Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

eläinallergian kanssa

voi elää

Joka viestissä melkein saa lukea saman asian,että jos pienikin allergia todetaan pitäisi välittömästi luopua eläimistä. ei sen tarvi niin mennä, itsellä on koira ja kolme kissaa,vaikka pienestä asti ollut lievä koira- ja paha kissa-allergia. minulla on astma, mutta ei oo pahentunut eläinten takia, kun riittävästi ulkoilee ja imuroi sisältä enimmät karvat. allergialääkettä söin ennen päivittäin, mutta nyt pärjää jo vähemmällä siinäkin. itsellä ainakin nimenomaan eläinten kanssa eläminen on ollut siedätyshoitoa, ja kissaoireet on ajan mittaan helpottaneet vaan.

Ei allergian tarvi tarkoittaa eläimetöntä elämää, ja ei pidä liian kuuliaisesti kuunnella tk-lääkäreitä, minun tapauksessasi ainakin ovat olleet tyrmistyneitä miten voin elää muka näin, ensin vuosia sitten kielsivät minulta ehdottomasti kaikki eläimet mutta nyt ovat joutuneet perumaan puheitaan ja toteamaan saman;"siedätyshoidon" tepsineen. siitepölyallergiani on ollut samanlainen lapsesta saakka,siihenkään ei ole eläimet vaikuttaneet.

4

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaniharrastaja

      Miehelläni on eläinallergia ja nyt asuessamme kaksiossa (hengitys, nuha)oireet on vaan menny huonompaan päin. En tiedä onko edessä valintatilanne että lähtee joko mies tai kanit :(

      Tarkotus ois muuttaa isompaan kämppään ensvuonna joten mietin että auttasko yhtään jos kaneja pitäs yhdessä yläkerran huoneessa ja ovi kiinni vai leviääkö pöly kuitenki lopulta koko huoneistoon? Kesällä tietenkään ei oo ongelmaa (ja kämppä puhdistuu pölystä) ku niitä voi pitää yöt päivät pihalla.

      Miten on? Oisko kellään tietoo/kokemusta?!

    • kokemusta on

      Meillä on ollut koko elämän koiria ja kissoja ja olen molemmille allerginen, kaikki lääkärit sanoivat että ehdottomasti kaikki pois mutta eipäs toteltu :P
      nyt lääkärit myöntävät että olen luonnollisesti siedättynyt eläimille. uuteen ja omaan kotiin tulee myös eläimiä, jottei allergia palaa.

      • Nuppu82

        Sanoisin että se on omalla terveydellään leikkimistä että ottaa eläimen vaikka on allerginen. Itse olen allergiaa (siihen liittyy myös astma..eli aika paha) sairastanut kaksi-vuotiaasta saakka. Minulla todettiin koirat ja kissat että olen eniten allerginen. Lääkärini sanoi että helposti allergisoituu myös muille eläimille. Nyt hankin kanin ja aattelin aluksi ettei tule mitään oireita..mutta kyllä ne oireet sitten vaan alkoivat..vähitellen..alkoi ahdistamaan, astmalääkettä sai lisätä ja nyt olen tullut siihen tulokseen että on pakko luopua siitä. Pitää vaan osata ajatella omaa terveyttään eikä sitä miten ihania ne lemmikit on. Esim. astman kanssa on paha jos joutuu ottamaan lääkkeitä enemmän..niin myöhemmässä iässä saattaa olla keuhkot tosi huonossa kunnossa.


    • mutta muista

      Ei tietenkään allergian tarvitse nykyisillä lääkkeillä merkitä yksilön kannalta juuri mitään. Yhteiskuntahan se joutuu lopuksi kärsimään, jos kortisonin käyttö pehmentää luut!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2404
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2151
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1983
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1410
    Aihe