Hei, olen rv 28 ja minulla on todella alhainen verenpaine. Korkeasta verenpaineesta voi olla haittaa raskauden aikana mutta mitenkäs alhaisen kanssa? Voiko vauvalle olla tästä jotain haittaa? Sen kyllä tiedän että huimaa ja pyörryttää helposti, mutta lähinnä vauvan vointi kiinnostaa enemmän. Onko jollain tietoa? Miten alhaista verenpainetta voi "hoitaa" jos pyörtymiskohtaus iskee?
Alhainen verenpaine
3
609
Vastaukset
- odottaja-80
Minulla oli alhainen verenpaine alkuraskaudesta. Töissä oli vaikea pysyä pystyssä, joten aloin syömään lakritsia. Lääkäri sanoi, että saan popsia ihan rauhassa, jos vain auttaa. Hän kuitenkin painotti, että paino ei saa herkuttelun takia nousta. Minulla auttoi ihan muutama pala. Suosittelen. Ja nythän löytyy terveellisempiä vaihtoehtoja, joissa ei ole sokeria ja suolaa paljoa.
- on alheinen
verenpaine. Haittoja koituu sinulle, ei vauvalle. Jos nyt menee todella alhaiseksi niin sitten kannattaa jutella neuvolassa asiasta. Tietysti vauva on vaarassa jos vaikka pyörryt ja lyöt mahasi siinä, joten ole varovainen noustessasi.
Ensiavuksi voin neuvoa salmiakkia/lakua, lisäksi tulisi juoda paljon. Suolaa ei kannata ainakaan välttää. - mie vaan
mulla paineet on olleet 111/43 ja nyt rv 29 menossa. neuvolassa ja lääkärissä sanoivat että mitä alhaisempi paineet niin sen parempi, ei rasita sydäntä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417044
- 323958
- 463384
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402078