Slummilähiö Lajo

Y ö K

Miksei kaupunki pura lajon slummialueelta kerrostaloja ja kaavottaisi maat rivi- ja omakotitaloille sopiviksi?

Olen lopen kyllästynyt katselemaan seinätöherryksiä, rumia betonikolhooseja ja ränsistynyttä kioskia. Saatikaan kun saa joka päivä lehdestä lukea mitä alueella on taas tapahtunut.

Herätkää päättäjät! Meillä on jo kerrostajoja ihan riittävästi, uusiakin vielä! Tänäkin vuonna on kymmenkunta kerrostaloa valmistunut.

21

1890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T-Niemi

      Olen samaa mieltä kanssasi, samalla pitäisi purkaa Syvärauma, Samppunen, Uotila ja varsinkin keskustan kaikki vanhat kerrotalot, ovat todella rumia, ai niin ja Vanha rauma on todella ruma latokylä, kaikki vaan kumoon ja lopuksi pura myös oma asuintalosi, se se vasta ruma onkin, jollet ole huomannut, kyllä on Raumalla paljon purettavaa, eiköstä vain olekkin, kun oikein miettii asiaa,

      • samaa mieltä

        ei raumalla ole muuta purettavaa kuin lajon slummi ja ehkä sinisaarenkin kerrostalot pistäisin puskutraktorin alle.


    • ilmeisesti porvari

      Eiköhän jokaiselle tuloluokalle tarvitse kuitenkin olla asuntoja saatavilla?
      Ei raumallakaan niin hyvin mene että kaikki voisimme asua kaupungin pohjoispuolelle,näin kärjistäen sanottuna.

      • i agree

        en ajatellut asiaa ihan noin. totta joka sana.


    • kirjautuja

      ei saa purkaa hyvää sinkkuäiti keskittymää, sieltä on mukava herätä baari reissun jälkeen ja hipsiä sit kotiin. eläköön lajo.

      • sinkkuäiti minäkin

        Turha parjata Lajoa,kun ei ole omakohtaista kokemusta asiasta! Itse olen viihtynyt todella hyvin ja ystävystynyt taloni asukkaiden kanssa. Viikonloppuna meillä oli taloyhtiön talkoot ja kivaa oli. Lapsetkin olivat innoissaan mukana ja täällä he ovat saaneet hyvin kavereita. En ole havainnut vielä tähän mennessä sen enempää häiriökayttäytymistä kuin muuallakaan Rauman alueilla joissa olen asunut.


      • kirjautuja
        sinkkuäiti minäkin kirjoitti:

        Turha parjata Lajoa,kun ei ole omakohtaista kokemusta asiasta! Itse olen viihtynyt todella hyvin ja ystävystynyt taloni asukkaiden kanssa. Viikonloppuna meillä oli taloyhtiön talkoot ja kivaa oli. Lapsetkin olivat innoissaan mukana ja täällä he ovat saaneet hyvin kavereita. En ole havainnut vielä tähän mennessä sen enempää häiriökayttäytymistä kuin muuallakaan Rauman alueilla joissa olen asunut.

        Minähän kehuin lajoa. Ei tosiaankaan mitään haukuttaavaa lajosta varsinkaan näin ukkomiehen näkökulmasta. Mitä alueen tuntemiseen tulee niin tunnen alueen tosi hyvin ja olen myös asunut siellä.


      • lajo on mainettaan
        sinkkuäiti minäkin kirjoitti:

        Turha parjata Lajoa,kun ei ole omakohtaista kokemusta asiasta! Itse olen viihtynyt todella hyvin ja ystävystynyt taloni asukkaiden kanssa. Viikonloppuna meillä oli taloyhtiön talkoot ja kivaa oli. Lapsetkin olivat innoissaan mukana ja täällä he ovat saaneet hyvin kavereita. En ole havainnut vielä tähän mennessä sen enempää häiriökayttäytymistä kuin muuallakaan Rauman alueilla joissa olen asunut.

        todella parempi paikka asua ja elää!!On hyvät ulkoilumaastot lähellä,kaupat,apteekki,kioski jos sattuu maito loppumaan.
        Se on vaan niin hienoa haukkua muiden asuinalueita,niin se oma tuntuisi paremmalta...
        Omakohtaista kokemusta on sen verran että voin suositella kaikille.
        Ja niin, olen perheellinen,enkä "sinkkuäiti" enkä "-isä",mutta tiedän kyllä täältä monta "sinkkuäitiä",jotka lähtevät aamulla töihin.Siksi täällä onkin hyvä päiväkoti lähellä,jotta työssäkäyvät saavat lapset hoitoon.
        Kateellisten panettelut jääköön huomioitta!!


      • jos asut lajolla
        lajo on mainettaan kirjoitti:

        todella parempi paikka asua ja elää!!On hyvät ulkoilumaastot lähellä,kaupat,apteekki,kioski jos sattuu maito loppumaan.
        Se on vaan niin hienoa haukkua muiden asuinalueita,niin se oma tuntuisi paremmalta...
        Omakohtaista kokemusta on sen verran että voin suositella kaikille.
        Ja niin, olen perheellinen,enkä "sinkkuäiti" enkä "-isä",mutta tiedän kyllä täältä monta "sinkkuäitiä",jotka lähtevät aamulla töihin.Siksi täällä onkin hyvä päiväkoti lähellä,jotta työssäkäyvät saavat lapset hoitoon.
        Kateellisten panettelut jääköön huomioitta!!

        otan osaa. juoppoja, poliiseja, ambulansseja, pahoinpitelyjä, perheriitoja, työttömiä, ulkomaalaisia, kakarajengejä, huumeita jne....

        ehdottomasti rauman pahin paikka asua ja omakohtaista kokemusta minullakin.


      • tuokin totta

        niitäkin asuu alueella paljon. samoin kun juoppoja ja ulkomaalaisia. 90% sossun rahoista menee lajoon.


      • linnakundeja?
        sinkkuäiti minäkin kirjoitti:

        Turha parjata Lajoa,kun ei ole omakohtaista kokemusta asiasta! Itse olen viihtynyt todella hyvin ja ystävystynyt taloni asukkaiden kanssa. Viikonloppuna meillä oli taloyhtiön talkoot ja kivaa oli. Lapsetkin olivat innoissaan mukana ja täällä he ovat saaneet hyvin kavereita. En ole havainnut vielä tähän mennessä sen enempää häiriökayttäytymistä kuin muuallakaan Rauman alueilla joissa olen asunut.

        toivottavasti ei....


      • järki käteen,
        tuokin totta kirjoitti:

        niitäkin asuu alueella paljon. samoin kun juoppoja ja ulkomaalaisia. 90% sossun rahoista menee lajoon.

        sinulla ilmeisesti menee huomattavasti paremmin. Kiitä luojaasi ja yritä olla kiitollinen osaasi. Ainahan voi mahdollisuuksiensa mukaan yrittää auttaa huonompiosaisia.


      • varmaa tietoa.
        tuokin totta kirjoitti:

        niitäkin asuu alueella paljon. samoin kun juoppoja ja ulkomaalaisia. 90% sossun rahoista menee lajoon.

        vai luuletko vain?


      • olet asunut?
        jos asut lajolla kirjoitti:

        otan osaa. juoppoja, poliiseja, ambulansseja, pahoinpitelyjä, perheriitoja, työttömiä, ulkomaalaisia, kakarajengejä, huumeita jne....

        ehdottomasti rauman pahin paikka asua ja omakohtaista kokemusta minullakin.

        minkälaista oli?


      • joltain new york:in
        jos asut lajolla kirjoitti:

        otan osaa. juoppoja, poliiseja, ambulansseja, pahoinpitelyjä, perheriitoja, työttömiä, ulkomaalaisia, kakarajengejä, huumeita jne....

        ehdottomasti rauman pahin paikka asua ja omakohtaista kokemusta minullakin.

        slummialueelta.Etköhän nyt vähän liioittele.
        Suurin osa vanhuksia,eläkeläisiä,muutama lapsiperhe,ei yhtään "jengiä" ole näkynyt.Lapsia muutama kylläkin.Muutama alkoholin suurkuluttaja.
        Kommenusmiehiä ja ihan tavallisia perheitä!
        Aika pumpulissa on kasvanut se jonka mielestä lajo on jotenkin slummipaikka!


      • omasta kokemuksesta?
        tuokin totta kirjoitti:

        niitäkin asuu alueella paljon. samoin kun juoppoja ja ulkomaalaisia. 90% sossun rahoista menee lajoon.

        he he


      • Anonyymi
        joltain new york:in kirjoitti:

        slummialueelta.Etköhän nyt vähän liioittele.
        Suurin osa vanhuksia,eläkeläisiä,muutama lapsiperhe,ei yhtään "jengiä" ole näkynyt.Lapsia muutama kylläkin.Muutama alkoholin suurkuluttaja.
        Kommenusmiehiä ja ihan tavallisia perheitä!
        Aika pumpulissa on kasvanut se jonka mielestä lajo on jotenkin slummipaikka!

        Vanha viesti vittuuk siit mut iha persläpi koko lajo ikinä en muuttais näyttää venäjältä masentaa ku kattoo edes lajoa ja niitä kivoja värkkejä pitkin puskia


    • oli mitä

      lajolla on tapahtunut?

      • Naapurirapunmies

        Ylen rauhallinen paikka on ollut oman kokemukseni mukaan. Ei yhtään enemmän puliukkoja kuin muuallakaan. Jengiytymistä en ole havaiinut ollenkaan, vaan normaalia nuorten kokoontumista. Onpa täällä paljon lenkkeileviä nuoriakin katukuvassa. Ja turvallista on liikkua yöaikaankin, kun joskus unettomuudesta kärsivänä teen pienen kävelylenkin yöllä. Älkää hyvät ihmiset mollatko hyvää asuinaluetta, tuohan karkottaa tänne muuttamista harkitsevat!


    • Anonyymi

      Pitääkö viel paikkansa et Lehtikuusentie Lajolla se pahin paikka minne ei kannata muuttaa, muualla rauhallisempaa?

    • Anonyymi

      Niin kauan kun siel asuu kaljupääpellenaistenhakkaaja testorihma kahden rotikkansa kanssa ei kannata muuttaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe