Tietäisikö kukaan kertoa, millaiset kengät vanhojen tansseihin pitäisi laittaa? Eli pitäisikö olla avokkaat vai kelpaisivatko sandaletit? Ja täytyykö ruskean puvun kanssa olla ruskeat kengät, eikä esim. ruskeat?
Kengät vanhojen tansseihin?
5
5933
Vastaukset
- KaTriiNa*
laita minkälaiset on hyvät jalassa, joilla on mukava tanssia. Itellä oli ihan vaan balleriinatossut eikä ollu sävy sävyyn puvun kanssa.
- vanhawanha
Ensimmäiseksi: ei ole olemassa mitään ohjetta tmv. jossa sanottaisiin, millaiset kengät PITÄÄ laittaa.
Minulla oli myös balleriinat. Soveltuivat ihan hyvin pukuunkin, mutta ei todellakaan haittaa, vaikka sinun eivät olisi lähelläkään pukusi väriä. Vähän voi tietysti katsoa, ettei mitään kovin ihmeellistä väriyhdistelmää tee, mutta muuten yks hailee. Itse sanoisin, että kannattaa panostaa mieluummin siihen, että kengillä on hyvä tanssia ja ne ovat mukavat jalassa. Muista, että niiden kanssa tosiaan ollaan melkein koko päivä.
Kengät eivät myöskään näyttele pääosaa päivässä ja harva edes huomaa, mitä sinulla on jalassa. En näe mitään järkeä yrittää tanssia piikkikoroilla (ellet varmasti tiedä osaavasi), sillä monella on sen verran pitkä hameen helma, että sieltä alta ei paljon kenkiä näy. Matalampi korkoisilla tai tasapohjaisilla on sitä paitsi paljon rennompi olo, kun ei tarvitse jännittää yhtään ylimääräistä, että kaatuuko vai saako pidettyä tasapainon. Voi nauttia tansseista ihan oikeasti sen sijaan, että ajatukset pyörisisivät koko ajan kengissä tai jossain muualla.
Ja mikäli kenkien ulkonäkö huolettaa liikaa, niin pyri viemään huomio muualle. Hanki katseetkääntävä yksityiskohta pukuun, meikki, kampaus... ihan mitä tahansa. Tsemppiä valmisteluihin ja hauskaa vanhojenpäivää!- on vielä
sekin, että kapea korko jää helpommin pitkän hameen helmaan kiinni. Itse talsin koko illan helman päälle, varsinkin sellaisissa tansseissa missä oli niiaustyyppisiä liikkeitä. Seuraavaksi päiväksi hametta lyhennettiin helmasta monta senttiä, eli illalla oli pieni kiireellinen ompelusessio!
- pchiupchiu
voi tulla varpaat tallotuiksi, näin minua varoitteli sen juhlapukuliikkeen myyjä jolta kenkäni ostin. Ostin satiiniset värjätyt morsiuskengät, jotka on "suunniteltu" tanssimiseen (korko on leveä leveyssuunnassa). Ovat umpikärkiset ja nilkan ympäri menee remmi.
Tosiaan tärkeintä se että kengät ovat mukavat jalassa, paljoahan niitä ei näy. Yleensä juhlapukujen kanssa suositellaan lähes samansävyisiä tai metallivärisiä kenkiä, mutta wanhoissa ei varsinasta etikettiä ole ellei lukiolta tule erillisiä ohjeita. - abi
Itelläni oli tansseissa ihan "kipkop"-korkkarit, eikä mtn ongelmia ollu. Tärkeetä on totuttaa jalat kenkiin, eli kannattaa pitää niitä kenkiä jo ennen tansseja.. Kipsuttelet vaikka kotona korkokengät jalassa :D Onpahan vaihtelua ja samalla kengät muotoutuu jaloille sopiviksi! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711893- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96942
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73889Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691