Tekstiviestit Panamasta

kyselen vain

Toimiiko tekstiviestikään Panamasta ?

15

3219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuhkimo78

      Ainoastaan nelitaajuuspuhelimet toimivat mutta viestien lähetyksissä ja vastaanotoissa voi olla pitkiä viiveitä. Multimediaviestit eivät toimi.Matkapuhelimia vuokrataan Panaman kaupungissa.
      Näin luki Aurinkomatkojen kohdeoppaassa.

      • Piisku123

        Moi jälleen!Oliko oppaassa mitään tietoa puhelimien vuokran hinnasta? Jostakin luin, että nelitaajuuspuhelimia saisi Panamasta ostetuksikin tosi halvalla, jos ne vaan sitten toimivat Suomessa..:)


    • A.TA

      Panamassa on operaattorina Cable & Wireless Panama joka käyttää verkon taajuutta 850. On aivan sama kuinka monitaajuinen puhelimesi on kunhan siitä löytyy tämä 850 taajuus. Minun oma Nokian 1110i puhelimeni joka on 2-taajuuspuhelin toimii hyvin Panamassa.
      Kaikilta operaattoreilta joilla on Roaming-sopimus löydät tarvittavat tiedot taajuusvaatimuksista nettisivuilta ja puhelimesi valmistajan sivuilta löytyy tiedot puhelimestasi.

      • Piisku123

        olen yrittänyt soitella ja kysellä käytettyjä nokialaisia/muita kännyjä, jos löytäisin sellaisen matkalle mukaan. mä katsoin netistä, että tuo 1110i on kaksitaajuuspuhelin, jossa taajuutena mainitaan vaihtoehtoisesti 900 tai 850 (ja toinen taajuus on 1800 tai 1900) kysyin liikkeestä,et toimiiko tää puhelin siellä, kun netissä oli maininta 850 taajuudesta ko. puhelimen kohdalla. mulle sanottiin,et suomeen ei tehdä myyntiin tätä mallia sellaisena, jossa on taajuus 850... et täällä on vaan se vaihtoehto,jossa taajuuteena 900 (ja toinen 1800 tai 1900, en muista kumpi) mitähän ne sit oikein tarkoitti...tuo mallihan ei ole edes kovin kallis, joten sen voisi ostaa vaikka uutenakin mukaan, jos se vaan toimii siellä.


      • kyselen vain
        Piisku123 kirjoitti:

        olen yrittänyt soitella ja kysellä käytettyjä nokialaisia/muita kännyjä, jos löytäisin sellaisen matkalle mukaan. mä katsoin netistä, että tuo 1110i on kaksitaajuuspuhelin, jossa taajuutena mainitaan vaihtoehtoisesti 900 tai 850 (ja toinen taajuus on 1800 tai 1900) kysyin liikkeestä,et toimiiko tää puhelin siellä, kun netissä oli maininta 850 taajuudesta ko. puhelimen kohdalla. mulle sanottiin,et suomeen ei tehdä myyntiin tätä mallia sellaisena, jossa on taajuus 850... et täällä on vaan se vaihtoehto,jossa taajuuteena 900 (ja toinen 1800 tai 1900, en muista kumpi) mitähän ne sit oikein tarkoitti...tuo mallihan ei ole edes kovin kallis, joten sen voisi ostaa vaikka uutenakin mukaan, jos se vaan toimii siellä.

        Kiitos kaikille vastanneille.Luin myös netistä tuosta kaksitaajuus puhelimesta 1110i.Nokialta on tulossa joku uusi 1208 malli /850/1900.Täytyy miettiä mitä sitten tekee,meillä on lähtö vasta helmikuussa,ehtii sitä vielä miettimään.Hyvää matkaa kaikille jotka olette piankin lähdössä.Kertokaa sitten kokemuksianne Panamasta.


      • 1994 vuonnakin
        kyselen vain kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastanneille.Luin myös netistä tuosta kaksitaajuus puhelimesta 1110i.Nokialta on tulossa joku uusi 1208 malli /850/1900.Täytyy miettiä mitä sitten tekee,meillä on lähtö vasta helmikuussa,ehtii sitä vielä miettimään.Hyvää matkaa kaikille jotka olette piankin lähdössä.Kertokaa sitten kokemuksianne Panamasta.

        että olen lomalla enkä siis soittele joutavia. (asiaahan sieltä ei kannata soitella ettei loma pilaannu)!


      • Panama Jack
        1994 vuonnakin kirjoitti:

        että olen lomalla enkä siis soittele joutavia. (asiaahan sieltä ei kannata soitella ettei loma pilaannu)!

        Panamasta saa ostettua halvalla n.20-30 dollaria siellä toimivan puhelimen ja siihen saa vielä puheaikaakin päälle. Matkan lopussa voi sit tehdä jonkun paikallisen onnelliseksi kun antaa sen puhelimen lahjaksi.


      • 850
        kyselen vain kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastanneille.Luin myös netistä tuosta kaksitaajuus puhelimesta 1110i.Nokialta on tulossa joku uusi 1208 malli /850/1900.Täytyy miettiä mitä sitten tekee,meillä on lähtö vasta helmikuussa,ehtii sitä vielä miettimään.Hyvää matkaa kaikille jotka olette piankin lähdössä.Kertokaa sitten kokemuksianne Panamasta.

        Hei! Olen pian lähdössä Panamaan, joten hankin sitä varten Nokia 6085-puhelimen, jossa on muiden ohella neljäntenä tuo tarvittava 850-taajuus. Onneksi puhelimen hankinta oli muutenkin ajankohtaista. Puhelin on mielestäni aivan normaalihintainen (129 euroa) eli ei se lisätaajuus näytä nostavan hintaa.

        En aio soitella, tekstailla olisi mukava, kun osa suvusta on samaan aikaan omilla matkoillaan aivan toisella puolella palloa. Tekstiviestin hinta näyttää olevan 0,28 centtiä eikä vastaanottomaksua ole. Katsotaan, miten onnistuu...


      • tuhkimo78
        850 kirjoitti:

        Hei! Olen pian lähdössä Panamaan, joten hankin sitä varten Nokia 6085-puhelimen, jossa on muiden ohella neljäntenä tuo tarvittava 850-taajuus. Onneksi puhelimen hankinta oli muutenkin ajankohtaista. Puhelin on mielestäni aivan normaalihintainen (129 euroa) eli ei se lisätaajuus näytä nostavan hintaa.

        En aio soitella, tekstailla olisi mukava, kun osa suvusta on samaan aikaan omilla matkoillaan aivan toisella puolella palloa. Tekstiviestin hinta näyttää olevan 0,28 centtiä eikä vastaanottomaksua ole. Katsotaan, miten onnistuu...

        Joo eipä sieltä lomalta kannata soitella jos ei ole ihan pakko, soittaminen varmaankin kallista?
        Mutta kävi mielessä että eikös sähköpostin lähettäminen olisi kaikista helpointa?
        Nettiyhteyksiähän on lähes joka paikassa?


      • kyselen vain
        tuhkimo78 kirjoitti:

        Joo eipä sieltä lomalta kannata soitella jos ei ole ihan pakko, soittaminen varmaankin kallista?
        Mutta kävi mielessä että eikös sähköpostin lähettäminen olisi kaikista helpointa?
        Nettiyhteyksiähän on lähes joka paikassa?

        Olet aivan oikeassa,että ei lomalla kannata paljon soitella.On vain tullut opetettua lasten perheet siihen,että puhelin on matkassa mukana.
        Ollaan eläke-ikäisiä ja pieniäkin vaivoja on.
        Mutta rohkeasti vain joka vuosi teemme kaukomatkan johonkin päin.Ehkä se puhelin on meille jonkinlainen turvallisuus kapine.
        Nyt odotellaan vaan helmikuuta ja suunnitellaan
        seuraavan talven matkaa.
        Kiitos kaikille vastanneille.


      • Juuri kotiutunut
        kyselen vain kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastanneille.Luin myös netistä tuosta kaksitaajuus puhelimesta 1110i.Nokialta on tulossa joku uusi 1208 malli /850/1900.Täytyy miettiä mitä sitten tekee,meillä on lähtö vasta helmikuussa,ehtii sitä vielä miettimään.Hyvää matkaa kaikille jotka olette piankin lähdössä.Kertokaa sitten kokemuksianne Panamasta.

        ... niin kannattaa kysyä kiinteän linjan hintaa rannan baareista. Itse en kokeillut, mutta kanssamatkustajilta kuulin, että myivät "puheaikaa" niissä hotellin rantabaareissa hintaan 25cent/5min tai vastaavaa. Muutenhan hotellin puhelimet taisivat maksaa 20 taalaa/10min. Pimeää bisnestä??
        Tekstiviestit toimivat luotettavasti ja ällistytttävän nopeasti. Saapuvat viestitkin tulevat vain kertaalleen eikä 35 kertaa kuten esim Dommareissa =) Hyvää matkaa teille, joilla tuo hauskuus on vielä edessä päin!


      • Nokia 6085
        850 kirjoitti:

        Hei! Olen pian lähdössä Panamaan, joten hankin sitä varten Nokia 6085-puhelimen, jossa on muiden ohella neljäntenä tuo tarvittava 850-taajuus. Onneksi puhelimen hankinta oli muutenkin ajankohtaista. Puhelin on mielestäni aivan normaalihintainen (129 euroa) eli ei se lisätaajuus näytä nostavan hintaa.

        En aio soitella, tekstailla olisi mukava, kun osa suvusta on samaan aikaan omilla matkoillaan aivan toisella puolella palloa. Tekstiviestin hinta näyttää olevan 0,28 centtiä eikä vastaanottomaksua ole. Katsotaan, miten onnistuu...

        Minulla myös tämä 850 taajuus,mutta Dna liittymä,
        mahtaako toimia Dna Panamassa ?


      • helge-hera
        Juuri kotiutunut kirjoitti:

        ... niin kannattaa kysyä kiinteän linjan hintaa rannan baareista. Itse en kokeillut, mutta kanssamatkustajilta kuulin, että myivät "puheaikaa" niissä hotellin rantabaareissa hintaan 25cent/5min tai vastaavaa. Muutenhan hotellin puhelimet taisivat maksaa 20 taalaa/10min. Pimeää bisnestä??
        Tekstiviestit toimivat luotettavasti ja ällistytttävän nopeasti. Saapuvat viestitkin tulevat vain kertaalleen eikä 35 kertaa kuten esim Dommareissa =) Hyvää matkaa teille, joilla tuo hauskuus on vielä edessä päin!

        onko tietoo, jos tuollaisen nelitaajuuspuhelimen (missä 850mhz)ostaisikin sieltä panamasta, niin eiköhän se pelittäisi sitten myös suomessa. mut liekö niiden hinnat siellä edullisempia kuin suomessa??? onko kellään havaintoa ??


      • nokia 6085
        Nokia 6085 kirjoitti:

        Minulla myös tämä 850 taajuus,mutta Dna liittymä,
        mahtaako toimia Dna Panamassa ?

        Sain juuri tietoa Dna:lta,että puhelut saattavat
        tulla perille,mutta tekstiviestit eivät toimi.
        Eivät ole tehneet sopimuksia Panaman suuntaan.


      • siellä ollut
        Nokia 6085 kirjoitti:

        Minulla myös tämä 850 taajuus,mutta Dna liittymä,
        mahtaako toimia Dna Panamassa ?

        Dna ei toimi Panamassa voin kertoa kokemuksesta,ei tule edes puhelut perille..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe