onko kenelläkään kokemusta sellaisesta lääkkeestä kuin primperan 20mg? Minulle annettiin sitä poistamaan pahaa oloa ja oksennusta sillä seuraava etappi on sairaala ja tiputus.
Olen vasta vr7 ja raju pahoinvointi on paha ja lääkäri anto reseptin että nuo peräpuikot auttavat,kuitenkin sisällysluettelo kieltää sen käyttämisen raskaana ollessa ja kuulema vahingoittaa sikiötä eli mitäs nyt?
vaarallista?
4
895
Vastaukset
- veitikka 1
Moikka!
Mulle määrättiin tota lääkettä kanssa pahoinvointiin ja oksenteluun raskaus viikoilla 8- 13.Auttoi kyllä pahaan oloon.Mutta se ei sit sopinut mulle muuten, joten lakkasin 3 puikon jälkeen ottamasta.Sairaalassa sain tilalle toista lääketta tais olla Sofran nimeltään.
Toi Primperan sai mut otttamisen jälkeen rauhattomaksi,sain kävellä edes takaisin 3 tuntia ,ei pystynyt olemaan millään paikoillaan.Sofranista ei tullut sivuoireita.
Nyt olen raskausviikolla 32.Ei kait lääkärit ois määränneet tota lääkettä jos niistä haittaa sikiölle.Mäkin varmistin asiaa monta kertaa.- tiesit...
et toi Sofran eli Zofran Zydis -tabletteja käytetään syöpälääke- ja sädehoidon aiheuttaman sekä leikkauksen
jälkeisen pahoinvoinnin ja oksentelun estämiseen ja hoitoon.... aika hurja lääke vaikka hyvin tehokas. Ite en ois uskaltanu käyttää... - veitikka1
tiesit... kirjoitti:
et toi Sofran eli Zofran Zydis -tabletteja käytetään syöpälääke- ja sädehoidon aiheuttaman sekä leikkauksen
jälkeisen pahoinvoinnin ja oksentelun estämiseen ja hoitoon.... aika hurja lääke vaikka hyvin tehokas. Ite en ois uskaltanu käyttää...sillä sain samaa silloin kun mulla oli sytostaattien jälkeen vuonna 2004 pahoinvointia.Tosin silloi en oksennellut vaan ole enmmänkin muita oireita.Nyt alkuraskaudessa saatoin oksentaa 10 kertaa päivässäkin... en mielelläni niitä ottanutkaan,mutta lääkärit vakuuttivat ttei huolta ja että pahempi se on jos vaan oksentelen..
- kukkanen83
Monissa lääkkeissä on merkintä ettei saa käyttää raskauden aikana tai alkuraskaudessa, mutta kuulemma lääkärin määräyksestä saa käyttää! Merkintä on siksi ettei kukaan omin päin menisi käyttämään, aina pitää saada lääkäriltä määräys. itsekin alkuraskaudessa pelästyin kun lääkärin määräämissä emätinpuikoissa oli kyseinen merkintä, mutta lääkäri selitti asian sitten minulle :) joten ei huolta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa562551Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631692SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71650Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631535Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81518Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251208Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241061Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78964