Kauanko menisi oppia norjaa välttävästi itseopiskelulla? Ruotsia en osaa kunnolla joten siitä ei ole apua. Norjalaisia näkyy ilahduttavan kun turisti osaa edes vähän heidän kieltään.
Norjan kielen opiskelu
4
2953
Vastaukset
- ees opetella
sen kun puhut ruotsia nurinkurisella tavalla.
Myös muutaman black-metal levyn kuunteleminen esim.
Burzumin tuotosten kuuntelu(Hviss lyset tar oss, Filosofem) antaa hyvän kuvan siitä mistä norjan kielessä on kyse. Esim norjaksi lause minä rakastan sinua on kuin ruotsia se on suurinpiirtein näin
Jeg elsker dej.- stoltenberg
ettäs tierät!
- troms
Jos haluat oikeasti oppia norjaa, opit ilman muuta, opit vaikka sanskriittia. Kiinnostus on tärkeintä. Jos osaat edes vähän peruskouluruotsia, siitä on valtavasti apua. Kysele rohkeasti työväen-, kansalais-, tms -opistojen keskutelupiireistä ensalkuun. Kielten opiskelu on kliffaa!
- kokemusta on
Ja vielä parempi, jos et osaa kunnolla ruotsia. Menee täydestä kun puhut ruotsia silleen vähän väärin ja vääntäen, kummasti mongertaen ja nielaset sanojen loput :=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131732Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411455- 761283
- 541173
- 741075
- 109999
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55970Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla7963Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850