Taalan romahdus jo

6

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • B-mies
      • texkiller

        tässä korpiystäväni on kappale, joka kertoo menneestä kommunismista. kertoo ajasta ja nimestä ja siitä jotta mennyt on mennyttä ja pitää katsoa eteenpäin. http://www.youtube.com/watch?v=CXP7ZeuW_T4

        springsteen kyllä on loistava vieläkin... ikuisen kappaleen löysit. molemmat kappaleet olivat upeita. pistin suosikkeihin. olin unohtanut jo jälkimmäisen. lisää samanlaista...


      • texkiller kirjoitti:

        tässä korpiystäväni on kappale, joka kertoo menneestä kommunismista. kertoo ajasta ja nimestä ja siitä jotta mennyt on mennyttä ja pitää katsoa eteenpäin. http://www.youtube.com/watch?v=CXP7ZeuW_T4

        springsteen kyllä on loistava vieläkin... ikuisen kappaleen löysit. molemmat kappaleet olivat upeita. pistin suosikkeihin. olin unohtanut jo jälkimmäisen. lisää samanlaista...

        Eugene Pottier´in1871 kirjoittamaa ja Dogeyter´in
        veljesten 1888 säveltämää "Internationalea" !!


      • B-mies
        vom kirjoitti:

        Eugene Pottier´in1871 kirjoittamaa ja Dogeyter´in
        veljesten 1888 säveltämää "Internationalea" !!

        Herra youtube on meille varsin armelias ja sallii meidän maan matosten kuunnella kauttaan myös katajaisen kansan perusmusiikkia. Herkkiä kuunteluhetkiä. Lämmöllä. Toivoopi korven kommunistinen kasvatti...

        http://www.youtube.com/watch?v=nTMQJi_wDi8


      • B-mies
        texkiller kirjoitti:

        tässä korpiystäväni on kappale, joka kertoo menneestä kommunismista. kertoo ajasta ja nimestä ja siitä jotta mennyt on mennyttä ja pitää katsoa eteenpäin. http://www.youtube.com/watch?v=CXP7ZeuW_T4

        springsteen kyllä on loistava vieläkin... ikuisen kappaleen löysit. molemmat kappaleet olivat upeita. pistin suosikkeihin. olin unohtanut jo jälkimmäisen. lisää samanlaista...

        Laulussa hakailtiin ymmärtääkseni Leningradia. Kuvaäänite oli ilmeisesti vielä NL:n aikaan, tai sen loppuaikana tehty.. Muutenhan siinä olisi laulettu Pietarista..?
        Taustadokumentti ajottuu 20-luvun alkuvuosiin. Jos huomasit siinä välähti hautaussaatto. Saattajien joukossa näkyi Leninin vaimo Nadesha Krupskaja. Arkussa oli hänen miehensä ja vallankumousjohtaja, sittemmin balsamoitu, V.I.Lenin. Vuosi oli 1924. Eli varsin huono aika ja esimerkki kertomaan juuri mistään muusta kuin kurjuudesta, jota Suomessakin oli samoihin aikoihin aivan riittävästi.. Mikäli isofaarin puheisiin on uskomista..


      • texkiller
        B-mies kirjoitti:

        Laulussa hakailtiin ymmärtääkseni Leningradia. Kuvaäänite oli ilmeisesti vielä NL:n aikaan, tai sen loppuaikana tehty.. Muutenhan siinä olisi laulettu Pietarista..?
        Taustadokumentti ajottuu 20-luvun alkuvuosiin. Jos huomasit siinä välähti hautaussaatto. Saattajien joukossa näkyi Leninin vaimo Nadesha Krupskaja. Arkussa oli hänen miehensä ja vallankumousjohtaja, sittemmin balsamoitu, V.I.Lenin. Vuosi oli 1924. Eli varsin huono aika ja esimerkki kertomaan juuri mistään muusta kuin kurjuudesta, jota Suomessakin oli samoihin aikoihin aivan riittävästi.. Mikäli isofaarin puheisiin on uskomista..

        st petersburgista ja ihmeteltiin jotta mihinkäs se leningrad katosi...

        tosin vitsillä sitä vain kaipailtiin. nämät vanhat sliipparit nimittäin taisivat kauttaaltaan olla markkinamiehiä. yrittäjiä ja kommunismille irvailijoita ainakin. kai se leningrad cowboyskin sille menneelle suurelle ja mahtavalle vähän naureskelee. tai repii sen selkänahan rippeistä rahat. on loistavaa miten se on esimerkiksi pystynyt nöyryyttämään suuren puna-armeijan kuoron markkinavoimien apinaksi kun jätkät itse kääntävät posetiivia...

        kyllä rahan voima on mahtava. sillä muurit murtuu, hyvinvointia luodaan ja kaadetaan kommunistisia sortojärjestelmiä. ei pahalla...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe