yritän nyt kysyy täältäkin...
Mistä voi johtua sellaiset "molluskat" ? Näitä patteja on alkanut ilmestymään alapäähän,mm. nivusiin, häpykumpuun ja välilihaan. ne ovat sellaisia pehmeitä märkäpatteja jotka voivat äityä tosi kipeiksi. Yleensä katoavat itsestään. Nämä molluskat ovat ihon alla eivätkä kohoa ihon päälle. Joskus nämä puhkeavat ja niistä tulee joko märkää tai verta. Mistään sukupuolitaudista ei ole kyse, sillä sen olen varmistanut (testattu on). Tää epätietoisuus rasittaa eikä lääkäriinkään ole pääsyä kun ei ole akuutti ongelma =(
molluskat
3
707
Vastaukset
- Milla.M
vaan ihan ns. ajoksia. Niitä voi tulla esim. karvatupen tulehduksen seurauksena, tai sitten ihohuokosiin vaan pääsee joku pöpö tulehduttaen sen.
Ei niihin mitään hoitoa ole, ne tulevat ja menevät, ikäviähän ne on, tiedän kokemuksesta kun minullekin niitä tulee aina ajoittain. - ontelosyylä.
Ontelosyylät eli molluskat ovat ontelosyyläviruksen aiheuttamia näppylöitä ihossa. Ne tarttuvat ihokosketuksessa. Niitä on joskus jo vauvaiässä, useimmin leikki-iässä ja toisinaan koululaisilla, harvoin aikuisilla. Syylän sisällä on puuromaista massaa, joka koostuu viruksen infektoimista ihosoluista.
Lähde: Lääkärikirja Duodecim
1.9.2007 Matti Hannuksela, ihotautien erikoislääkäri - on joskus
Minullakin on vastaavia joskus ja olen ajatellut, että ovat vähän kuin finnejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 461234
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197