Mersu kestää ruostetta vastaan neljä (4) vuotta jonka jälkeen se on menoa. Näin ovat autojen omistajat sanoneet uusimman Tuulilasin merkkien merkki -tutkimuksen auton ruostuminen -osiossa. Yli 4 vuotiaista autoista huonommin ruostetta vastustavat vain Fiat, Nissan ja Ford.
Koko tutkimuksen kärjessä Audi ja VAG:n muut merkit (VW, Skoda ja Seat) kaikki 7 parhaan joukossa. Tutkimuksessa mukana kaiken kaikkiaan 21 merkkiä ja tosiaan asiaa kysyttiin autojen omistajilta.
Mersu kestää
21
2474
Vastaukset
- jjkjlkjlkjlk
tuolla kaupungilla - muutaman vuoden takaiset Mersut ruostuvat ovenpielistä, listojen laidoista .... aivan kuin japsit joskus muinoin 70-luvulla. Toki auton kunnossapitokin vaikuttaa, mutta harvassa 2000 -luvun "premium"-autossa näkee enää vastaavaa !
- vaisko
kateus kateus kateus !
- olen kateelinen
vaisko kirjoitti:
kateus kateus kateus !
koska autoni ei ruostu kuten mersu. Olisi se hienoa ajella 4 vuotta vanhalla mannemossella joka kukkii sieltä sun täältä.
- Mesenainen
Mitä omakohtaiseen ja lähipiirin mersuihin tulee niin ei ruosteongelmaa ilmennyt. Sähköongelmia saattaa olla joissain isoissa meseissä. Sen sijaan Ford on jo pitkään potenut tuota ruosteongelmaa. Tässä taannoin näimme autoliikkeessä aika lailla tuoreen Fordin ja pahasti oli ruosteessa.
Yllättävä tieto taas oli minulle se, että Mazdalla on häikkää ruosteen kanssa. Jopa sellaisia nuoria ajokkeja kärsii ruosteongelmista. Tätä olen kuullut.- mbman
Oli merkki mikä tahansa niin auto pitäisi ajaa aina kaupasta suoraan ruostesuojaukseen. Tehtaiden (merkki mikä tahansa) ruostesuojaus on yhtä tyhjän kanssa. Itse ajan n.20-vuotta vanhalla mersulla ja ei ole ruosteongelmia, ne pienet mitä tullu niin olen korjannu. Tosin kaverilta meni alle 10-vuotta vanha mondeo romikselle kun oli ruostunu korjauskelvottomaan kuntoon...
- laskeutua
norsunluu tornista alas ja kohdata totuus,eten kin e-sarja tunnetaan nimellä mätä-bee,ei se mazda ainoa ruosteenkukka ole,mersulla on pahoja vaikeuksia,katoppa www.finikor.fi,siellä on mallia ruosteesta...
- laskeutunut
laskeutua kirjoitti:
norsunluu tornista alas ja kohdata totuus,eten kin e-sarja tunnetaan nimellä mätä-bee,ei se mazda ainoa ruosteenkukka ole,mersulla on pahoja vaikeuksia,katoppa www.finikor.fi,siellä on mallia ruosteesta...
ja todennut käytännössä mersu kestää 2-3-kertaa sen kuin muut autot, kyllä ne muilla on ongelmat toisilla jopa itsensä kanssa
- Mesenainen
laskeutua kirjoitti:
Lähinnä sitä tuolla alkujaa, että ruoste on on
ns "turvallisina ruosteeta tuoreena" pidetyille merkeille. Totta toki jos auto ei huolla ja hoida oikein. (pesut yms ja huomioidaan talven suolat). Niin obgelmia syntyy. Tuollakin puhuin siitä mitä nähnyt ja kuullut kavereilta yms luottotahoilta.
Tornista alas juu sen verran, että oma mese (kappas E mese)tarkastatettu ja ruostesuojattu. Ei ole niin kallista kuin luullaan. - muuta ilman
Mesenainen kirjoitti:
Lähinnä sitä tuolla alkujaa, että ruoste on on
ns "turvallisina ruosteeta tuoreena" pidetyille merkeille. Totta toki jos auto ei huolla ja hoida oikein. (pesut yms ja huomioidaan talven suolat). Niin obgelmia syntyy. Tuollakin puhuin siitä mitä nähnyt ja kuullut kavereilta yms luottotahoilta.
Tornista alas juu sen verran, että oma mese (kappas E mese)tarkastatettu ja ruostesuojattu. Ei ole niin kallista kuin luullaan.Miksi ihmeessä 5-8 vuotiaiden mersujen OMISTAJAT valittavat tuoreessa tutkimuksessa, että mersu ruostuu? Valehtelevatko he?
- timppanen
muuta ilman kirjoitti:
Miksi ihmeessä 5-8 vuotiaiden mersujen OMISTAJAT valittavat tuoreessa tutkimuksessa, että mersu ruostuu? Valehtelevatko he?
Jonka juuri vaihdoin on 3 vuotta vanha. Olen kíertänyt autoa suurennuslasin kanssa, eikä sitä kuuluisaa ruostetta näy missään. Pohja ym tarkastattu. Menkää pojat nukkumaan ja nähkää märkiä unia metalli hopeanvärisestä cdi:stä.
- se väri on
timppanen kirjoitti:
Jonka juuri vaihdoin on 3 vuotta vanha. Olen kíertänyt autoa suurennuslasin kanssa, eikä sitä kuuluisaa ruostetta näy missään. Pohja ym tarkastattu. Menkää pojat nukkumaan ja nähkää märkiä unia metalli hopeanvärisestä cdi:stä.
brillantsilber met ja sen varaosanumero on
9744.
Lakkapurkki tulee samaan kauppaan.
Kiveniskemät kaipasi vähän hoitoa.
Outoa muuten,kun yksi iskemä oli läpi
kaikkien maalikerrosten peltiin asti,niin minkä
takia siinä oli ruostetta? Ei ymmärrä,ei.
Taitaa tää mun mersu,203 -03 ollakin joku
maanantaipäivän auto kun paljaasta pellistä
lähti ruostumaan.
Pankaahan tulee lisää noita teidän ruostejuttuja,
ovat meinaan hyvää ja halpaa huvia. - Mesenainen
muuta ilman kirjoitti:
Miksi ihmeessä 5-8 vuotiaiden mersujen OMISTAJAT valittavat tuoreessa tutkimuksessa, että mersu ruostuu? Valehtelevatko he?
Mä en käsittääkseni ole puhunu mistään tutkimuksista. Ja toisekseen yli 5v vanha auto on vanha.
Ja tuliko noissa tutkimuksissa esille se et mitä omistajat itse on tehneet asialle? Miten ovat sitä autoa hoitaneet/huoltaneet?
Lukihäirää jollain:) - muuta ilman
Mesenainen kirjoitti:
Mä en käsittääkseni ole puhunu mistään tutkimuksista. Ja toisekseen yli 5v vanha auto on vanha.
Ja tuliko noissa tutkimuksissa esille se et mitä omistajat itse on tehneet asialle? Miten ovat sitä autoa hoitaneet/huoltaneet?
Lukihäirää jollain:)Minä olen puhunut tutkimuksesta, et sinä. Sinä olet kertonut yhdestä yksilöstä, joste et ole vielä löytänyt tiivisteiden alla olevaa ruostetta ja näin yleistät ruosteettomuuden olevan kaikkien mersujen ominaisuus. Olet myös kirjoittanut, että
"Lähinnä sitä tuolla alkujaa, että ruoste on on
ns "turvallisina ruosteeta tuoreena" pidetyille merkeille."
Mitä ihmettä tuo sitten tarkoittaakaan?
Mutta asiaan. 5 vuotias auto vanha? Ei ole Suomessa edes lähellä keski-ikää. En tiedä mersumiesten ja -naisten autojen puunaamisista mitään mutta eipä tuolla liikenteessä kovin usein näe kattoon asti paskaista, huoltamattomuuttaan kalkattavaa ja rämisevää 5 vuotiasta mersua. - Mesenainen
muuta ilman kirjoitti:
Minä olen puhunut tutkimuksesta, et sinä. Sinä olet kertonut yhdestä yksilöstä, joste et ole vielä löytänyt tiivisteiden alla olevaa ruostetta ja näin yleistät ruosteettomuuden olevan kaikkien mersujen ominaisuus. Olet myös kirjoittanut, että
Mutta asiaan. 5 vuotias auto vanha? Ei ole Suomessa edes lähellä keski-ikää. En tiedä mersumiesten ja -naisten autojen puunaamisista mitään mutta eipä tuolla liikenteessä kovin usein näe kattoon asti paskaista, huoltamattomuuttaan kalkattavaa ja rämisevää 5 vuotiasta mersua.Jos tähän vielä.
En ole puhunut vain yhdestä yksilöstä vaan useammasta. Meidän perheestä löytyy heti alkuunsa 2 meseä sit ne muut (appiukko, miehen kummit, pari kamua)...muutama ja eri meseä ja eri ikäsiä.
En ole väittänyt meseä ruosteettomaksi, että olisi kaikkien mersujen puhuja jne..
Tarkoitan, että uusi auto ruostuu niin että jo hitsataan ja paikataan yms.. ja puhutaan autosta joka rekattu muutama kk sitten.
Ja tarkoittaen niitä autoja joita on pidetty "puhtoisina ja hyvinä vs ruosteetta piiitkääään".
Minun mittapuun mukaan autoon vanha, kun ikää yli 5v. Tiedän, että monia muita, jotka ajattelevat asian toisin.
Mistä niitä vaihtoautoja tulee, jollei toiset vaihda usein. Esimerkkinä meidän perhe, jossa auton vaihtoväli 2-3v. - muuta ilman
Mesenainen kirjoitti:
Jos tähän vielä.
En ole puhunut vain yhdestä yksilöstä vaan useammasta. Meidän perheestä löytyy heti alkuunsa 2 meseä sit ne muut (appiukko, miehen kummit, pari kamua)...muutama ja eri meseä ja eri ikäsiä.
En ole väittänyt meseä ruosteettomaksi, että olisi kaikkien mersujen puhuja jne..
Tarkoitan, että uusi auto ruostuu niin että jo hitsataan ja paikataan yms.. ja puhutaan autosta joka rekattu muutama kk sitten.
Ja tarkoittaen niitä autoja joita on pidetty "puhtoisina ja hyvinä vs ruosteetta piiitkääään".
Minun mittapuun mukaan autoon vanha, kun ikää yli 5v. Tiedän, että monia muita, jotka ajattelevat asian toisin.
Mistä niitä vaihtoautoja tulee, jollei toiset vaihda usein. Esimerkkinä meidän perhe, jossa auton vaihtoväli 2-3v."Mistä niitä vaihtoautoja tulee, jollei toiset vaihda usein. Esimerkkinä meidän perhe, jossa auton vaihtoväli 2-3v.
Niin. Ja kuten avauksessa sanoin, mersu kestää ruostetta vastaan 4 vuotta eli et voikaan tietää mersun todellisesta tilanteesta, joka on melkoinen katastrofi ruostumisen suhteen. - Mesenainen
muuta ilman kirjoitti:
"Mistä niitä vaihtoautoja tulee, jollei toiset vaihda usein. Esimerkkinä meidän perhe, jossa auton vaihtoväli 2-3v.
Niin. Ja kuten avauksessa sanoin, mersu kestää ruostetta vastaan 4 vuotta eli et voikaan tietää mersun todellisesta tilanteesta, joka on melkoinen katastrofi ruostumisen suhteen.Jos tähän vielä.
paino sanalle ERI IKÄISIÄ - timppanen
Mesenainen kirjoitti:
Jos tähän vielä.
paino sanalle ERI IKÄISIÄAivan kuin seuraisi Sopraanoa. Iso perhe ja kaikki puhaltaa yhteen hiileen.
- kyllähän
Mesenainen kirjoitti:
Jos tähän vielä.
paino sanalle ERI IKÄISIÄsitä on monenlaisia karmeitakin ihmiskohtaloita...
huomasin juuri miten ruoste oli alkanut levitä lokasuojien reunoista ylöspäin leveältä alalta ja jopa saumoista.
ei muuta kuin kulmahimakone ja pensseli jottei leviä koko lokasuojaan.
uudelleen maalaus ei kannata - pitäisi purkaa koko auto.
vilkkuunkin oli jo kolmen vuoden jälkeen myytävänä korjaussarja.
takajouset katkeaa yksi toisensa jälkeen.
erilaiset korjauskulut ylittää reilusti polttoaine kulut- timppanen
Kulmahiomakoneella ja pensselillä.
- Mulla on vanha mese....
Eikä siinä ole missään ruostetta.
Mutta se pestäänkin säännöllisesti, ym. hieronnat.
-88, 230TE... ja puunataan kyllä.
Siis kyse on luultavasti siitä että teillä on ihan liikaa RAHAA, muttei ei ole varaa palkata autonkuljettajaa, joka puunaisi autoasisi päivittäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503864
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342801Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262468- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51829- 1851766
- 281519
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238