Esko-Juhani Tennilä pääministeriksi

vasemmistomies

KYLLÄ OLI ILO KATSELLA KUN VAS LIITON Tennilä laukoi koko hallitukselle,Stora Enson tehtaiden lakkauttamista vastaan!

Hienoa,Tennilä laukoi pääministerinkin vapisemaan,että nyt on aika Punanuttujen tarttua viimeiseen oljenkorteen hallitus vaikka väkisin syöstään Vallnakumouksen voimalla nurin!


punainenvasemmisto mies

8

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nauran mä

      Kyllä tuo Tennilän naurettava puhe oli
      vain pikkuporvarillista hölinää,koska ei
      hyvä ja viisas ihmiskunta tarvi kohta edes
      rahaa.Hyvä hyvä Venäjä!

    • ei ole

      Hallitus ei ole vastuussa pörssiyhtiöiden asioista - ei vaikka sillä olisi enemmistöosakkuus. Valtio on laiska omistaja - ei se viitsi käyttää omistajaohjausta (corporate governance).

      • mikä sitten on Valtion motiivina olla enemmistöosakkaana, ellei vaikuttaminen ? Onko se
        VAIN myydä, kun yhtiön kurssi on korkealla, eikä n.s. sosiaalinen aspekti !!


      • pistit
        vom kirjoitti:

        mikä sitten on Valtion motiivina olla enemmistöosakkaana, ellei vaikuttaminen ? Onko se
        VAIN myydä, kun yhtiön kurssi on korkealla, eikä n.s. sosiaalinen aspekti !!

        Osasta valtionyhtiöitä voidaan myydä enemmistöosuus pois. Toisissa se strategisista syistä - joita en tiedä - tullaan säilyttämään. Valtion omistus on horjuvaa, tempoilevaa, sinun pitäisi varmaankin KTM:stä kysellä vastauksia - täältä et asiantuntevia vastauksia saa.


      • Wäinä
        vom kirjoitti:

        mikä sitten on Valtion motiivina olla enemmistöosakkaana, ellei vaikuttaminen ? Onko se
        VAIN myydä, kun yhtiön kurssi on korkealla, eikä n.s. sosiaalinen aspekti !!

        Valtion osa on toki sama kuin muidenkin omistajien.Yrityksen tarkoitus on tuottaa voittoa omistajilleen,valtionyhtiöitten tapauksessa valtiolle. Valtionyhtiöt tulouttavat voittonsa valtion kassaan,se vähentää verorasitusta.

        Kun lottoat,valtionyhtiö Veikkaus palauttaa osallistumismaksujen tuotosta 60 prosenttia pelaajille.
        Ajatteletko että yksityistämällä Veikkaus,ohjaamalla 40 % tuloista osakkaille,verorasituksesi vähenisi?

        Stora-Enson valtionomistus on 37%, Rautaruukissa valtion omistus 40%, Outokummussa se on 32 % ja pääomistaja valtion taholta on Kansaneläkelaitos. Ajatteletko että työhön ja luonnonrikkauksiin perustuvat voitot on oikeampi ohjata kansainvälisten pörssiyhtiöitten kautta amerikkalaisille eläkesäätiöille suomalaisten veronmaksajien sijaan?

        Kysyt valtion motiivia,se on tasan sama kuin yksityisessä yrityksessä.
        Ookkonä tyhymä.


    • T Urpo

      Pelkkää mölinää ilman käytännön toteuttamisen
      vaihtoehtoa!

      Sama kun hakisi penskaa hiekkalaatikolta syömään
      kesken leikin.

      Vastustaa mutta ei järkiperäisesti.

      • hurskastella

        Helppo on Tennilän hurskastella kun bruttotulot ovat n. 8000 €/kk. Ja sama pätee Arhinmäkeen.


    • Siis kommunistit

      Tässä lakon alla ajoivat koneita alas ja ylös kuukausi kaupalla.
      Tuotantoa ei tullut metriäkään,silti he saivat sabotaasista täyden palkan.
      Miksi nyt tulee hätä käteen kun työnantaja ajaa tehtaan alas.
      Tätä olette itse tehneet vuosi kymmenet,ei työnantaja ole sokea,kyllä se laittaa muistiin teidän tempunne.
      Jos kerran kymmenen vuoden aikana joku porukka lupautuu jäämään ylitöihin,kiirellisen ajon takia niin kommari luotto käy rikkomassa koneen,
      Tmän jälkeen kone ei pyöri moneen päivään.
      Sattuuhan sitä että koneet hajoo itsekseen.
      On toteamus.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe