Antakaa olla

Steinerkoululaisen vanhempi

On tämä kummallinen palsta. Jos joku kysyy jotakin steinerkoulusta, niin vastauksia antavat ne, jotka eivät ole ikinä steinerkoulua käyneetkään. Minä olen käynyt steinerkoulun ja lapseni käyvät steinerkoulua. Mutta en jaksa koko ajan olla väittelemässä steinerkoulun paremmuudesta tai huonommuudesta tai oikaista kaikenlaisia hulluja väitteitä. Minä olen tyytyväinen. Olkaa tekin omaan valintaanne, jos se on jokin muu kuin steinerkoulu.

10

1482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menevät ne

      jotka eivät muualla pärjää.

      • ideologia

        Eiköhän steinerkouluun mennä ihan ideologisista syistä.


      • lähinnä
        ideologia kirjoitti:

        Eiköhän steinerkouluun mennä ihan ideologisista syistä.

        Steinerkouluun mennään lähinnä uskonnollisista syistä. Tietenkin steinerkouluun mennään myös vanhempien tietämättömyyden vuoksi. Meillä steinerkoulu oli erittäin huono kokemus, en voi suositella kenellekään.


      • Varma valinta
        lähinnä kirjoitti:

        Steinerkouluun mennään lähinnä uskonnollisista syistä. Tietenkin steinerkouluun mennään myös vanhempien tietämättömyyden vuoksi. Meillä steinerkoulu oli erittäin huono kokemus, en voi suositella kenellekään.

        Vaan minäpä voin ! Ne, jotka ovat kiinnostuneita, kannattaa mennä sinne kouluun tutustumaan eikä lueskella näiden tietämättömien ihmisten juttuja täällä. Steinerkouluun mennään ihan pedagogista syistä ja siitä syystä, että siellä on hyvä henki. Paljon toimintaa, johon myös vanhemmat osallistuvat. Sama luokanopettaja koko peruskouluajan ja suurimmaksi osaksi myös samat luokkatoverit, koska vaihtuvuutta on tosi vähän. Koulua vaihtavat vain ne, jotka eivät luota tällaiseen ihmisläheiseen opetukseen ja sellaiseen opetukseen, jossa ei kaikkea tarjota valmiina ja joka ei ole pelkkää pänttäämistä.


      • Steinerkoulun käynyt
        Varma valinta kirjoitti:

        Vaan minäpä voin ! Ne, jotka ovat kiinnostuneita, kannattaa mennä sinne kouluun tutustumaan eikä lueskella näiden tietämättömien ihmisten juttuja täällä. Steinerkouluun mennään ihan pedagogista syistä ja siitä syystä, että siellä on hyvä henki. Paljon toimintaa, johon myös vanhemmat osallistuvat. Sama luokanopettaja koko peruskouluajan ja suurimmaksi osaksi myös samat luokkatoverit, koska vaihtuvuutta on tosi vähän. Koulua vaihtavat vain ne, jotka eivät luota tällaiseen ihmisläheiseen opetukseen ja sellaiseen opetukseen, jossa ei kaikkea tarjota valmiina ja joka ei ole pelkkää pänttäämistä.

        Korostaisin kirjoituksestasi hyvää henkeä. Henkeä nimittäin steinerkoulussa oli tarjolla sellaistenkin luonnontieteiden alueilla, jossa sitä harvemmin enää nykyaikana muuten katsotaan olevan ;)

        Se onkin sitten eri asia, että ovatko Steinerin opettamat henget hyviä vai eivät? Uskovaiset sanovat niiden olevan saatanasta. Minusta ne ovat uskomatonta sopaa. Ei tarvita muuta kuin normaali maalaisjärki, että voi päätellä keskusteliko Steiner oikeasti henkien ja muun muassa maahisten kanssa.

        Tällä sivulla eräs selitys sille, että miksi ihminen saattaa alkaa keskustella henkien tai muiden taruolentojen kanssa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia

        Niin ja uskonisä Steinerin kouluun en ikimaailmassa lapsiani laittaisi, en soisi moista kohtaloa edes pahimmalle vihamiehelleni. Olen hyvin surullinen niiden lasten puolesta, jotka tietämättömien vanhempien vuoksi joutuvat olemaan steinerkoulussa.


      • "Ei puhu henkien kanss...
        Steinerkoulun käynyt kirjoitti:

        Korostaisin kirjoituksestasi hyvää henkeä. Henkeä nimittäin steinerkoulussa oli tarjolla sellaistenkin luonnontieteiden alueilla, jossa sitä harvemmin enää nykyaikana muuten katsotaan olevan ;)

        Se onkin sitten eri asia, että ovatko Steinerin opettamat henget hyviä vai eivät? Uskovaiset sanovat niiden olevan saatanasta. Minusta ne ovat uskomatonta sopaa. Ei tarvita muuta kuin normaali maalaisjärki, että voi päätellä keskusteliko Steiner oikeasti henkien ja muun muassa maahisten kanssa.

        Tällä sivulla eräs selitys sille, että miksi ihminen saattaa alkaa keskustella henkien tai muiden taruolentojen kanssa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia

        Niin ja uskonisä Steinerin kouluun en ikimaailmassa lapsiani laittaisi, en soisi moista kohtaloa edes pahimmalle vihamiehelleni. Olen hyvin surullinen niiden lasten puolesta, jotka tietämättömien vanhempien vuoksi joutuvat olemaan steinerkoulussa.

        Oletko sinä käynyt koskaan steinerkoulussa, tunnetko yhtään steinerkoulun käynyttä tai steinerkoulun opettajaa ? Minä olen, enkä ole huomannut kenenkään heistä puhuvan henkien kanssa. Minä vähän luulen, että olet lukenut liikaa skitsofreniasta. Ei steinerkoulussa ole mitään huuhaata eikä opetus siellä sodi mitenkään esim. luterilaisuutta vastaan. Uskonnonopetusta siellä on kyllä. Luterialaisille omansa, ortodokseille omansa ja elämänkatsomusoppia muille, aivan kuten peruskoulussa. Laita silti vaan omat lapsesi peruskouluun. Sielläpä on opeteta mitään huuhaata, ei ei, siellä treenataan lasta jatko-opiskeluihin. Kumma, että myös kouluttamattomista, rikollisista, murhaajista, skitsofreenikoista, vasenkätisistä, urheilijoista, papeista ja lääkäreistä, talonmiehistä, taiteilijoista, homoista, addikteista ja mustalaisista löytyy myös peruskoulun käyneitä. Voi maailmaa voi tapoja.


      • Kolun käynyt

        Kuules nyt on vain niin, että kun lapsi on 7-vuotias hän ei kyllä 'mene'mihinkään vaan hänet laitetaan! Ei edes 13 vuotias 'mene' noin vain mihinkään ihan itse. Hän on aika riippuvainen venhempien tahdosta, eikä hän ainakaan voi millään omalla analyysillä valita koulunsa. Juttu on kerta kaikkiaan siinä, että koulu sopii joillekin (jotka ottavat itse vastuuta oppimisestaan jo nuorina)ja tosille taas ei (joille koulunkäynti ei oikein ota maistuakseen). Jos homma pelaa, niin hyvä niin. Silloin syntyy myös hyviä tuloksia eikä yo-koe poikkea muiden koulujen vastaavista arvosanoista. Jos kyseessä taas on oppilas joka ei välitä koulunkäynnistä, hän voi Steinerissa olla huomattavan pitkäänkin laiskana ilman että lentäisi ulos tms. Silloin lopputulos on tietty sen mukainen. Sellaisissa tapauksissa vanhempien pitää osata ottaa vastuutaan tilanteesta ja siirtää lapsensa mahd. nopeasti toiseen opinahjoon. Ei se kummempaa ole.


      • en gammal man

        Haha. Ja minne sinä olet mennyt?


      • steinerin käynyt....
        Kolun käynyt kirjoitti:

        Kuules nyt on vain niin, että kun lapsi on 7-vuotias hän ei kyllä 'mene'mihinkään vaan hänet laitetaan! Ei edes 13 vuotias 'mene' noin vain mihinkään ihan itse. Hän on aika riippuvainen venhempien tahdosta, eikä hän ainakaan voi millään omalla analyysillä valita koulunsa. Juttu on kerta kaikkiaan siinä, että koulu sopii joillekin (jotka ottavat itse vastuuta oppimisestaan jo nuorina)ja tosille taas ei (joille koulunkäynti ei oikein ota maistuakseen). Jos homma pelaa, niin hyvä niin. Silloin syntyy myös hyviä tuloksia eikä yo-koe poikkea muiden koulujen vastaavista arvosanoista. Jos kyseessä taas on oppilas joka ei välitä koulunkäynnistä, hän voi Steinerissa olla huomattavan pitkäänkin laiskana ilman että lentäisi ulos tms. Silloin lopputulos on tietty sen mukainen. Sellaisissa tapauksissa vanhempien pitää osata ottaa vastuutaan tilanteesta ja siirtää lapsensa mahd. nopeasti toiseen opinahjoon. Ei se kummempaa ole.

        En vaan voi millään ymmärtää mitä roskaa täälä kirjotitetaan, tai ymmärrän sen, mutta mistä te revitte nämä jutut???
        Jos se steiner olisi niin kauha paikka mitä täälä väitetään niin miksi se saisi toimia?
        Jos oppilaat eivät oppisi sielä samoja asioita kuin peruskoulussa niin miten he voisivat hakea muualle kouluun?
        miten steiner lapset poikkeavat muista lapsista?
        vaikka on steinerissä lapsilla on todennäköisesti kavereita jotka ovat peruskoulussa, kyllä (teidän mukaan) tavallinen lapsi huomaisi heti jos toisessa on jotain "vikaa"vaikutteita kaikista.

        mutta sellaisen vinkin antaisin kaikille niille jotka kirjottelevat täälä vaan sen perusteella mitä ovat kuulleet. jos jaksatte täälä itkeä siitä millaista roskaa se on niin varmaan jaksatte mennä tutustumaan kouluun.
        olen melko varma että opettajat antavat teidän osallistua esim yhden päivän opetukseen, jos niin pyydätte.

        ja kannattaa vaikka haastatella oppilaita ja katsoa miten vajaita, häiriintyneitä, yms he ovat.

        voitte vaikka pistää tänne kysymyksiä siitä mitä erilaista steinerissä on peruskouluun verrattuna niin minäkin voin telle vastata. tai voitte kysyä siitä koulusta kaikkea, vastaan parhaani mukaan.


      • katsku29
        en gammal man kirjoitti:

        Haha. Ja minne sinä olet mennyt?

        Arvostan suuresti teitä kaikkia, jotka olette käyneet Steinerkoulun ja puolustatte pedagogiikkaa oman kokemuksenne pohjalta. Tää on jännä, miten juuri tämä vaihtoehtoinen pedagogiikka on näin kovasti kiistanalainen ihmisten keskuudessa. Mielestäni Steinerkoulut edustavat NYKYPÄIVÄN pedagogiikkaa, sitä mitä ihmiset nykyään tarvitsevat eli rauhaa kasvulleen, henkisen minän kasvun tukemista, käsien kautta tekemistä, luovuuden ja harmonian viljelyä. Turha kertoakkaan, minkälaisena vastapainona koulu toimii nykypäivän melskeessä lapsille...oma lapseni on todella tyytyväinen 2 lk oppilas steinerkoulussa eikä haluaisi vaihtaa peruskouluun missään nimessä. Tsemppiä kaikille jotka tekevät valinnan lapsensa parhaaksi ja aloittavat koulu-uran steinerkoulussa. Ymmärrän myös sen, että niin steinerkoulu kuin muutkaan erityistä linjaa painottavat koulut kuten kristilliset koulut tai montessori yms. eivät sovi kaikille vanhemmille tai lapsille itselleen. Oman lapsen kohdalla peruskoulu olisi ollut huonompi hänen kannaltaan. Olen kyllä tyytyväinen että teimme valinnan myös häntä ajatellen. Helpompi tie olisi ollut laittaa hänet lähikouluun, jossa meidän tapauksessamme olisi ollut oppilasaineskin hiukan kirjavaa ikävässä mielessä asuinpaikkamme takia. Steinerkoulut eivät onneksi ole lähikouluja, joten siellä on laajalta alueelta lapsia, hyvä niin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe