Lastensuojelu olematonta

lappeenrannan sos.tston

puolelta..siltä ainankin vaikuttaa,tiedän perheen josta tehneet ulkopuoliset monta ilmoitusta,kun lapset ei voi hyvin..mutta tilanne mennyt vain siihen että tädit käy tarkistaa tilanteen,josta ilmoittavat etukäteen..sitten ovat käyneet kerran vk ja tilanne ollut sama jo monta vuotta..mitään näkyvää ei tapahdu joka olisi lapsenedun mukaista ja parhaaksi..outoa..johtuneeko rahojen puutteesta?

20

2215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennalta ehkäsevää

      päihdetyön viikkoa kaikille:)

    • rahapulasta

      Ei auttamattomuus johdu rahapulasta vaan täällä puuttuu halu auttaa. Tuntuu siltä että täällä sosiaalitoimisto tekee kaikkensa, että todella avun tarpeessa olijat eivät vaan missään nimessä saa apua. Niitä kyllä autetaan vaikka millä tavalla, jotka eivät välttämättä apua tarvitse. Hullua touhua, ei voi muuta sanoa. Eniten autetaan sellaisia jotka käyvät puhumassa ja valittamassa jatkuvasti asioitaan.
      Ei täällä ole lapsilla mitään tulevaisuutta. Ei ymmärretä sitä, että lapset ovat tärkeintä mitä meillä on.

    • Kyllä joo

      Olet aivan oikeassa, tässä kaupungissa todella täytyis herätä sossun. Moni saisi elämän kun ne otettaisi huostaan edes väliaikaisesti.Viestisi kuulostaa tosi tutulta eikä varmasti ole ainoa tässä kaupungissa ja poliisiakin työllistää kun saa viikonloppuisin noita pentuja korjailla kännäämästä koteihin joissa ei välitetä pätkääkään missä lapset ovat ja useinmiten itse vanhemmathan ne kännit on lapsilleen tarjonnutkin

      • murkun äiti

        Itse hain apua nuoren ongelmiin, ei apua tullut kriisivaiheessa. Jäin aivan yksin uhoavan nuoren kanssa. Sitten reilun kuukauden kuluttua istuttiin palaverissa usean tätin kanssa ja kysyttiin "Mitä teille nyt kuuluu?" Joten ilmoitin hyvin selväsanaisesti, että minulla ei ole aikaa moiseen, vaan apua pyytäessäni en sitä saanut. Kaikki ystäväni ja tuttuni auttoivat hankalan vaiheen yli, ei nämä tätit.... Joten sellaista apua. Tosipaikan tullen ei toimita, vaan jälkeenpäin pohditaan... Huh huh....


      • huostaanotto

        Liian usein myös "väliaikainen huostaanotto" tapahtuu sillein, että luvataan lapsi takaisin kun vanhempi/vanhemmat ovat saaneet oman elämänsä kuntoon ja kun sitten aletaan kysellä lasta takaisin, ei sitä saakkaan ja sitten katsellaan kuinka lapsi kärsii paikassa jossa ei halua olla.
        Että kyllä hiljaa hyvä tulee..


      • tavalla koin minä
        murkun äiti kirjoitti:

        Itse hain apua nuoren ongelmiin, ei apua tullut kriisivaiheessa. Jäin aivan yksin uhoavan nuoren kanssa. Sitten reilun kuukauden kuluttua istuttiin palaverissa usean tätin kanssa ja kysyttiin "Mitä teille nyt kuuluu?" Joten ilmoitin hyvin selväsanaisesti, että minulla ei ole aikaa moiseen, vaan apua pyytäessäni en sitä saanut. Kaikki ystäväni ja tuttuni auttoivat hankalan vaiheen yli, ei nämä tätit.... Joten sellaista apua. Tosipaikan tullen ei toimita, vaan jälkeenpäin pohditaan... Huh huh....

        Kun lasten pieniä ollessa PYYSIN apua sen hetken tilanteeni ollessa kamala, Niin käskettiin soittamaan sinne ja sieltä soita sinne ja tänne. Loppujen lopuksi ei tullut muuta kuin puhelinlaskua. Onneksi nyt monen vuoden jälkeen elämä mallillaan.


      • Anonyymi
        murkun äiti kirjoitti:

        Itse hain apua nuoren ongelmiin, ei apua tullut kriisivaiheessa. Jäin aivan yksin uhoavan nuoren kanssa. Sitten reilun kuukauden kuluttua istuttiin palaverissa usean tätin kanssa ja kysyttiin "Mitä teille nyt kuuluu?" Joten ilmoitin hyvin selväsanaisesti, että minulla ei ole aikaa moiseen, vaan apua pyytäessäni en sitä saanut. Kaikki ystäväni ja tuttuni auttoivat hankalan vaiheen yli, ei nämä tätit.... Joten sellaista apua. Tosipaikan tullen ei toimita, vaan jälkeenpäin pohditaan... Huh huh....

        Kuulostaa tutulta


      • Anonyymi
        tavalla koin minä kirjoitti:

        Kun lasten pieniä ollessa PYYSIN apua sen hetken tilanteeni ollessa kamala, Niin käskettiin soittamaan sinne ja sieltä soita sinne ja tänne. Loppujen lopuksi ei tullut muuta kuin puhelinlaskua. Onneksi nyt monen vuoden jälkeen elämä mallillaan.

        Tämäkin tuttu virsi. Viranomaiset pallottelee vastuutaan edestakaisin ja hätää kärsivät kärsii tilanteesta entistä enemmän.


    • huh, huh

      asuu lapset mielenterveysongelmaisten vanhempiensa kanssa.
      Monen monta ilmoitusta tehty, kun lapset itsekkin jo ihan sairaita henkisesti.
      Tädit kävivät kerran katsomassa, ilmoitettuaan tietysti etukäteen tulostaan, jolloin pestiin ja puunattiin nurkat ja lapset.
      Totesivat...ei aihetta toimenpiteisiin, vaikka me sivulliset joudumme seuraamaan sitä sairasta menoa joka päivä.
      Taitaa olla nää lapset jo menetettyjä.
      Enää emme tiedä mihin ottaa yhteyttä.
      Et jos vaikka muutamaksi kuukaudeksi lapset pääsis johonkin normaaliin paikkaan.
      Säälittää.

      • Lastensuojelussa

        Onhan omituisia kirjoituksia, kumma kun ei saa lapsillekaan enää apua.
        Minulle eräs tuttava kertoi, että hänen lapsensa huostaanotettiin. Lapsi oli monessa sijaishoidossa yms. ja asui myöhemmin kalliissa kaksiossa Lappeenrannan keskustassa ja sosiaalitoimi maksoi vuokran ja kaikki muutkin kulut. Hän sai kuulemma kaiken mistä vähänkin inahti, joten kyllä hänestä sillä tavalla huolta pidettiin. Äiti kuitenkin nauroi tuota kertoessaan ja sanoi että kyllä lapseen rahaa laitettiin rutosti, mutta eipähän ole "apu" auttanut. Ilmeisesti täällä kyllä maksetaan huostaanotettujen eläminen ja kaikkea ylimääräistä tarjotaan heille mitä rahalla vaan saa, mutta henkisestä puolesta ei sitten huolehditakaan.
        Kannattaisiko teidän vielä soittaa sosiaalijohtajalle tuosta perheestä, missä lapset elävät henkisesti sairaiden vanhempien kanssa. Jospa lapset pääsisivät jonnekin terveeseen ympäristöön ja vielä paranisivat.
        Kyllä olisi asiaan puuttumisen paikka!


      • onkin siinä
        Lastensuojelussa kirjoitti:

        Onhan omituisia kirjoituksia, kumma kun ei saa lapsillekaan enää apua.
        Minulle eräs tuttava kertoi, että hänen lapsensa huostaanotettiin. Lapsi oli monessa sijaishoidossa yms. ja asui myöhemmin kalliissa kaksiossa Lappeenrannan keskustassa ja sosiaalitoimi maksoi vuokran ja kaikki muutkin kulut. Hän sai kuulemma kaiken mistä vähänkin inahti, joten kyllä hänestä sillä tavalla huolta pidettiin. Äiti kuitenkin nauroi tuota kertoessaan ja sanoi että kyllä lapseen rahaa laitettiin rutosti, mutta eipähän ole "apu" auttanut. Ilmeisesti täällä kyllä maksetaan huostaanotettujen eläminen ja kaikkea ylimääräistä tarjotaan heille mitä rahalla vaan saa, mutta henkisestä puolesta ei sitten huolehditakaan.
        Kannattaisiko teidän vielä soittaa sosiaalijohtajalle tuosta perheestä, missä lapset elävät henkisesti sairaiden vanhempien kanssa. Jospa lapset pääsisivät jonnekin terveeseen ympäristöön ja vielä paranisivat.
        Kyllä olisi asiaan puuttumisen paikka!

        et sos.tsto vaa käy tsekkaa tilanteen ja siihen se aina jääkin:(lienee vanhemmat skarppaavat silloin..ja valehtelevat


    • Kokenut olen

      samaa mieltä, että lastensuojelu on Lappeenrannassa vain kaunis sana... Olen koko ikäni asunut Lappeenrannassa ja ikä lähentelee jo 40 vuotta. Olen aikoinani itse yrittänyt eräälle läheiselle lapselle saada apua, koska asui kotona, jossa henkisesti psykopaattinen äiti sai aikaan ikuiset traumat lapselle.

      Jotain näennäistä "yritettiin", jota heti suoraan sanottuna nauroimme, että ihan hölynpöly-juttuja järkkäsivät, jota ei todellakaan ollut mitään järkeä edes järjestää. Kunhan aikaa vaan viranomaistaholta pelattiin vuosikausia, palkkaa nautittiin. Ja lapsen tila paheni sinäkin aikana. Ihan huuhaata oli se ja sitten todettiin, että ei lapsella mitään hätää...

      Voin kertoa, että tänä päivänä virallisen aikuisiän saavuttanut silloinen lapsi käy psykiatrilla äitistään johtuen...

      Olen monta kertaa aikonut laittaa kasperiin pa...kaset terveiset, että katsokaa nyt.

      Samaa toimimattomuutta Lappeenrannan sossujen taholta olen kuullut monelta muultakin tutulta. Lasten asioihin ja perheiden tilaan EI TODELLA tartuta. Käydään kotikäynnillä, josta ilmoitetaan etukäteen. Eli silloin kyllä skarpataan vanhempien taholta ja JÄRJESTETÄÄN paremmat oltavat.

      Mutta henkisesti sairaiden vanhempien toiminta ja käytöshän eivät näy tuollaisten tunnin kyläilyjen yhteydessä! Ottaisivat lapset tutkittavaksi pitemmäksi aikaa ja ILMAN VANHEMPIA, saisivat totuuden selville.

      P-päitä sanon suoraan ovat sossut täällä!

    • Sossu?

      Alaa nähneenä tiedän, että se on täynnä lakiviidakkoa. Tarpeeksi tietävä vanhemman- retale, tai ihminen jonka päässä viiraa, saa haastettua oikeuteen ja vaikka mihin nämä ihmiset jotka toimivat virkansa puolesta.Pitäääolla he-le-ve-tin takka miten toimii..
      Homma on täynnä fobioita: koetaan että sossu varastaa lapset ja on pittaamaton.Kyse on siitä,kuka on tunkio.. jo sossujen koulutuksessa varaudutaan siihen ett se on sossu...ja siihen on tyydyttävä.
      Operoidaan pahoinvoinnin parissa:: huikkaa, huumeita, keskeneräisiä ihmisiä, narsismiongelmaa.. puupäisyyttä.

      Voisin sanoa, että nää tyypit kyllä tekee kaikkensa.. ihmiset jotka arvostelee, ei tunne kenttää..ainakaan operoijan puolelta. Se on vaikeeta: kaikille pitäis olla hyvä. Mutta se on useesti mahdotonta. Aina kärsii joku.. vaikka se vanhempi joka itkee 2,5 promillessa lähibaarissa sitä, että kakarat on menetetty.

      • Ei työtaakka

        Taas on yksinkertaistamisen paikka.
        Taakka saattaa olla vaikka kuinka suuri, mutta tulos huono. Missä vika?
        Jos homma ei toimi yleensä vaihdetaan tekijää. Mutta nämä kunnan palkolliset ovat samassa työpaikassa niin kauan kuin viittii. Koulutus on jäljessä, niihin ei haeta..
        Miten sen viimeisen tiedon käy? Menee hukkaan. Liian fakkiintunutta porukkaa töissä. Ammattitaidotonta, kuten olen itse joutunut kokemaan.
        Minulle Lastensuojelu oli Äidinsuojelua. Äidin, joka ryyppäsi ja veteli pillereitä, siirteli lapsiaan paikasta toiseen, saadakseen vapaata ryyppäämiseen. Se äidin status. Kun asiaa tutkivat äidit/naiset.
        Puuttuiko Lastensuojelu asiaan? Ei!!!


    • nimetön

      Meinasin tehdä lastensuojuilmoituksen Lappeenrannan lastensuojeluviranomaisen toiminnasta.

      Itseensäkkin kyllästyneet läskit punaviiniä iltaisin kipottelevat sosiaalitantat haluavat lapset pois hyvästä ja normaalista, lapsia rakastavasta kodista.

      Se tuntuu olevan ylitsepääsemätön asia että isä voittaa lasten huoltajuuden oikeudessa ja pystyy huolehtimaan ja kasvattamaan lapsista ihan normaaleita ja yhteiskuntakelpoisia ihmisiä.

      Perhettä pitää vuosikausia kiusata, ihan idioottimaista toimintaa.

      Perättömän lastensuojeluilmoituksen voi tehdä nimettömänä vaikka ja sen vuoksi lapset juoksee "puhumassa" kauheaa elämäänsä lasten sanomisia johdatteleville läskiperseidioottitantoille. Läskipersetantat syyllistävät ja haukkuvat isää lasten kuullen ja yrittävät lapsia manipuloida kertomaan asioita, jotka eivät pidä paikkaansa.

      Katsotaan aiheuttaako ilmoitus toimenpiteitä, ainakin yksi tantta pitää saada vaihtoon.

      Uskon että monen lapsen elämä paranee huomattavasti, mikäli xx.xx saadaan pois kiusaamasta perheitä.

      • Anonyymi

        "Läskipersetantat"
        Kivikautista järjenjuoksua syyllistää ihmistä ulkomuodon perusteella. Juokseehan kasvinsyöjätkin pakoon nähdessään pedon, koska tunnistavat sen ulkomuodon. Ihmisen pitäisi oppia tunnistamaan toisen käytös luonteen ominaisuuksien perusteella. Silloin hän saattaa ymmärtää myös ulkomuodollisia periaatteita.

        Jos lastensuojelun työntekijä on luonteeltaan leijona-lohikäärme, eli liioitteleva x2 ja huomionhaluinen... mitä häneltä voi odottaa todennäköisimmin, paitsi ylilyöntejä? Minulle sattui eteen leijona, ja lapseni sai kärsiä siitä, koska viranomaisen piti saada huomiota alitajuisesti - myös muilta lapsilta, joiden nähden hän tuli kysymään lastani.
        Seurauksena oli, että lastani alettiin kiusata, mutta mitä siitä? Saipahan leijona kymmenet silmät nauliutumaan itseensä!


    • Pidä puoliasi

      Tee ihmeessä lastensuojeluilmoitus tai valitus esimiehelle lastensuojelijasta, jos hän ei ole sopiva ja asiallinen hoitamaan tehtäväänsä. Onkohan hänellä mitään koulutustakaan alalle? Täällä nimitetään aivan kouluttamattomia virkoihin ja eivät tiedä yhtään mitään asioista. Suhteilla mennään töihin vaikka työttömänä on vaikka kuinka paljon hyviä, koulutettuja ihmisiä.

      Todellakin tuntuu siltä, että esimiehinäkin täällä on ainoastaan apinanaivoisia idiootteja. Ihmisiä ei auteta silloin kun he pyytävät apua. Toiminta on aivan mielivaltaista. Pidä puoliasi.

      • Anonyymi

        Toiminta on sellaista ja sellaista..? Mutta syystä - miksi se on, ei puhuta. Ihmisiä vaivaa se, että he näkevät mikä ongelma on yhteiskunnallisesti - heillä on käsissään tekniset välineet, mutta he itse käyttäytyvät kuin kivikaudella, jotkut kuin apinat.
        99,99% ihmisistä elää kivikautta nykytekniset tavarat käsissään. Tilanne sama kuin alkuasukkailla. Tätä ristiriitaa moni ei voi ymmärtää, sillä luulevat, kuten on historian kirjoihin kirjoitettu, että kivikausi olisi ohi.

        Jos 1000 pään heimon jäsenestä 3 tietää mistä etsiä rautaa ja miten tehdä siitä työkaluja, niin mikä se on muuttamaan niiden 997:n elämän "rautakaudelle" siksi, että he vain käyttävät hyväkseen muiden tekemiä rautaisia välineitä?

        Haluatko nousta rautakaudelle muutamassa kymmenessä minuutissa?
        youtube -> primitive technology, iron.
        Tämän jälkeen opiskele länsimaista ja kiinalaista astrologiaa päivän verran (opi pääluonteet, nousevat, ja planeettojen sijaintien periaatteet eläinrataa vasten), ja voit todeta itsellesi: tervetuloa vuoteen 5000 tai 7000... kenties 10.000, elleivät hallitukset muuta toimintaansa tämän suhteen aiemmin.


    • hoitotätiläinen

      Tää menee pikkusen asian vierestä, mutta jokin aika sitten Mannerheimin lastensuojeluliitosta sai perheet apua mm. lastenhoitoon. Olin yks. firmassa töissä ja kävin "auttamassa" näitä hienostorouvia. Oli opettajaa yms. jotka käyttivät siivoukseen sen ajan. He osasivat hyödyntää avun, tiesivät siitä. Oikeita avun tarpeessa olevia perheitä ei näkynyt.
      Enkä sano etteikö akateeminenkin äiti voisi olla uupunut, mutta hyväksikäytön huomaa tottuneella silmällä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe