Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kissa-allergia

äityli71

Sain keväällä allergiatestin (verikoe) tuloksen
0,77 kissalle, eli allergialuokka oli 2.
Meille on tulossa koiranpentu ja tiedän että kissa-allergia voi altistaa koira-allergiaan.
Lapsena minulla oli 5 koiraa peräjälkeen enkä koskaan saanut mitään oireita. Onko kellään koke-
musta/tietoa miten paljon tuo kissa-allergia lisää altistumista myös koiralle.

2

760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja koira-allergia!

      Melkeinpä se tuntuu olevan sääntö, että jos on allergia yhdelle eläimelle niin on myös muillekkin allerginen. Meillä oireita aiheuttaa kissa, koira, pupu (varmaan sekä heinät, purut ja itse eläin) ja häkkilinnut. Muita kontakteja ei juurikaan ole ollut, mutta ohjeena on välttää kaikkia karvaisia ja pöliseviä. Esim. sirkuksen hevosnumeron aikana pöllysi areena ja siitä tuli kauhea hengenahdistus.

      Jos olisin sinä, niin jättäisin ehkä koiran ottamatta. Jos allergia puhkeaa, on luopumise tuska kovaa. Myös eläimen elämä järkkyy, jos joutuu lähtemään tutusta kodista.

    • kissa-allergia

      Mullakin oli kissa-allergia ja oikein allergiatesteissä todettu. Mutta kissan otin silti ihan vaan kokeilumielessä. Ekana iltana tuli heti ihottumaa polviin ja vähän hengityskin tuntui ahtaalta. Mutta olin jostain lukenut maitohappobakteerien vaikutuksesta. Eli ne jotenkin muuttavat sitä allergista reaktiota normaaliin suuntaan. Niin join sitten vaan piimää koko illan ja seuraavan päivän. Ja tosi nopeasti totuin kissaani. Eihän tästä elämästä tule yhtään mitään, jos ei pysty tekemään yhtään mitään. Edes flunssia ei ole tullut sen jälkeen, kun otin kissan. Jotenkin kai vastustuskyky muuttui terveempään suuntaan, en tiedä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe