Taas nähtiin, mikä on ihmishengen hinta Suomessa: 7000 euroa!
Miksi poliitikot pääsevät näin vähällä tuomiolla kuolemantuottamuksesta?
Kimmo Sasin "tuomio"
13
884
Vastaukset
- he laatineet
itselleen poikkeuslain rikos asioissa ?
- samalla viivalla
ihminen samasta rikoksesta? ei yhtään enempää. syy on vallanpitäjissä ja huonosti laaditussa lainsäädännössä.
- Ei ole sama laki?
Pari päivää sitten uutisoitiin rekkamiehestä, joka sai, aiheutettuaan kuoleman liikenteessä, ehdollista ja sakkorangaistuksen.
Kyllä lakien säätäjille on eri lait...
- onnettomuuteen
Siis oikeushan totesi, että Sasi sai sairauskohtauksen. Sitä ei voi kukaan itse valita, milloin ja missä sairauskohtaus tulee.
- Automies_42
Kuinka esim. jossakin vaiheessa tapahtunut hetkellinen verenpaineen romahdus voidaan todeta jälkikäteen?
Sairastan itse verenpainetautia ja minulla on siihen lääkitys. Lääkityksen alkuvaiheessa esiintyi joskus voimakkaitakin huimauskohtauksia, jotka menivät nopeasti ohitse. Lääkäri arveli tuolloin, että syynä kohtauksiin saattoi olla verenpaineen äkilliset vaihtelut, mutta mitattaessa paine oli aina hoitotasolla, joten huimausten alkuperä tapahtumahetkellä jäi aina hämärän peittoon. - kaikille sama
"Siis oikeushan totesi, että Sasi sai sairauskohtauksen. Sitä ei voi kukaan itse valita, milloin ja missä sairauskohtaus tulee."
Sasillahan on diagnoosi uniapneasta ja sehän lienee tarkoittaa tahatonta nukahtelua paikasta ja ajasta riippumatta. Miksi siis korttia ei pois tuollaiselta aikapommilta, jos ei hallitse milloin on hereillä ja milloin ei? Montako nukahtamista ja vaaratilannetta/viatonta henkeä tarvitaan, ennen kuin Sasi (ja muut em. sairautta sairastavat) menettää oikeuden ajokorttiin? - Oikeutta enkä siihen
kaikille sama kirjoitti:
"Siis oikeushan totesi, että Sasi sai sairauskohtauksen. Sitä ei voi kukaan itse valita, milloin ja missä sairauskohtaus tulee."
Sasillahan on diagnoosi uniapneasta ja sehän lienee tarkoittaa tahatonta nukahtelua paikasta ja ajasta riippumatta. Miksi siis korttia ei pois tuollaiselta aikapommilta, jos ei hallitse milloin on hereillä ja milloin ei? Montako nukahtamista ja vaaratilannetta/viatonta henkeä tarvitaan, ennen kuin Sasi (ja muut em. sairautta sairastavat) menettää oikeuden ajokorttiin?Kykenisikään mutta haluan oikaista vähän uniapnea-asiaa kun haluaisit kaikilta sitä sairastavilta kortin pois.
Uniapnea on todellakin hoitamattomana liikenteessä vaarallinen asia,oikein hoidettuna taudin kanssa pärjää hyvin.Mikäli uniapnearekisteröinnissä havaitaan vaikea löydös niin luulen että lääkäri hoitaa ajokorttipuolen.
Ihmettelen Sasin tapauksessa äkillistä verenpaineenromahdusta,mistä sen tietää jälkikäteen,jos ajo oli epävarmaa jo ennen kolaria niin olisi luullut lukeneen miehen pysäyttävän autonsa. Siis riittääkö, että ilmoittaa saaneensa sairauskohtauksen ratissa? Kai se pitää todistaa jotenkin.
- Teflon lover
Mutta nythän kyseessä on todella teflon-pintainen
kestopoliitikko. Jota ei varmasti omatunto soimaa
omista törttöilyistään..
- miksi ei korvausta omaisill...
Nyt on siis valtio se, joka "hyötyy". Onhan epäloogista! Eikö raha olisi (moninkertaisena!) pitänyt osoittaa leskelle?
- Sasi on ihmiselle Sasi
Eikö se jonkun sata euroa saanutkin korvausta?
- "JONKIN LÄÄKÄRIPALKKIO...
Dilaine kirjoitti:
Eikö Sasi joutunut maksamaan mitään omaisille???????
Törkeätä!Vaikka toiselta riistettyä elämää ei voi millään korvata, olisi minun oikeustajuni mukaan Sasin maksettava ainakin vuoden palkkansa verran.
Sekin olsi liian vähän korvaamattomasta menetyksestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2696967SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p805551Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.1054505SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2693971Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat643709Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1463309Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur2512993Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2752251SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden521779Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo491645