Luotettava opas ja taksi

suosittelen

Jos kiinnostaa luotettavan ja mukavan oppaan seka taksin vuokraus, niin tiedan yhden jota voin suositella. Han on kamppakaveri jo vuosien takaa ja puhuu hyvaa englantia.

Hinta 1000 dalasia/koko paiva, sisaltaa polttoaineet paivan ajeluja varten.

Voit laitaa minulle tekstiviestin, tai soittaa (suomeksi): 2207373592 (Antti Neuvonen)

Tai soittaa suoraan oppaalle/kuskille: 2207972877 (Modou Jarju)

9

1428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riitta =)

      Onpa kallis! Itse painelin koko päivän eri paikoissa hyvää englantia puhuvan taksin kyydissä 650 dalasia/päivä! 1300 päästiin jo Senegalin luonnonpuistoon, ja siihen hintaan kuului jo liput, lautat, kaikki!

    • gambiassa

      Kalliilta kuulostaa.Itse maksoimme paikalliselle epäviralliselle oppaalle 30e kahden viikon opaspalvelusta tosin ei joka päivä meidän mukana.Siis koko porukalta yhteensä.Opas hankki kuskin tarvittaessa ja neuvoteltiin hyvä hinta kuljetuksista.
      Opas ei pyytänyt mitään, mutta luonnollisesti maksoimme hänelle.

    • Antille?

      Taitaa Antti saada vähän komissiota tältä yön timolta...

    • mie vaan

      Onkos toi Modou Jarju sama mies, joka Senegambia hotellissa " Bird boy " ?

    • eetupa

      Luotettava taksikuski

      Olin vaimoni kanssa Gambiassa 20.12.2013 - 3.1.2014, asuimme Mansea Beach -hotellissa Kololissa. Teimme retkiä sekä Tjäreborgin että paikallisten opastamana. Useita retkiä teimme hotellin ulkopuolella päivystävän taksikuski 'Jussin' kanssa. Hän tunsi seudun sekä nähtävyydet ja osasi toimia myös oppaana. Kävimme hänen kanssaan mm. Serekundan markkinoilla, Paradise Beachilla, kalastajakylässä, markkinoilla joilla myytiin vuohia, lehmiä lihaa, Krokotiilipuistossa, Lamin Lodgessa. Hänen tyylinsä sopi hyvin meikäläiselle: ei puhunut liikaa, ajoi rauhallisesti eikä tyrkyttänyt mitään - ihan asiallinen tyyppi.

      Tässä on hänen puhelinnumeronsa: 2209945375 tai 2207252688. Hänen nimensä on Yusupha Jarju mutta suomensimme sen Jussiksi

      Hän hoitaa tilauksesta myös mm. lentokenttä-hotelli-ajoaja.

      • kysymyksiä

        Hei eetupa!

        Mitä piditte Mansea Beach hotellista? Millainen aamupala oli? Olemme lähdössä parin viikon päästä sinne kahden viikon reissulle ja yritämme saada kaikista näistä mielipiteistä konsesusta mitä on odotettavissa. Paljonko tuo Jussi mahtoi laskuttaa palveluistaan? Tiedetään sitten, että mitä kannattaa maksaa. Otitteko Malarian estolääkityksen? Olisiko muita vinkkejä?


    • eetupa

      Mansea Beach oli ihan perussiisti, rauhallinen hotelli.

      Vessan pönttö meni kerran rikki, se korjattiin samantien. Sähkökatkoksia oli silloin tällöin mutta niitä maassa on usein muutenkin. Mukava allas ympäristöineen. Arvostimme meren läheisyyttä koska uimme paljon ja nautimme rannalla olosta.

      Aamupalakin oli ainakin meille ihan riittävän tasokas: Yleensä lämpimänä oli munakasta tai paistettuja munia, papuja, joskus makaronimuhennosta. Juustoa, voita, leipää, paahtoleipää, marmelaadia, hedelmiä (banaania, vesimelonia, papaija). Muroja, maitoa. Nes-kahvia, teetä.

      Malarian estolääkitys meillä oli ja otimme tabletit aina aamiaisen yhteydessä.

      Jussilla oli lista josta katsottiin eri matkojen hinnat. Sen mukaan esim. matka Lamin Lodgeen maksoi 1000 dalasia, krokotiilipuistoon 700, Cape Pointiin 700. Listan mukaan näihin sisältyi 2 tunnin odettelu kohteessa ja paluumatka. Yleensä listahinnat olivat keskustelun/tinkimisen lähtökohtia ja lopulta päädyttiin paljon halvempaan hintaan, varsinkin jos yhdisti kaksikin kohdetta samaan retkeen. Odottelun suhteen Jussi oli hyvin joustava, saimme viipyä suunnilleen oman halumme mukaan.

      Turistina siellä kohtasi paljon paikallista porukkaa ja kuuli usein 'Hello, how are you...My name is...what is your name'. Se vaati joskus pitkääkin pinnaa, mutta kohteliaisuudella ja hyväntuulisuudella niistä aina selvisi. Usein jäin pidemmäksikin aikaan juttelemaan ja sain kuulla monenlaisia elämäntarinoita ja paikallisia tietoja.

      Rahaa ei siellä varsinaisesti kerjätä, mutta annetaan ymmärtää että jos hyvästä sydämestään haluaa antaa, niin oltaisiin todella kiitollisia. Näistä pyytäjistä pääsi yleensä eroon joko tiukalla ei:llä tai 50 -100 dalasilla.

      Käytetyt vaatteet ja tavarat ovat siellä arvostettuja. Jos voi ottaa mukaan tai jos on jotain mitä voi jättää loman lopuksi sinne, kiitollisia vastaanottajia löytyy. Oppailta saa lisävikkejä.

      Antoisaa matkaa

    • kysymyksiä

      Kiitos eetupa vastauksistasi!

    • Mitä helvett*ä, miksi vetää 7 ! vuotta vanha keskustelunpätkä esiin.
      Minua ei kiinnosta vessanpöntöt eikä sähkökatkot. Krokoja olen nähnyt elämäni aikana 135 200. Norsuja olen ampunut. Ei koskenut yhtään. Mitä nyt pikku mustelmat olkapääsä...
      Olen tehnyt 100 ulkomaanmatkaa ilman ainoatakaan rokotetta ja olen superterve.
      Joo mä tuun sinne ja tuon kontillisen rättejä köyhille. Hymyilen kaikille ystävällisesti. Vastapalvelukseksi haluaisin saada vähän pillua pulleapyllyiltä. Olen valmis maksamaan siitä kohtuukorvauksen.
      Olen umpihetero joten en halua bumsterin kankkujen väliin tunkeutua. Siitä voi vielä seurata tuossa maassa kuolemantuomio.
      Onpas tämä Gambia- naisten paneminen nyt aika tabu. Toisinpäin tuntuu olevan aika luontevaa. Suomi- akat ovat saaneet maahan sisään soljutettua jo 100 hymynaamaa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2011
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1922
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1505
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe