Mistä liittymästä on halvinta lähettää tekstarit ulkomaille?

Zoa

Moi,

Voiko joku kertoa, mistä liittymästä on halvinta lähettää teksiviestejä ulkomaille (Aasiaan). Minulla on TeleFinland liittymä, enkä löydä, mistä näen hintoja.
Kiitos vastaneille!

14

10626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aspo

      Telefinlandin liittymästä soitettavien ulkomaan puheluiden hinnat löytyvät osoitteesta:

      http://www.sonera.fi/99590

      Telefinland käyttää Soneran verkkoa kotimaan- ja ulkomaan puheluissa.

    • zoa

      sitä nettisivua en saanut auki, enkä päässyt näkee hinnat. soitin telefinlandian asiakaspalveluun ja kertoivat, että tekstiviestin hinta Intiaan maksaa saman verran kuin kotimaassakin lähettäminen (Suomessa)....jäin kyllä ihmettelemään sen...voiko se todellakin olla näin halpaa...

      • Nimetön

        Sulle se maksaa saman, mutta vastaanottaja maksaa extraa. Sama juttu jos soitat kaverillesi, joka on ulkomailla. Et voi tietää missä Jallu luuhaa, joten sinä maksat normaalin maksun, ja Jallu lisäksi sen mitä kussakin maassa puhelun vastaanottamisesta veloitetaan.
        Ja tiedoksi sitten kännykän käyttäjille. Hesarin toimittajalle ei ainakaan aikoinaan ollut selvää että merkkaa automaattisesti sitä että puhelun on gsm:stä tarkoitus lähteä ulkomaille. Eli missä lienetkin maailmassa ja haluat soittaa Suomeen 358, ja suunta on kotia päin.


      • soneran verkossa

        Soneran verkossa toimivista liittymistä
        (esim. Tele Finland ja Sonera-liittymistä)
        tekstiviestin lähettäminen suomesta ulkomaille
        maksaa saman verran kuin ko. liittymillä tekstiviestin lähettäminen ulkomaisesta
        roaming-verkosta mihin tahansa maahan,
        eli 0,29 €/kpl.

        Muilla suomalaisilla liittymillä tekstiviestin
        lähettäminen Suomesta ulkomaille roaming-kumppaneiden verkossa oleviin
        suomalaisiin tai ulkomaisiin liittymiin
        maksaa kylläkin yleensä sen saman normaalin tekstiviestin hinnan, mitä liittymällä maksaa lähettää tekstiviesti toiseen suomalaiseen liittymään.


      • zoa
        Nimetön kirjoitti:

        Sulle se maksaa saman, mutta vastaanottaja maksaa extraa. Sama juttu jos soitat kaverillesi, joka on ulkomailla. Et voi tietää missä Jallu luuhaa, joten sinä maksat normaalin maksun, ja Jallu lisäksi sen mitä kussakin maassa puhelun vastaanottamisesta veloitetaan.
        Ja tiedoksi sitten kännykän käyttäjille. Hesarin toimittajalle ei ainakaan aikoinaan ollut selvää että merkkaa automaattisesti sitä että puhelun on gsm:stä tarkoitus lähteä ulkomaille. Eli missä lienetkin maailmassa ja haluat soittaa Suomeen 358, ja suunta on kotia päin.

        ok eli vastaanottaja joutuu maksaa osan myös mun viesteistä, koska minulle ei ole tullut mitään lisämaksua ulkomaille lähetetyistä tekstiviesteistä. sehän ei ole reilua, jos hän siellä joutuisi myös maksaa. onko mun mahdollista maksaa omista tekstareistä kokonaan???? miten???
        kiitos


      • katso...
        zoa kirjoitti:

        ok eli vastaanottaja joutuu maksaa osan myös mun viesteistä, koska minulle ei ole tullut mitään lisämaksua ulkomaille lähetetyistä tekstiviesteistä. sehän ei ole reilua, jos hän siellä joutuisi myös maksaa. onko mun mahdollista maksaa omista tekstareistä kokonaan???? miten???
        kiitos

        Lue alempi viesti.

        Se menee, kuten siinä kerroin.


      • Rahastusta
        soneran verkossa kirjoitti:

        Soneran verkossa toimivista liittymistä
        (esim. Tele Finland ja Sonera-liittymistä)
        tekstiviestin lähettäminen suomesta ulkomaille
        maksaa saman verran kuin ko. liittymillä tekstiviestin lähettäminen ulkomaisesta
        roaming-verkosta mihin tahansa maahan,
        eli 0,29 €/kpl.

        Muilla suomalaisilla liittymillä tekstiviestin
        lähettäminen Suomesta ulkomaille roaming-kumppaneiden verkossa oleviin
        suomalaisiin tai ulkomaisiin liittymiin
        maksaa kylläkin yleensä sen saman normaalin tekstiviestin hinnan, mitä liittymällä maksaa lähettää tekstiviesti toiseen suomalaiseen liittymään.

        Ihmettelin itsekin kyseistä veloitusta viimeisessä laskussani. Viestit ulkomaille maksoivat siis TeleFinlandin liittymällä 0,29€. Hinnastoissa ei kyllä kerrota, että viestin lähettäminen ulkomaille maksaisi enemmän.


      • t0m1
        Rahastusta kirjoitti:

        Ihmettelin itsekin kyseistä veloitusta viimeisessä laskussani. Viestit ulkomaille maksoivat siis TeleFinlandin liittymällä 0,29€. Hinnastoissa ei kyllä kerrota, että viestin lähettäminen ulkomaille maksaisi enemmän.

        aika vitullista kusetusta kaikki tämä ulkomaanpuhelusysteemi kun vastaanottaja ulkomailla maksaa sen 0,30-2€ minuutilta. Soneralta tulee viesti aina ulkomaille lähtiessä jossa kerrotaan puheluiden minuuttihinnat soittaessa ja vastaanotettaessa, mutta ei mainintaakaan että tekstiviestit ovat kalliimpia kuin kotimaassa. Eli jos tekstiviesti maksaa noin 0,09€ suomessa niin ulkomaille lähetetty on tuon 0,29€
        Pitää alkaa lähettämään pullopostia vaikka siinäkin menee se 0,10sentin pantti..


      • Zavana
        zoa kirjoitti:

        ok eli vastaanottaja joutuu maksaa osan myös mun viesteistä, koska minulle ei ole tullut mitään lisämaksua ulkomaille lähetetyistä tekstiviesteistä. sehän ei ole reilua, jos hän siellä joutuisi myös maksaa. onko mun mahdollista maksaa omista tekstareistä kokonaan???? miten???
        kiitos

        Vastaanottaja EI KOSKAAN maksa vastaanotetuista tekstiviesteistä senttiäkään, oli hän sitten missä päin maailmaa tahansa. Vastaanotetuista puheluista kylläkin joutuu maksamaan jos on ulkomailla liikkeellä.


    • mistä tieto

      pitkäaikaisena soneran asiakkaana en vieläkään tiedä, mikä on"tekstarin" hinta ulkomaille lähetetylle viestille ?

      • SMSGuru

        Moi,

        Soneran SMS ulkomaille on 0,29e, ainakin viimeksi kuin tarkistin.

        SMSG.


      • se menee näin
        SMSGuru kirjoitti:

        Moi,

        Soneran SMS ulkomaille on 0,29e, ainakin viimeksi kuin tarkistin.

        SMSG.

        Mikäli lähetät suomalaisen puhelinliittymään normaali tekstarimaksu.
        Mikäli ulkolainen puhelinliittymä, siis paikallinen operaattori niin menee se ulkomaantekstiviestimaksu.

        Ero siis siinä onko vastaanottaja suomalainen vai ulkomainen liittymä.


    • TF
    • jopotti

      maksan n. 10 senttiä tekstareista eri maihin. Maksoin Ukash:illä, oli turvallisin tapa maksaa. En tiedä mistä suomesta saa Ukashin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      163
      6863
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4067
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1581
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1555
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe