Heippa!
Tämä saattaa joidenkin silmiin olla feikki viesti, mutta olen siis oikeasti tosissani, eli EI mitään asiattomuuksia tai pelleilyä.
Tää on harmillinen ja vakava asia minulle, joten kysyn jos täällä olisi joku joka osaisi vähän kertoa tästä...
Mulle tulee allergiaoireita, kun annan poikaystävälleni suuseksiä ja hän laukeaa.
Eli siis tulee spermasta allergiaa.
Kitalaki kutiaa ja huulet (ja missälie spermaa onkin...) kutiaa. Ja muuttuu punaiseksi.
Mistä se voisi johtua?
Mitä spermassa on sellaista joka aiheuttaisi allergiaa? Kun ihon kutinaa ja ihottumaläiskiä tulee juuri sinne kohtaan missä on ollut spermaa, eli se johtuu selkeästi siitä.
Kyselen nyt täällä, en viitsisi lääkäriäkään tän takia varata. ;P
Olen siis muutenkin allerginen ihminen.
On myös atooppinen iho, sekin herkistää, mutta miksi spermalle?
Lähes kaikelle, eläin-, huone-, ja siitepölylle.
Ruoka-aine allergioita on myös paljon.
Tää vaivaa, koska en sen takia haluaisi olla antamatta poikaystävälleni suuseksiä.
Asiallisia vastauksia kiitos. :)
Älkääkä nyt vastatko, että "onko sitä sitten pakko tehdä jne"!!!!
Koska haluan nyt asiallisia vastauksia siitä, mikä spermassa on allergiaa aiheuttavaa....
Allergiaoireita spermasta!
9
5170
Vastaukset
- käpy
Spermasta on 70% virtsa-aineita joten kun ukkosi laukeaa suuhusi tavallaan nielet sen kusta.
Kusessa taasen on suoloja jotka voivat kutittaa suutasi.
Mutta onnellisia,kukkoa huuleen hetkiä.- Allergikkogikko
Enpä tiedä onko mistään suoloista kyse, kun tulee ihan kunnon ihottumalänttejä...oliko tuokin nyt sitten niin asiallinen vastaus?
Voi pitää suunsa kiinni, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa. - Allergikkogikko
Allergikkogikko kirjoitti:
Enpä tiedä onko mistään suoloista kyse, kun tulee ihan kunnon ihottumalänttejä...oliko tuokin nyt sitten niin asiallinen vastaus?
Voi pitää suunsa kiinni, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.Tiedän siis, että sperma sisältää mm. suolaa, metalleja (mm. sinkki ja seleeni), sokereita, lipidejä, steroideja, entsyymejä ja aminohappoja...Mutta se tässä ihmetyttää, että tulisko noista allergiaa? Kun tätä ongelmaa ei ollut aikaisemman kanssa...henkilökohtaistahan tuo on, kenellä mitäkin määriä, mutta kyllähän se aika samanlaista (pitoisuuksiltaan) pitäisi olla?
- minämies
Allergikkogikko kirjoitti:
Tiedän siis, että sperma sisältää mm. suolaa, metalleja (mm. sinkki ja seleeni), sokereita, lipidejä, steroideja, entsyymejä ja aminohappoja...Mutta se tässä ihmetyttää, että tulisko noista allergiaa? Kun tätä ongelmaa ei ollut aikaisemman kanssa...henkilökohtaistahan tuo on, kenellä mitäkin määriä, mutta kyllähän se aika samanlaista (pitoisuuksiltaan) pitäisi olla?
se johtuu sperman proteiineista.ei ole mitenkään ennenkuulumaton allergia.sille voi jotenkin jopa siedättää, en tosin tiedä miten kun ei tarvetta:7)
- oireita :(
Minulla tulee myös ihottumaa poikaystäväni spermasta. Atoopikko olen myös, mikä altistaa kaikenlaisille yliherkkyyksille. Spermassa yliherkkyyttä (allergiaa) aiheuttaa sperman valkuiaisaineet eli proteiinit. Minulla tulee paljon nokkosihottumaa jos spermaa menee iholleni, esim. jos poikaystäväni laukeaa mahalleni. Sama juttu on toistunut joka kerta, eikä todellakaan ole kiva juttu. Kyse on siis todellakin vakavasti otettavasta asiasta. Me ei olla edes kokeiltu reaktiota limakalvoilla, vaan ollaan aina käytetty kumia. Eipä joskus edes tullut mieleen että spermallekin voisin olla allerginen kaikkien muiden allergioiden lisäksi, mutta kyllä se on mahdollista :(
Lääkäriltä olen asiasta kysynyt ja hänenkin mielestään asia tulee ottaa vakavasti. Sperman aiheuttama allerginen yleisreaktio on todella harvinainen, mutta jos sperma aiheuttaa iholla pahoja oireita, tulee olla varovainen. Tämän takia olemme siis välttäneet limakalvokontaktia.
Lääkärin mielestä asiaa tulsi kohdallani selvittää kunnolla erikoissairaanhoidossa. Siellä en kuitenkaan ole vielä käynyt. Asia on tosin piakkoin ajankohtainen, koska haaveilemme perheenlisäyksestä. Ennen kuin aloitamme yritykset tulisi tämä asia kuitenkin selvittää, tai sitten tosi varovasti itse kokeilla.
Spermalle voidaan kyllä siedättää, mutta en tiedä missä se Suomessa on mahdollista. Jos limakalvokontaktissa on vakavan allergisen reaktion vaara ja se on testeillä todistettu, niin raskaus voidaan toteuttaa mahdollisesti keinohedelmöityksellä.
Itse olen miettinyt että voiko spermalle siedättyä kun sille altistuu tarpeeksi usein. Tätä emme ole kuitenkaan kokeilleet, koska olemme pelänneet mahdollisia reaktioita.
Olisi kiva kuulla jos täällä on muitakin, jotka kärsivät samasta ongelmasta. Kai kyseessä on allergia siinä missä muutkin, mutta kyllä tämä ihan uskomattomalta tuntuu. Ja toki harmittaa paljon jos raskaaksi tuleminen on tämän takia vaikeampaa. No, tätäkin ongelmaa voidaan onneksi hoitaa. Joten kannattaa ehdottomasti hakea apua! Kyllä nolotti ottaa asia lääkärille puheeksi, mutta onneksi kohdalleni sattui ymmärtävä lääkäri. - Leskirouva
Aiheesta on joskus kirjoitettu Allergia- ja Astma-lehteenkin.
Jo ennenkuin tuon luin, olin itse todennut, että saan itse nokkosihottuman (miehen spermasta), jos mies oli syönyt valkosipulia, mille olen huippuallerginen.
En enää muista, mikä ainesosa (muistaakseni juoman) oli syynä allergiareaktioon, mistä A&A-lehden artikkeli kertoi, mutta mikä tahansa ruoka tai juoma, mille on allerginen, voi aiheuttaa oireita myös esim. sperman kautta.
Ymmärtääkseni itse spermallekin voi olla allerginen, siitä lienee tutkimuksiakin, nyt vaan en muista/löydä.
Reippaasti vaan lääkärin juttusille, tämä ei ole heille mitenkään outo asia. - proteiineille
Periaatteessa kaikille mahdollisille proteiineille voi tulla allergiseksi, siis myös sperman sisältämälle proteiinille.
- 689768975
Jos olet sperma-allergikko, niin onni onnettomuudessa. Onneksi et ole mies.
- Kivekseni kutiavat jatkuvasti, herra tohtori. Sisältäpäin.
- Olette allerginen spermalle, potilas Saarinen. Yrittäkää välttää parhaanne mukaan. - Kutikuti
Moikka!
Itsellä vähän samanlaista. Atooppinen iho voi ärtyä hikoilusta, kylmästä, spermastakin. Ehkä olet vaan ylipäänsä herkkä iholta ja limakalvotasi ärsykkeille...toki voi yrittää altistamista myös allergeenejä kohtaan=) Mä luulen, että sulla on atooppista ihottumaa. Aiheuttaako sperma kutinaan alapäässäsi? Luulen, että oireita pitäisi olla vähän jokapaikassa, johon spermakosketusta tulee...suosittelen ihotautilääkärin puoleen kääntymistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389