Kotkan kaupungin organisaatio on

uudistettava!

Veronmaksajat eivät varmaankaan ole kiinnostuneita elättämään Kotkan kaupungin satojen turhan päiväisten päälliköiden ja johtajien armeijaa, kun tänä päivänä hallinto voidaan hoitaa matalalla ja tehokkaalla organisaatiolla.

Samalla säästyy miljoonia euroja silkkaa veronmaksajien rahaa.

Kotkan verotusta ei todellakaan pidä nostaa. Säästöt voidaan tällä kertaa etsiä turhien päälliköiden ja johtajien virkoja lakkauttamalla!

Veropakolaisuus on nyt todellinen vaihtoehto! Miettikääpä sitä.

39

1856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KJ.

Juuri nuo esittämäsi asiat olisi pikaisesti saatava remontin alle! Ylisuuret turhien johtajien palkat syövät palvelutarjontaa alas merkittävällä volyymilla!

• HALLUSSA

Kaupungin organisaatio. Voitko konkretisoida mikä tuottaa kyseiset miljoona säästöt. Eli kuinka monta johtajaa ja ketä pitäisi irtisanoa.

• ja sitten lakkautettava!

Olen itse konsulttina nähnyt millainen sekamelska Kotkan kaupungin hallinto kokonaisuudessaan on!

Voin vakuuttaa, että jopa puolet Kotkan kaupungin keskijohdon ja johdon tekemästä työstä on TURHAA ja TARPEETONTA. Se ei hyödytä kuntalaisia eikä ketään muitakaan millään tavoin.

Miljoonasäästöt syntyvät jo 10-20 tarpeettoman henkilön työsuhteen päättämisestä keskijohdossa!

Kotkan hallinto pitää sisällään arviolta 100-150 enemmän tai vähemmän tarpeetonta byrokraattia! Niistä me kotkalaiset voimme luopua!
        Verojen korotuksesta on turha edes uneksia!

Veropakolaisuus on nyt todellinen vaihtoehto!

• nyt sujuvasti
        ja sitten lakkautettava! kirjoitti:

Olen itse konsulttina nähnyt millainen sekamelska Kotkan kaupungin hallinto kokonaisuudessaan on!

Voin vakuuttaa, että jopa puolet Kotkan kaupungin keskijohdon ja johdon tekemästä työstä on TURHAA ja TARPEETONTA. Se ei hyödytä kuntalaisia eikä ketään muitakaan millään tavoin.

Miljoonasäästöt syntyvät jo 10-20 tarpeettoman henkilön työsuhteen päättämisestä keskijohdossa!

Kotkan hallinto pitää sisällään arviolta 100-150 enemmän tai vähemmän tarpeetonta byrokraattia! Niistä me kotkalaiset voimme luopua!

konsultin ja konsulentin. Puolet syödystä PULLASTA on turhaa, mutta turha työ on HARHAA. Niinkuin sun kuvitelmatkin.

Loppuun konsulenttimerkkejä
        !!!!!!!!!!!!!!!!

• leipoa pullaansa!
        nyt sujuvasti kirjoitti:

konsultin ja konsulentin. Puolet syödystä PULLASTA on turhaa, mutta turha työ on HARHAA. Niinkuin sun kuvitelmatkin.

!!!!!!!!!!!!!!!!

----

• kokonaisuudessaan

hyvä esimerkki Kotkan kaupungin rahaa nielevistä rönssyistä.

http://www.cursor.fi/cursor/Yhteysti.nsf/PORTAL_HENK_AAK?Openview

Yrittäjänä ihmettelen millä rahalla tuo soittokunta soittaa ja ketä palvelee? (Yritysmaailma tuskin noita kaipaa.)

• sinä vai

näkis vaan tavallinen Banaani perse jolla ei mitään tietoa mistään. Jauhaa omaa paskaa täällä ja luulee olevansa jokin pelastaja voi vittu

• ....
        sinä vai kirjoitti:

näkis vaan tavallinen Banaani perse jolla ei mitään tietoa mistään. Jauhaa omaa paskaa täällä ja luulee olevansa jokin pelastaja voi vittu

Puberteetti vai fyrkka loppu?

• DDDD
        nyt sujuvasti kirjoitti:

!!!!!!!!!!!!!!!!

syö pulla ja lopeta lässytys kun et ymmärrä mitään

• A.M.
        kokonaisuudessaan kirjoitti:

hyvä esimerkki Kotkan kaupungin rahaa nielevistä rönssyistä.

http://www.cursor.fi/cursor/Yhteysti.nsf/PORTAL_HENK_AAK?Openview

Yrittäjänä ihmettelen millä rahalla tuo soittokunta soittaa ja ketä palvelee? (Yritysmaailma tuskin noita kaipaa.)

Paljonko Kotkan kaupunki on sijoittanut Cursoriin?

Cursorin vuosittaiset avustukset?

• Lisää johtajia Kotkaan

Vasta perustettuja johtajien virkoja. Eikös Lindelöf vasta korottanut, kanslistin joksikin henkilösuhdejohtajaksi, Lailavuosta entisestä elinkeinomiehestä Harry teki, piru vie en nyt muista, mutta jonkin nimisen johtajan.
      Nyt sitä ollaan jo lopettamassa ko. virkoja. Tästä tälläisestä pomppimisesta ei kyllä pitkänpäälle hyvä seuraa.Eihän se pysy verottajakaan perässä, jos tänään ollaan kanslisteja ja huomenna päälliköitä.

• kostumme?

Eikös panna kilometritehtaalle mieluummin!

• Tällä kertaa näin...
      • Talous tasapainoon

Tällä ei kateta palveluiden parantamista saati johdon palkkojen tarkistuksia. Kuten katsauksessa sanotaan, konsesuskorotus kattaa vain toteutuvat kulut ilman leikkauksia alijäämäisen budjetin oikaisutavoitteissa.

Korotusta tulisi ehdottomasti harkita uudelleen, jotta asiat saataisi kuntoon sen sijaan että ne vain pidetään entisellä tasolla.

• kulttuurisatamasta.

Millähän rahalla sekin turhake aiotaan rahoittaa? Uusilla veronkorotuksilla varmaan...

• että raha
        kulttuurisatamasta. kirjoitti:

Millähän rahalla sekin turhake aiotaan rahoittaa? Uusilla veronkorotuksilla varmaan...

kasvaisi puussa?

• muuttua, nääs nääs!
        Talous tasapainoon kirjoitti:

Tällä ei kateta palveluiden parantamista saati johdon palkkojen tarkistuksia. Kuten katsauksessa sanotaan, konsesuskorotus kattaa vain toteutuvat kulut ilman leikkauksia alijäämäisen budjetin oikaisutavoitteissa.

Korotusta tulisi ehdottomasti harkita uudelleen, jotta asiat saataisi kuntoon sen sijaan että ne vain pidetään entisellä tasolla.

1.Suomessa saa valita asuinkuntansa vapaasti.Jos sen tekee esim. veroäyrin tai jonkun muun syyn perusteella niin siinä ei ole mitään laitonta.

2.Asuinkunta valitaan muuttoilmoituksen perusteella jolloin asuinkuntatiedot menevät kaikille viranomaisille, myös verottajalle.

3.Esim. vuoden 2008 kunnallisverot menevät siihen kuntaan jossa verovelvollinen on kirjoilla vuoden ensimmäisenä päivänä.

4.Asunkuntaa EI ole pakko vaihtaa mikäli muutto johtuu jostain väliaikaisesta syystä, työkomennuksesta,opiskelusta.. mutta tietenkin sen SAA vaihtaa jos verovelvollinen niin itse haluaa.

5.Suomen kunnissa kunnallisveroprosentti vaihtelee, riippuen ko.kunnan taloudenhoidosta ym.. ja samoin niiden asukkaiden saman suuruisesta tulosta maksama veromäärä vaihtelee eri kuntien välillä.

6.Jos sinulla on esimerkiksi kakkosasunto tai loma-asunto edullisemman veroäyrin omaavassa kunnassa, olisi suorastaan tyhmyyttä jättää tämä veroetu käyttämättä.

7.Myös yrityksen kotipaikan ja verotuskunnan voi valita esim eri toimipisteiden välillä.

• Tikonen W-E
        että raha kirjoitti:

kasvaisi puussa?

"Hullu mies syö enemmän kuin tienaa!"
        Vrt. Henry Lindelöf

Veroja Kotkassa ei koroteta! Ellei sitten haluta veropakolaisten tulvaa.

• kiteytettynä.
        Tikonen W-E kirjoitti:

"Hullu mies syö enemmän kuin tienaa!"
        Vrt. Henry Lindelöf

Veroja Kotkassa ei koroteta! Ellei sitten haluta veropakolaisten tulvaa.

Onneksi hullu mies voi suhteutettaa tulonsa ruokahaluun. 19,5 % tyydyttää juuri ja juuri nälän.

Tulvi mihin haluat.

• aina lopussa!
        kiteytettynä. kirjoitti:

Onneksi hullu mies voi suhteutettaa tulonsa ruokahaluun. 19,5 % tyydyttää juuri ja juuri nälän.

Tulvi mihin haluat.

Luulitko että 19,5 prosenttia ratkaisee yhtään mitään pitkällä jänteellä?
        Arvatenkin parin vuoden välein aina vähän lisää ja lisää veroa ja maksua, kuten viime vuodet ovat näyttäneet!

Minä en katso järkeväksi maksaa verojani Kotkaan, mikäli veroprosentti nousee yhdenkin kymmenyksen. Se siitä hullun miehen touhusta!

Löysät pois hallinnosta!

• ryt
        aina lopussa! kirjoitti:

Luulitko että 19,5 prosenttia ratkaisee yhtään mitään pitkällä jänteellä?
        Arvatenkin parin vuoden välein aina vähän lisää ja lisää veroa ja maksua, kuten viime vuodet ovat näyttäneet!

Minä en katso järkeväksi maksaa verojani Kotkaan, mikäli veroprosentti nousee yhdenkin kymmenyksen. Se siitä hullun miehen touhusta!

Löysät pois hallinnosta!

eipä paljon tehtävissä. muutan varmasti!!!

• päätös.
        ryt kirjoitti:

eipä paljon tehtävissä. muutan varmasti!!!

Yksi pummi vähemmän elätettävänä.

• Voin
        päätös. kirjoitti:

Yksi pummi vähemmän elätettävänä.

vakuuttaa sinulle sen!

• MAKSAA....
        Voin kirjoitti:

vakuuttaa sinulle sen!

LIIKAA VEROA JOS EI RAHALLE VASTINETTA!

• hallintoa kevennettävä

rankalla kädelle, vaikeaa se on, koska asiasta päättävät juuri nämä turhat viranhaltijat, jotka puolueen tuella virassaan pysyvät tekivätpä kuinka hulluja päätöksiä tahansa!

• julkisesti savustamaan?

???

• 500 EAA
        julkisesti savustamaan? kirjoitti:

???

saat laittaa pydeen..

• kova vero
        julkisesti savustamaan? kirjoitti:

???

kaikille koirille kovat verot!

• pelastavat
        kova vero kirjoitti:

kaikille koirille kovat verot!

Kotka-nimisen konkurssipesän? On sul jutut. Onk sul edes mitään hajua koiraveron tuotosta tänä vuonna?

• Dr.HM

Tuosta puhelin luettelo levälleen:
      http://www.kotka.fi/index.asp?link=96

Tällainen organisaatio ei varmaankaan enää tarvitse asiakkaita, vaan aika kuluu rattoisasti ihan toinen toistaan palvellen ja mukavia jutustellen kahvikupponen sievästi kädessä.

• ekonomi

Kaupunginhallituksen menot ovat kasvaneet n. 4,0 % vuodesta 2006 ja toimintakatteen toteutumaprosentti on viimevuotista korkeammalla, mikä johtuu pääosin ajoituseroista. Avustuksien maksu on ollut etupainoista ja esimerkiksi sisäiset veloitukset muilta lautakunnilta ovat osin tekemättä. Palkankorotusten vaikutus on 150.000 euroa, mutta toteutumaa parantaa mm. Tall Ships’ Races –tapahtuman toteutuminen talousarvioon merkittyä pienemmin kaupungin kustannuksin.

Kaupunkisuunnittelulautakunnan menot tulevat pysymään talousarvion puitteissa, mutta toimintatuotot ylittyvät 500 000 eurolla. Ylitys johtuu pääosin hyvin sujuneista teollisuusalueiden vuokrauksista.

Sosiaali- ja terveyslautakunta

Sosiaali- ja terveystoimen tuloja on kertynyt 76 % arvioidusta. Tuloja arvioidaan kertyvän n. 650 000 euroa budjetoitua enemmän.

Sosiaali- ja terveystoimen kulut ovat toteutuneet 74 %:sti ja nousu edelliseen vuoteen on n. 3 %. Sairaus- ja äitiyslomasijaisuuksiin varattuja määrärahoja on syyskuun loppuun mennessä käytetty 127 %, ja vuosilomasijaisuuksiin 96 %, näiden lisäksi toimintakatteen ylittymiseen vaikuttaa kotihoidossa kuntoutusyksikön ja päivähoidon henkilöstölisäykset.

• Jagge S

• tilhiviski

mikähän olisi tehollinen työ aika,jos se laskettaisiin 8 tunnista??

• veikkaisin

itse työhön käytettyä aikaa, joillakin ehkpä 1 tai vähemmän

• yrityksiä
      • joutuu myös

kilometritehtaalle!

• kohta.......
        joutuu myös kirjoitti:

kilometritehtaalle!

turpavärkit väärällään jos ei saneerata hallintoa!!!

• Veropakolainen

----

• turhat pomot pois

Olen kanssasi samaa mieltä. Kotkassa paljon turhia pomon virkoja ja tehokkuus tipotiessään. Missä tehokkuus ja tuloksellisuus, mitä hyvää saaneet aikaiseksi. Tämä on kaikki sosiaalidemokraasttien aikaan saannosta. Katsokaa ketä äänestätte!

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1659
    Aihe