Puhelin häiriköinti

Nyt loppuu!

Onko puhelinhäiriköinnille muuta loppua kuin numeron vaihtaminen? Eräs henkilö soittelee huolimatta siitä, etten halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Olen sen hänelle sanonut, enkä vastaa soittoihinsa, mutta soittelee silti jatkuvasti ja jättää vastaajan viestiä. Miten saan soittelun loppumaan?

9

2427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä vaihda numeroa

      Sano kyseiselle ihmiselle että soittelu saa loppua tai teet ilmotuksen poliisille,niin jos et viitsi ryhtyä siihen prosessiin niin numeron vaihto auttaa.

    • puhelinlinjan tyypistä

      Soittamalla palvelun tarjoajalle asia selviää. Jos kyse ei ole pre-pay puhelinlinjasta, niin häirikölle saa eston. Tosin se ei hirveästi auta, jos häirikkö skypettää. Siinä tapauksessa on tehtävä poliisille ilmoitus ja asia tutkitaan. Hyvällä tuurilla soittajan häiriköintivälineet saadaan identifioitua.

      Yksi neuvo: puhelimeen pitää aina vastata, jos haluaa häiriköinnin rekisteröityvän. Teletunnistetietoja on pakko kerätä vastatuista puheluista mutta ei vastaamatta jätetyistä. Linja pitää siis avata, mutta kukaan ei pakota puhumaan tai kuuntelemaan.

      • poliisiin turvautuu

        Vähän faktaa tiedoksi, jos poliisiin turvautuu.
        Kyseessä on asianomistajarikos, mitä poliisi ei tutki, ellei tekijälle vaadita rangaistusta. Se taas yleensä johtaa, jos rikos selviää, käräjille lähtöä, missä sitä käsitellään.


      • joku
        poliisiin turvautuu kirjoitti:

        Vähän faktaa tiedoksi, jos poliisiin turvautuu.
        Kyseessä on asianomistajarikos, mitä poliisi ei tutki, ellei tekijälle vaadita rangaistusta. Se taas yleensä johtaa, jos rikos selviää, käräjille lähtöä, missä sitä käsitellään.

        Kotirauhan häirintä on asianomistajarikos, mutta jos tekijä myöntää tekonsa, voi poliisikin kirjoittaa teosta sakkoa, edellyttää että ao vaatii rangaistusta, suostuu rv:n käyttämiseen, eikä vaadi tekijältä korvauksia.


    • Soittaako niin, että numero näkyy? Jos soittaa, niin voit aina panna ko. henkilölle hiljaisen soittoäänen, niin ei kuulu. Tämä tietenkään ei estä viestin jättöä vastaajaan.

    • Tekstiviestihäirikön uhri

      Minä saan kärsiä typerän roikkujaidiootin tekstiviestihäirinnästä. Tänä viikonloppuna tuli mitta täyteen ja aion tehdä rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä!


      Hän on terrosisoinut minua tekstiviesteillä jo yli vuoden. Hänellä ei ole mitään muuta elämää, eikä koskaan tule olemaankaan, jos hän ei hankkiudu hoitoon ja pääse pakkomielteestään (minusta)

      Jotkut ihmiset ovat ilmeisesti niin säälittäviä, etteivät pääse yli, vaan jankuttavat ja häiriköivät. Kokemattomat oidipsukompleksiset haahuilijat ovat pahimpia. He ovat naisista vain sen verran selvillä, mitä ovat äitinsä rinnat joskus pentuna nähneet. He takertuvat ensimmäiseen naiseen ja jankuttavat, hakevat sitä rintaa, josta julma maailma heidät kerran riisti. Sellaisiin aikuisiin vauvoihin ei auta muu kuin kovat otteet, poliisi ja joissakin tapauksissa psykologi / psykiatri.



      Ihmisen täytyy olla TODELLA typerä, mikäli hän ei ymmärrä selvää ei-sanaa. Minä todella olen ollut pitkämielinen siksi, koska olen ajatellut rikosrekisterimerkinnän haittaavan ko. henkilön tulevaisuudensuunnitelmia työmaailmassa (olen ollut liian hyväsydäminen!). Nyt alkaa riittää.
      Poliisi sanoi minulle, ettei minun tarvitse sietää moista terrorisointia. Miksen uskonut heti häntä? Olen ollut ihan liian naiivi ja hyväsydäminen sekä pitkämielinen. Minunkin kärsivällisyydelläni on kuitenkin mittansa ja nyt se mitta on täysi. Aion taistella oikeudestani rauhaan vaikka Euroopan tuomioistuimessa, minä en ole vastannut yhteenkään viestiin enkä tehnyt mitään väärää, joten aion todella muuttua kovaksi!

      Kehotan sinuakin pikaisiin toimenpiteisiin. Jos sinun häirikköisi on samaa maata, niin tuskin hän ikinä lopettaa. Tyhmyttä on vaikea karsia pois ihmisestä, eivätkä kaikki voi / halua hyväksyä sitä tosiasiaa, että kaikki ihmiset haluavat kotirauhan ja myös laki sellaisen jokaiselle ihmiselle takaa. He eivät ymmärrä, että he voivat joutua teoistaan vastuuseen. Jos joku on niin idiootti, että lähettelee omasta numerostaan häiriöviestejä vuoden verran, niin onkin aiheellista, että asiaan puututaan.

    • Anonyymi

      Ei se lopukaan koskaan. Ei ainakaan, jos asiallisesti yrität selvittää. Kerran sitten haukuin niin paljon, mikä ei ole yleensä tapani. Ei siinä muu auta kuin haukkuminen.

    • Anonyymi

      Itse en koskaan vastaa puhelimeen, joten ei ole vielä kukaan häirinnyt.

      PS. Soitan takaisin, jos haluan.

    • mulle on soitellu naapurin mustalais akka 4.4.22 lähtien ,en ole hälle vastannut ja en ole hänelle myöskään velkaa. Koettaa saada minut ostamaan häneltä tavaroita. olen sanonut etten osta mitään,ei vaan tajua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe