leivän eteen täytyy tehdä, mut haluan sit tietenkin tietää, että saa sit hyvän palkAan työstäsä.

        ^ sekavaa. mut jos joku kertois vielä niitä hyväpalkkasii töitä, noilla ehdoilla? vai onko sellaista olemassakaa. :(


    • ...........

      Tehtailla on usein ihan kiitettävä palkka, ja monille tehtaille pääsee töihin ihan ilman varsinaista koulutusta!

    • prrrrrrrrrrhana

      Itsekkin olen lukiossa, ja voi olla julmaa kun sanon näin mutta valitettavasti olen sitä mieltä:

      ETTÄ JOS ET OLE VALMIS TEKEMÄÄN TÖITÄ, ET MYÖSKÄÄN ANSAITSE SAADA YHTÄ PALJON PALKKAA SIITÄ KUIN NE JOTKA SEN ETEEN TEKEVÄT PALJON TÖITÄ.

      Jep. Itse luen pitkää matematiikkaa, kemiaa, biologiaa ja fysiikkaa. Aina ei kiinnosta eikä aina voi kaikkea ymmärtää mutta kun tahtoo joskus pärjätä niin nyt täytyy sen eteen tehdä jotain. Ei se raha tipu taivaasta vaan odottamalla ja kuluttamalla aikaa kuvaamataidon tunneilla!

      Jos et ole valmis siis tekemään töitä, etsi vain sitä mistä pidät, eli lue vaikka sitä psykologiaa ja ryhdy vaikka puheterapeutiksi? Unohda se palkka. Raha ei tuo onnellisuutta, se vain joko auttaa sitä tai pahentaa sitä. Tai sitten vain vaihdat asennettasi opiskeluun, sinä sen lukion valitsit. Olisit mennyt ammattikouluun niin ei tarvitsisi tehdä töitä.

      • meiki

        Kyllähän minä olen valmis töitä tekemään, mutta en todellakaan aio mitään pitkää matikkaa rueta lukemaan jos sitä ei osaa! fysiikan kanssa sama asia.

        tiedän kyllä hyvin, että raha ei tuo onnellisuutta, mutta haluan kohtuu hyvän palkan, ettei sit tarvi persaukisena elää.

        mitenkäs tuo ekonomi juttu? pitääkö erityisesti osata sitä matikkaa vai mitä?


      • Oll
        meiki kirjoitti:

        Kyllähän minä olen valmis töitä tekemään, mutta en todellakaan aio mitään pitkää matikkaa rueta lukemaan jos sitä ei osaa! fysiikan kanssa sama asia.

        tiedän kyllä hyvin, että raha ei tuo onnellisuutta, mutta haluan kohtuu hyvän palkan, ettei sit tarvi persaukisena elää.

        mitenkäs tuo ekonomi juttu? pitääkö erityisesti osata sitä matikkaa vai mitä?

        Apteekkarin keskipalkka 5 000€ kk

        Kotimaan reittilentäjä ja Finnair 15 000€ kk opiskelu maksaa 80 000€


      • niiiiiin
        meiki kirjoitti:

        Kyllähän minä olen valmis töitä tekemään, mutta en todellakaan aio mitään pitkää matikkaa rueta lukemaan jos sitä ei osaa! fysiikan kanssa sama asia.

        tiedän kyllä hyvin, että raha ei tuo onnellisuutta, mutta haluan kohtuu hyvän palkan, ettei sit tarvi persaukisena elää.

        mitenkäs tuo ekonomi juttu? pitääkö erityisesti osata sitä matikkaa vai mitä?

        Mitä tahansa voi oppia jos on tarpeeksi tahdon voimaa yrittää. Ellei ole jotain todettua häiriötä hahmottaa sellaisia asioita.. Toisille se on hankalampaa kuin toisille mutta turha sanoa että "ei vaan osaa". Jos tahtoo tarpeeksi kovasti niin kaikki onnistuu. Jos "pitkän kuvaamataidon" aiot lukea niin toivon ettet tule hyvä palkkaista ammattia saamaankaan. Näiden tekstien perusteella teit mielestäni virheen mennessäsi lukioon.


      • meiki
        niiiiiin kirjoitti:

        Mitä tahansa voi oppia jos on tarpeeksi tahdon voimaa yrittää. Ellei ole jotain todettua häiriötä hahmottaa sellaisia asioita.. Toisille se on hankalampaa kuin toisille mutta turha sanoa että "ei vaan osaa". Jos tahtoo tarpeeksi kovasti niin kaikki onnistuu. Jos "pitkän kuvaamataidon" aiot lukea niin toivon ettet tule hyvä palkkaista ammattia saamaankaan. Näiden tekstien perusteella teit mielestäni virheen mennessäsi lukioon.

        Niin tiedän kyllä että laiskuus iskee mulle ja se on osasyy siihen etten osaa. varsinkin fysiikassa. matikkaa en vaan osaa, ehkä en sitten tarpeeksi yritä.

        toisin sanoen on turhaa olla lukiossa ellei lue pitkää matikkaa/fysiikkaa/kemiaa??? turha unelmoida siis mistään, ehkä lähdenkin tästä amiskaan opiskelemaan kuvataidetta ja unelmoimaan hyväpalkkaisesta työstä. Huoh.


      • PerusDI
        meiki kirjoitti:

        Niin tiedän kyllä että laiskuus iskee mulle ja se on osasyy siihen etten osaa. varsinkin fysiikassa. matikkaa en vaan osaa, ehkä en sitten tarpeeksi yritä.

        toisin sanoen on turhaa olla lukiossa ellei lue pitkää matikkaa/fysiikkaa/kemiaa??? turha unelmoida siis mistään, ehkä lähdenkin tästä amiskaan opiskelemaan kuvataidetta ja unelmoimaan hyväpalkkaisesta työstä. Huoh.

        "toisin sanoen on turhaa olla lukiossa ellei lue pitkää matikkaa/fysiikkaa/kemiaa??? turha unelmoida siis mistään, ehkä lähdenkin tästä amiskaan opiskelemaan kuvataidetta ja unelmoimaan hyväpalkkaisesta työstä. Huoh. "

        Oikein päätelty.


    • lollllllllll

      lol

    • Noo

      Pitkä matikka ois plussaa...

    • PerusDI

      Jos et tee kovasti hommia, et ansaitse niitä töitä/ammatteja/palkkaa, joita kovasti töitä tehneet ovat saavuttaneet.

      Jos et halua opetella matematiikkaa, sinun on tyydyttävä siihen, mitä voit saavuttaa ilman matematiikan taitoja.

    • Aivan varmaa

      Luksushuoran ja ylätason huumediilerin ansioita on vaikea ylittää. Varsinkaan kun ansiot ovat verottomia.

    • diekekonooomi

      Jos "ei osaa matikkaa" niin ei selviä pitkästä fysiikastakaan.
      Ekonomit ei juurikaan matematiikasta tarvitse muuta kuin aritmetiikkaa, vaatimuksista saat tietoa netistä

    • ingenjööri

      Äläs nyt. En itsekään opiskellut lukiossa pitkää matematiikka kuin ensimmäisen kurssin, sitten vaihdoin lyhyeen. Myöskään fysiikkaa ja kemiaa kävin vain sen yhden pakollisen kurssin, joka meille järjestettiin. Nyt opiskelen kuitenkin insinööriksi ja kolmas vuosi alkaa syksyllä.

      • PerusDI

        Tuo nyt kertoo lähinnä AMK:n tasosta


      • Anonyymi

        No miten meni? Opiskelitko sitten AMK lukion jälkeen vai missä? *tarvitsen tietoa tulevaisuuttani varten.


    • 19

      huippuansioita tuskin kannattaa tuijottaa, ennemmin sitä että saako töitä joka puolelta maata ja ennen kaikkea jo opiskeluaikana.

    • Anonyymi

      Jos olisin nuori, hakeutuisin kehitysyhteistyöhön, tai lähetystyöhön. Asunnot, matkat,
      kaikki saisit. Mielenkiintoista työtä , eikä varmaan heti lomautuslappua tarjottaisi.

      • Anonyymi

        Ryhdy sijoittajaksi, muut tekevät työn sinä otat rahat.

        Samalla voit opiskella, esim.hissaa ym.

        Niin, opiskele ekonomia ja sijoittaminen ensin. Sitten vasta muita aloja. Toimialoja riittää, no prob.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe