Mielipiteitä roasta!!!

Okei noniin, sain roa kuurin (isotretinoin alpharma) noin 2½ viikkoa sitten. Meni noin 3-4 päivää kun jonkin verran alkoi finnejä tulemaan. Oletin tietysti, että okei tässä pahenemis vaihe.. Finnit katoivat oikeastaan aika nopeasti ja pari päivää iho näytti siltä, että okei tästä paranemis vaihe lähtee. Iho oli sitten sen 3-4 päivää samassa kunnossa, kun taas nyt on alkanut suun alueella ja leukapieliin tulemaan finnejä älyttömästi ja iho punoittaa myös aika hyvin. Eli onko pahennemis vaihe vielä meneillään vai mikä on asian laita?
5651
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

No ite oon vetäny 3kk roaa ja vielki iho aika pahassa kunnossa.

Äänestä

roan kanssa. Eli välillä iho paranee, välillä hieman pahenee, paranee, pahenee todella pahaksi, paranee, hieman pahenee, paranee, pahenee todella pahaksi... Itse olen syönyt roaccutania pari kuukautta, eikä mitään mullistavaa ole vielä tapahtunut. Paitsi iho ei enää rasvoitu!:) Finnejä edelleen tulee ja menee siis.

Äänestä
  • nyt kaks kuukautta syötyäni 30mg/pv lääkäri nosti annoksen 40mg/pv ja lisäksi antoi dalacin reseptin koska toivottua tulosta ei ala syntyä! Ainoastaan iho on kuivunut mutta finnejä vaan pukkaa.
    Tuo antibioottivoide tuntuu kyllä mukavasti tehoavan heti alkuunsa, olisi vaan pitänyt kysyä se heti koska iho pääsi tulehtumaan pahasti kaikkein hankalimman vaiheen aikana ( 2-5vk lääkkeen aloituksesta aikana).

    Äänestä

  • mullakin... kirjoitti:

    nyt kaks kuukautta syötyäni 30mg/pv lääkäri nosti annoksen 40mg/pv ja lisäksi antoi dalacin reseptin koska toivottua tulosta ei ala syntyä! Ainoastaan iho on kuivunut mutta finnejä vaan pukkaa.
    Tuo antibioottivoide tuntuu kyllä mukavasti tehoavan heti alkuunsa, olisi vaan pitänyt kysyä se heti koska iho pääsi tulehtumaan pahasti kaikkein hankalimman vaiheen aikana ( 2-5vk lääkkeen aloituksesta aikana).

    itellä paraneminen oli myös ailahtelevaa, ja vasta aivan viime kuukauden alkoi tapahtua, iho parani todella nopeasti ja nyt 7vk kuurin jälkeen iho edelleen loistavasssa kunnossa. Pitää vain toivoa, ettei tule enään koskaan takas.

    Jaksamisia kaikille

    Ja hyvää joulunodotusta odotus palkitaan .. :)

    Äänestä

itselläni meni ehkä 5kk kun iho alkoi näyttää jo hyvältä, paitsi leukaan tuli enää finnejä, nyt syön viimeistä pakettia, 8.kk menossa (!!) ja nyt vasta iho on ollut jonkin aikaa finnitön.. Leuka viel tuntuu olevan jotenkin tukossa, vaikka ei finnejä ole, lääkäri sanoi viimeks puhelimessa että voin tulla vielä näyttämään naamaani jos tuntuu et leuka ei ole vielä kunnossa, niin ehkä kuuria jatketaan, syön varmaan vuoden :D Annostukseni on 30mg/pv mikä on mun painoiselle just sopiva ja akne oli todella vaikealaatuista, kystistä, eli syviä isoja paiseita.. Tuota painajaista en mielelläni enää haluais kokea..

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Nokiiiiiiaaa kirjoitti:

Okei noniin, sain roa kuurin (isotretinoin alpharma) noin 2½ viikkoa sitten. Meni noin 3-4 päivää kun jonkin verran alkoi finnejä tulemaan. Oletin tietysti, että okei tässä pahenemis vaihe.. Finnit katoivat oikeastaan aika nopeasti ja pari päivää iho näytti siltä, että okei tästä paranemis vaihe lähtee. Iho oli sitten sen 3-4 päivää samassa kunnossa, kun taas nyt on alkanut suun alueella ja leukapieliin tulemaan finnejä älyttömästi ja iho punoittaa myös aika hyvin. Eli onko pahennemis vaihe vielä meneillään vai mikä on asian laita?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu