..Haaveilua 300l..

Nipsu.

Moi..
Olen jo pitkään haaveillut 300l akvaariosta..
Ja sitten aloin miettimään kalastoa ni aattelin kultakalaa.Joten sopisko vaikka 3 kultakalaa 250l-300l akvaarioon? Jos niin mitä muita kaloja sinne vois laittaa? Entäs millaine valaistus sisustus yms.??Ja paljonko tulisi suunnilleen maksamaan 300l akvaario laitteet käyttettynä? Uutena?Mikä olisi sopiva lämpötila kultakaloille?
Ja mikä kultakala laji se on missä kultakala on n.15cm pitkä sillä on sellaset "teleskooppi" silmät?

Kiitos etukäteen vastanneille! :D

11

1275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

      Kultakaloille saisi olla tilaa n500->
      Ja ovat parvikaloja eli niitä sais olla 5-6 kpl parvessa.

      Parhaiten menestyy lajiakvassa johon ei muita kaloja kannata ottaa....

      Syövät paljon ja näin ollen myös pa***vat myös aikaslailla...Jotenn suodatus tarvii olla järeempi kuin "tavallisessa" akvassa..

      Googlettamalla löytyy tosi paljon tietoa sekä laitteista että itse kaloista...

      Käytetyissä akvoissa on aikas laaja toi hintahaitari....riippuen varustuksesta ,kunnosta jne.....

      Ei pehmeämpi lehtisiä kasveja ainakaan sisustamiseen koska ne menee heti aamupalaksi kaloille ;)

      Lämpötilat vaihtelee hieman eli jos luonnonmuoto kyseessä riittää jopa 10-22 astetta
      Jos taasen noita jalostettuja mulkosilmiä yms...18-24 lämpötilaksi
      Carassius auratus laitat Googleen niin löytyy juttuja ja kuvia kultakaloista....

    • fish KING

      1. kultakala on parvikala ja VAATII lajikumppaneita ainakin 6 samaan akvaan

      2. kuudelle kalalle TÄYTYY akvaarion tilavuus olla vähintään 550 litraa mutta suodattimen kierttätys tehon pitää tässä tapauksessa olla minimissään n. 3500l/h

      3. vain kultakaloja

      4. normaali akvaario valaistus 10000k, kaksi 150W monimetallia riittää hyvin, yhdelläkin pärjää jos haluaa eri sävyjä vedestä erotella.

      5. veden lämpötila korkeintaa 24

      6. tuo hinta politiikka; laske 0,5-4€/litra akvaariollesi hintaa

      7. hanki vain normaalia huntupyrstöä tai perus pyrstöistä muotoa, älä osta koikarppeja

      8. tässä kuva täys kasvuisesta kalasta .. http://kuvablogi.com/nayta/iso/img29877.jpg

    • noi

      edelliset kommentit eivät pidä paikkansa. ja tamä viesti tulee liian myöhään, mutta. Itselläni on 325 litrainen jossa 6 kultakalaa, 10 kuusraitabarbia, 3 täys kasvuista partamonnia sekä 50 poikasta, 10 platyä, 4 kuparimonnista ja 5 keltabarbia. Kaikki soveltuvat yhteen sekä 300 litrainen riittää vain kultakaloille. PS: platyt lisääntyy koko ajan ja vesi arvot normaalit koko ajan. Ei koskaan heittoja ei edes levää.

      • Nipsu.

        Kiitos noi:D

        Ei se tullu liian myöhään:D Oon edelleenki ootellu vastauksia mutta hiaman positiivisempia kun nuo edellisten vastaamat..

        Joten kiitos sulle>3


      • RRR
        Nipsu. kirjoitti:

        Kiitos noi:D

        Ei se tullu liian myöhään:D Oon edelleenki ootellu vastauksia mutta hiaman positiivisempia kun nuo edellisten vastaamat..

        Joten kiitos sulle>3

        Voisinhan minäki pistää että mulla on satalitrasessa 10 kultakalaa 15 partista ja 100 poikasta ,tiikerinuoliaisia 20 kpl parvi ,lehtikaloja puolentusinaa ja miljoonakaloja miljoona jne..jne...

        Vesiarvot OK.

        Faktat on faktoja taasen toisten välinpitämättömyys on eri asia.


