Nokian Rsi kitkarenkaat

Coppis

Luulin ostaneeni huippu kitkarenkaat mutta nyt testeissä nuo renkaat eivät olekkaan niin hyvät kun olin kuvitellut. En ole ajanut renkailla vielä yhtään joten omaa kokemusta ei ole. Onko täällä kokemusta noista kitkoista? Itse uskon renkaiden olevan ihan ok kuitenkin.

5

2445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kartsa

Ihan OK-renkaat. Olen ajanut kaksi talvea ja ollut tyytyväinen. Viime talven pääosin sulilla teillä näkyi miten nastarenkaat "söivät" märkää asfalttia kaameille urille. Kitkoilla vastaavaa ei tapahdu, joten omatuntoa ei ainakaan kolkuta.

Normaalitalvessa on pari tai korkeintaan muutama päivä, jolloin kitkarenkailla pitää olla erityisen tarkkana, mutta silloinkin varovaisuudella pärjää.
      Aiemmin ajelin Nokian Q-kitkarenkailla, jotka ehkä sittenkin olivat hiukka paremmat, mutta kohtuuhyvät nuo RSI:kin ovat.

• isotakki

RSIt alla ja hyvältä tuntuu.. ei enää nastoa.. on totta että ajettaessa 120 jäisellä tiellä nastat toimii paremmin äkkiliikkeissä, mutta itse en enää ikinä nastoja alle laita.. aikaisemmin Q:t joilla pääsi 4 talvea.. Saman ajattelin näilläkin mennä.. TMn testejä kannattaa lukeä vähän rivien välistä.. pitkään heillä oli THE TESTIAUTO 900 SAAB tai joku muu SAAB.. eri renkaat roimii eri autoissa eri lailla.. ja paljon riippuu profiilistakin.. PRO RSI

• RSI alla

Mulla on ainoa kitkarenkaana vertailukohde Continental CV3-kitka, nyt tässä autossa RSI. Conti oli jkv parempi runsaan lumen peittämällä tiellä, siis kertakaikkisen upea ajaa, samoin sulalla tiellä parempi pito jarrutuksissa ja suuntavakaampi. Toisaalta jääpito RSI:ssä parempi. Rengasmelussa Conti hiljaisempi.

Kannattaa laittaa ajoissa ne kitkat alle, parhaan pidon saavuttaminen vaatii sellaisen 500 km:n ajon, pinnassa on joku suojakalvo jonka pitää kulua pois. Aja alussa märällä asfaltilla ennakoivasti, upouutena jarrutuspito RSI:ssä surkea märällä, peräänajovaara on ellet ennakoi ja pidä välimatkaa.

Olen itse sitä mieltä, että auto jossa ESP niin kitka on paras vaihtoehto nykytalviin. Jos taas autossa ei sitä ole, niin itse ottaisin sellaiseen edelleen nastat.

• porvoolainen

ostin rsi:t Toyota Yarikseen. tuntuvat huojuvan hieman, esim. uraisella moottoritiellä sen huomaa. vielä ei muita kokemuksia.

• Coppis

Renkaat olleet todella positiivinen yllätys. Autosta tuli mukavan hiljainen ja renkaat pitävät ok. Ei tule mulle nastoja enää ikinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1721
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1556
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1280
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1244
    Aihe