Olen tuumaillut in ja noin 50hp:n koneen hankintaa. Tarjonta käytetyissä tuntuu olevan aika vilkasta. Hintapyynnit vaihtelevat tietysti mm. moottorin mukaan.
Onko teidän kokemustenne mukaan ko. vene kelvollinen mökin yhteys/päiväretkiveneenä nelihenkiselle perheelle? Käytöalueena rannikko ja jos hommaan myös trailerin, niin ehkä järvillekin tulee poikettua.
Onko Terhi Big Funin vuosimalleissa oleellisia muutoksia tai tyyppivikoja?
Onko joku muu venemalli mielestänne parempi?
Terhi Big Fun ???
8
3615
Vastaukset
- emil
Tämä ei ole ÄMPÄRIMUOVIA !!
http://www.nettivene.com/278662 - pullon pohja
Terhit ovat kaikki tosi rumia pullonpohjia.
- täältä
www.kalastus.com/keskustelu/messages/29747/31491.html?1087917713 - 43k -
- venekuumeinen
Ihan käyttökelpoinen värkki mielestäni tuo Big Fun. Kunhan se ei ole päästänänyt vettä kuortensa väliin (uimaportaan kiinnitysruuvit). Itelläni sattuu olemaan moinen paatti vuodelta -88, jälkiasennetulla terhin omalla sivupulpetilla. Ensimmäiset viaksi luokiteltavat oireet koskee kansiluukkuja, niitten reunat ei vanhemmiten enää häävisti kestä - muovi kovettuu. Onneksi olen saanut ne korjailtua/asennettua jäykisteet...
Nykyinen kone on hieman liian painava(2006 50hv jamppi), vettä lilluu pohjalla aina hieman ja ajaessa koneen täytyy matkanopeudella olla trimmattuna melko alas - muutoin lähtee loikalle... Elikkäs jos jamppia perään meinaa, niin ei missään nimessä 40:stä suurempi, hondan 50 vois olla sopiva (painonsa puolesta)
Tuo minun terhi saattais muuten olla myynnissä, ilman konetta. Itellä on täs uuden/isomman paatin hankintaprosessi käynnissä...- kari-setä
10 vuotta uudemmasta ja Honda 50:stä on enimmäkseen myönteisiä kokemuksia muutamalta viime kesältä. Kohtuullinen kulutus, tilava ja kylmemmällä kelillä kätevä peräkuomu tulevat ainakin mieleen.
Sähköjä yms. muuta viimeistelyä voisi parannella ja pohjatulppa pitää jättää auki ettei veneestä tule sadevesitäyttyvä.
Semmoista. - kari-setä
kari-setä kirjoitti:
10 vuotta uudemmasta ja Honda 50:stä on enimmäkseen myönteisiä kokemuksia muutamalta viime kesältä. Kohtuullinen kulutus, tilava ja kylmemmällä kelillä kätevä peräkuomu tulevat ainakin mieleen.
Sähköjä yms. muuta viimeistelyä voisi parannella ja pohjatulppa pitää jättää auki ettei veneestä tule sadevesitäyttyvä.
Semmoista.Öh tuota, siis vene on tilava ja lisäksi ilman pilssissä olevaa sähköpumppua ei tule toimeen.
- venekuumeinen
Nyt on vanha -88 terhi-orja lähdös vaihtoon. Paatin kriittiset pisteet on sadevesityhjennyksen läpivienti ja uimaportaan kiinnitys. Niistä menee vedet ensimmäiseksi uretaanin sekaan. Itse olen tosin ollut onnekas, ei probleemoja. Yhdes vaihees toi uimaportaan kiinnitys oli hieman löysä, joten jotain pientä vuotoa varmastikin esiiintyi.(korjattu heti kun havaittu)
Rungoltaan big on huonohko, kovas kelis ei ole miellyttävä plaanissa - edes hitaassa, lisäksi roiskii vettä sisälle melko runsaasti. Ja trimmillinen kone siinä on ehdottomasti oltava...(kevyt 40-50 hp)
Hintaisekseen Big Fun on mielestäni uutena varteenotettava vaihtoehto. Huonokaan keli ei estä sillä kulkemista, vakaa vene, kunhan kipparilla hieman järkeä.. Vanhat terhit taas on aina kysymysmerkki, täysiä romujakin olen nähnyt alle 10 vuotta vanhoissakin.
Tuo meitin Biggi tuli hankittua käytettynä -95. Veikkaisin sen kokonaiskäyttötunneiksi jotain 4000. Yhä ehjälle terhin kipolle pitäisin tuota käyttömäärää melko hyvänä saavutuksena.
Mutta nyt vaituu veneen materiaali ja mittaa tulee metri lisää.
- ex-terhisti
ja lopullisesti. Saippuarasioita saa halvemmallakin. En tosiaan suosittele. Pohjien "sandvizien" irtoilua, vettä välipohjassa, yleistä huolimattomuutta yms. aivan riittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759