      • fish KING
        Nipsu. kirjoitti:

        Kiitos noi:D

        Ei se tullu liian myöhään:D Oon edelleenki ootellu vastauksia mutta hiaman positiivisempia kun nuo edellisten vastaamat..

        Joten kiitos sulle>3

        kaksi eri asiaa, kumma kun akvaarion hoidossa pioneerityötä tehneiden neuvoja viitteinä sekä aktiivisten harrastajien perustelut ei riitä kun omat uskomukset on peritty poppamiehiltä, outoa.

        Pitäisit luultavasti koiraakin kuljetus häkissä 24/7 jos se vain sinusta olisi sille elukalle oikeuden mukaista.

        Perusteluja asiasta tuonnempana, nyt taas oikeeseen elämään...


      • fish KING

        Kukin uskoo kehen uskoo ja varsinkin näin pääsiäisenä...

        Tää on kuitenkin FAKTAA

        kultakala vaatii n.200l ekalta kalalta satalitraa seuraavilta lajikumppaneilta. Kun kyseessä on parvikala, pitää parven määräksi hankkia VÄHINTÄÄN 6kpl kaloja = 700l akvaarion tilavuutta PELKILLE kultakaloille suodatus potentiaalia pitää olla akvaarion tilavuuteen viisin kertainen litrakierrätys määrä = 3500 l/h.

        pH 7
        kovuus 5-20
        lämpötila 18-22
        minimitila 700l

        kuusiraitabarbi
        pH alle 7
        kovuus >10
        lämpötila 24
        minimitila 80l, metripituutta

        platy
        pH 7-8
        kovuus


      • fish KING kirjoitti:

        Kukin uskoo kehen uskoo ja varsinkin näin pääsiäisenä...

        Tää on kuitenkin FAKTAA

        kultakala vaatii n.200l ekalta kalalta satalitraa seuraavilta lajikumppaneilta. Kun kyseessä on parvikala, pitää parven määräksi hankkia VÄHINTÄÄN 6kpl kaloja = 700l akvaarion tilavuutta PELKILLE kultakaloille suodatus potentiaalia pitää olla akvaarion tilavuuteen viisin kertainen litrakierrätys määrä = 3500 l/h.

        pH 7
        kovuus 5-20
        lämpötila 18-22
        minimitila 700l

        kuusiraitabarbi
        pH alle 7
        kovuus >10
        lämpötila 24
        minimitila 80l, metripituutta

        platy
        pH 7-8
        kovuus

        tekin nimittäin tiedätte asiasta. Nimittäin mulla on suomen paras kalojen tuntija sekä kokemus näistä määrätyistä kaloista. Joten voin väitellä asiasta miten paljon tahansa ja jokaisesta asiasta,jopa sheriffi tässä palstalla jos sellainen on,niin on väärässä.


      • RRR kirjoitti:

        Voisinhan minäki pistää että mulla on satalitrasessa 10 kultakalaa 15 partista ja 100 poikasta ,tiikerinuoliaisia 20 kpl parvi ,lehtikaloja puolentusinaa ja miljoonakaloja miljoona jne..jne...

        Vesiarvot OK.

        Faktat on faktoja taasen toisten välinpitämättömyys on eri asia.

        ainakaan kaikkea uskoa mitä sä tähän kirjoitat koska et näytä tietävän asiasta yhtään mitään. Ota ensin selvää ja opasta vasta sitten 15 vuoden kokemuksella.älä anna aloittelijoille sun ohjeita jotka osoittautuvat vääräks.


      • Väittele ihan keskenäsi
        tuning-girl kirjoitti:

        tekin nimittäin tiedätte asiasta. Nimittäin mulla on suomen paras kalojen tuntija sekä kokemus näistä määrätyistä kaloista. Joten voin väitellä asiasta miten paljon tahansa ja jokaisesta asiasta,jopa sheriffi tässä palstalla jos sellainen on,niin on väärässä.

        Vielä kun saisit lääkityksen kohdalleen ;O)


      • fish KING
        tuning-girl kirjoitti:

        tekin nimittäin tiedätte asiasta. Nimittäin mulla on suomen paras kalojen tuntija sekä kokemus näistä määrätyistä kaloista. Joten voin väitellä asiasta miten paljon tahansa ja jokaisesta asiasta,jopa sheriffi tässä palstalla jos sellainen on,niin on väärässä.

        Äläkä panttaa tietojasi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe