Miten pölyallergianne oireilee?
Itselläni todettiin pölyallergia, brick-testin mukaan oikein selvä. Testiä ei otettu siksi, että olisin oireilun takia hakeutunut lääkäriin vaan muussa yhteydessä.
Nyt olen hieman ihmeissäni, että luotanko täysin tuohon brick-testin tulokseen ja yritän saada kodista mahdollisimman pölyttömän vai seurailenko tilannetta, että miten mahdan oireilla.
Keväällä tulin kipeäksi ja minulla todettiin mykoplasma. Täyttä varmuutta mykoplasman lähtemisestä ei ole, mutta lääkärit ovat sitä mieltä, että ei ole mykoplasmaa.
Tällä hetkellä hieman tukkoinen olo keuhkoissa, välillä pikkasen yskittää. Oireet koko ajan, ei vaikuta missä olisi. Lääkärin mukaan olen nyt pölyallergikko ja koti vaan pölyttömäksi. mutta jotenkin vaan epäilen, että keuhkojen tukkoisuus ei nyt johtuisikaan pölystä vaan kenties edelleen siitä mykoplasmasta. Muita oireita ei ole.
Pölyallergikot huomio!
5
2503
Vastaukset
- tools
mitään "pölyallergiaa". Yksi on allerginen siitepölylle, toinen tietyn eläimen pölylle tai esim. kuivien heinien pölylle.... Erilaisille kasvien pölyille voi useinkin olla allerginen.
Prick-testissä selvitetään aina, mikä on oikeasti se allergian lähde. Kysy lääkäriltäsi testin tarkka tulos. Ei ole olemassa proteiinia nimeltä "pöly".
Itse olen allerginen kanin, lampaan ja rotan pölylle. Riitää kun pysyttelee pois näiden lähettyviltä.
En edes tiedä, mikä on mykoplasma, mutta allergiat tunnen kyllä ja tiedän, että altistukseen tarvitaan aina orgaaninen proteiini. Paitsi jos kyseessä on kosketusallergia (esim. nikkeli- tai lateksiallergia).
Lääkäri ei ole kunnolla selvittänyt tilannettasi, varsinkin jos rinnalla on tämä toinenkin tilanne, mykoplasma.- alkup.
Siis tarkoitan allerginen pölypunkille. Mun mielestä kyllä yleisesti ottaen käytetään sanaa "pölyallergia", kun tarkoitetaan pölypunkkiallergiaa.
Mykoplasmasta sen verran, että se on bakteeri, voi aiheuttaa hyvin lieviä oireita, esim. yskää, pientä lämpöä. Mutta mykoplasmainfektio voi johtaa myös nopeasti keuhkokuumeeseen. Epämääräisten keuhko-oireiden taustalla voi siis olla myös mykoplasmainfektio, joskin ei liene kovin yleinen. - =)=)=)=)
alkup. kirjoitti:
Siis tarkoitan allerginen pölypunkille. Mun mielestä kyllä yleisesti ottaen käytetään sanaa "pölyallergia", kun tarkoitetaan pölypunkkiallergiaa.
Mykoplasmasta sen verran, että se on bakteeri, voi aiheuttaa hyvin lieviä oireita, esim. yskää, pientä lämpöä. Mutta mykoplasmainfektio voi johtaa myös nopeasti keuhkokuumeeseen. Epämääräisten keuhko-oireiden taustalla voi siis olla myös mykoplasmainfektio, joskin ei liene kovin yleinen.itse olen prickien mukaan allerginen varastopunkille ja pölypunkille... joillekin lajeille. Ja toki menen tukkoon siivouspäivänä, vaikka meillä on kahden aikuisen taloudessa aikaste siistiä aina. Mattojen tamppaus on puolison hommia. Mutta ei keuhkoni kyllä mene tukkoon näistä öttiäisistä. Siitähän on aika paljon tutkimustietoakin, ettei pölypunkit niin haitallisia olekaan... Eikä meillä kotona ole mitään varastopunkkeja tietenkään.... eikä kovin ihmeesti noita muitakaan, vaikka niitä kaikkialla onkin. Meillä on tehty kaikki mitä tehdä voi... keuhkoni kipuilevat kyllä muusta syystä...
Joten uskoisin, kyllä että ongelmaasi olisi syytä vielä tutkia. Palauttaisin sinut kyllä tutkivalle lääkärille viestillä, miettisitkö vielä vähäsen.
- Oireileva
Minulla on pölyallergia ja myös ihoni on atooppinen ja myös ruoka-aineet ja kemikaalit, esim. monet pesuaineet ja shampoot ärsyttää.
Minulla pölyallergia oireilee siten, että aivastelen jatkuvasti, nenä vuotaa ja silmiä kirvelee ja niistä vuotaa valkoista töhnää.
Käytän oireisiin Zyczal-antihistamiinia ja se auttaa hyvin.
Kun menen esim. pölyiseen paikkaan niin kurkkua kuristaa ja yskittää, silmät alkavat vuotamaan ja kutiamaan. Eli pölyallergia todellakin oireilee ja ilman antihistamiinia ei pärjää paria päivää enempää. - bakteereista
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Oireista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 153329
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061577Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2251075Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 124871
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2836Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29807- 10805
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks45789