Olen 38 v nainen, jolla on aina ollut ohut tukka, mutta nyt kesän jälkeen ovat hiukset ohentuneet toden teolla, keskeltä päätä olen lähes kalju! Mikä avuksi? Olen syönyt kolmen kuukauden ajan apteekin progaine?-valmistetta, tuloksetta. Auttakaa, jos pystytte.
Naisten hiustenlähtö
moij
62444
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 6
Vanhimmat
Onpa outo ongelma. Oletko miettinyt, ettei ruokavaliosi ole liian yksipuolinen. Syö nyt varmuuden vuoksi paljon vihanneksia, kasviksia ja hedelmiä, ettei vaan ole joku vitamiininpuutos kyseessä. Procaine on tarkoitettu miestyyppiseen kaljuuntumiseen, ei naisen kannata sitä käyttää. Vaikuttaa hormonitasapainoon.
Hei. mulla on ollu nyt sama ongelma ja mun kaverilla, että hiuksia on joka puolella, ihan epänormaalin paljon lähtee hiuksia. ongelma on luultavasti B-vitamiinin ja raudan puutoksessa. eli rautaa lisää, ja b-vitamiinia. ruisleipää ja muuta. naisilla vaikka ei oliskaan anemia, niin silti jos on liian vähän rautaa, niin se näkyy heti hiuksissa. varsinkin kun vuodetaan rautaa ulos kehosta joka kuukausi. niin ja myös masennuslääkkeet ja verenohennuslääkkeet voi viedä hiuksia pois. jos noilla ohjeillakan ei vielä auta niin mene lääkäriin :) t:tuleva sairaanhoitaja
Niin unohdin vielä sanoa että maidon juonti heikentää raudan imeytymistä, että ei maitoa kannata litrakaupalla litkiä. naisten rautasuositus on 12-18 mg/vrk, enemmän kuin miehillä tai lapsilla. loistavia raudan lähteitä on palkokasvit, täysjyväviljatuotteet, vihreät lehtivihannekset ja kuivatut hedelmät. Samaan aikaan aterialla kannattaa nauttia C-vitamiinia sisältäviä ruokia, jolloin raudan imeytyminen tehostuu. eli myös jos on c-vitamiinin puutosta, niin se aiheuttaa sen että vaikka söisitkin rautaa paljon, ei se pysty imeytymään. niin ja sitten älä vaan ala syömään rautatabletteja, jollei sulla todeta raudan puutostauti, koska vaikka raudan yliannostus ei oo tavallista, mutta rautatabletteja syömällä se on hyvinkin mahdollista ja luultavaa varsinkin jos sulla sit hiustenlähtö ei tapahdukaan raudan takia.
t: taas tämä sama tuleva sairaanhoitaja (ja kätilö)
Priorin-hiusvitamiini on erityisen hyvä naisten hiustenlähtöön. Kliinisissä testeissä todettu teho on 6 kuukaudessa 12% eli todella hyvä Priorinissa kuten muissa hiustehosteissa tulosta saa odottaa 3-6 kk, sillä hius uusiutuu valitettavasti hitaasti. Kysy apteekista neuvoa.
voi olla estrogeenin tason vähentyminen syynä.
itse olen pakosti joutunut syömään estrogeenia ,mutta hiukset selkeesti paremmat.
Kirjoitin omasta ongelmastani lyhyen viestin tälle keskustelupalstalle. Olen myös 38-vuotias nainen ja minulta alkoi elokuussa lähteä hiuksia tasaisesti, tätä jatkui koko syksyn ja nyt viimeisen kahden viikon aikana minulta lähti runsaasti hiuksia. Hiukseni ovat luonnonkiharat ja ovat olleet aina ohuet ja kuivat, nyt ovat sitä entistäkin enemmän. Kävin lääkärissä muutamaan otteeseen ja minulta otettiin kaikki mahdolliset näytteet (kilpirauhanen, veriarvot, munuaiset, maksa, FSH-näyte yms.) Kaikki arvot ok, mutta keliakia- ja FSH-näytteiden tulokset(estrogeeni) vielä puuttuvat. Syön ihan hyvin, mutta olen treenannut kuntooni nähden liikaa. Sen sain diagnoosikseni. Ensi viikolla menen ihotautilääkärille, koska hiuspohjani on kipeä, kuiva ja erittäin arka. Haluan selvyyden ongelmaani. Suosittelen lääkärille menoa,jos sulla on muitakin oireita. Itse kärsin väsymyksestä, turvotuksesta, raajojen ja kasvojen puutumisesta ja alavatsakivuista. Itse epäilen tämän johtuvan liiasta treenistä, stressistä ja hormonaalisista muutoksista (estrogeenitason mahdollinen madaltuminen).