VALMISTAKOISTA -Tiileri Pikku-lauri -Uunisepät Lokki

kyselijä80

Moips.
Mitäs mieltä ootte noista valmistakoista mitä Uunisepät ja Tiileri myyvät??

Ois tarjoukset pyydetty Tiilerin Pikkulaurista ja Uuniseppien Lokista (se k-raudan syksyn tarjousmalli).

Mitäs ootte mieltä?? Onko kokemusta? jos niin kommentoikaa ja auttakee valinnassa yhtä kyselijää =)

p.s. Niin tuohon Tiilerin takan muuraukseen pittääpi hankkii oma muurari, paljonko on muurarit teiltä velottaneet takan muurauksesta. Ite muuraamme sen hormin.

5

2224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on Lauri

se isompi malli siis.
      Hyvin on pelittänyt, miellyttävä lämpö, sähkölasku somasti pienenee, kun kuivilla puilla lämmittää.
      Muurari otti bruttona 500 euroa koko takkasavotasta veroineen päivineen.
      Itse kannoin tiilet sisälle ja lajittelin.
      Hanslankari-pojalle maksoin 80 euroa.

• vaan

nyt muut muurarit hermostu ja ala syytellä hintojen polkemisesta...

• saa suuttua
        vaan kirjoitti:

nyt muut muurarit hermostu ja ala syytellä hintojen polkemisesta...

jos huvittaa.
        Emme onneksi elä muurareiden diktatuurissa.

• Muurari11
        saa suuttua kirjoitti:

jos huvittaa.
        Emme onneksi elä muurareiden diktatuurissa.

500€ on noin kaksinkertaisesti metsässä kohtuudesta.

Eli "puolivirallinen" taksa on jossain 700 TA kulut.

Yrityshinta on vielä oma lukunsa. Silloin alvillinen hinta pitää olla likempänä puoltatoista tonnia! :-)

• Nimetön

sitten itse muurailin mökille Pikku-Laurin. Hyvin on pelittänyt, mutta eihän se kovin äkkiä lämmitä mökillä kun on se villa välissä. Toisena päivänä alkaa jo tulla lämpö paremmin läpi. Aika pieni on tulipesä, itse olen tehnyt 25 cm pituisia puita jotka olen latonut vaakasuoraan ja ylhäältä sytyttänyt. Tehokkaasti palaa kun on arina. On syytä usein tutkailla tuhkaluukkuja, sillä kevyt tuhka tuntuu nousevan ylös ja kerääntyy alas kanaviin ja hormin pohjalle. Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      22
      1801
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      156
      1789
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      348
      1528
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      211
      1133
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1128
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      144
      1128
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      985
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      969
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      928
    Aihe