Pyytäisin teiltä lyhyttä vastausta oheiseen kysymykseen.
"Mitä tarkoitetaan persoonallisuudella?"
Olisin kiitollinen, jos liittäisitte vastaukseen ikänne ja sukupuolenne.
Vastaajan ei tarvitse olla psykologiaan perehtynyt henkilö.
KIITOS kaikille jo näin etukäteen.
Mitä tarkoitetaan persoonallisuudella?
11
1210
Vastaukset
- eeeeeeeeeee
Se on sitä, että ilmaisee mielipiteensä ja pukeutuu esimerkiksi juuri kuin itse haluaa, eikä kuten naapurin pässi tai muut saman ikäiset muumiot.
- Aloittaja.
Olet oikeassa. Minä, minuus on ihmiselle läheisin osa itseä. Vertauksesi oli osuva ja omaa minääsi kuvaava. Kiitos.
- ihan
itsensä
- Aloittaja
Ytimekäs vastaus, käytän sen sellaisenaan psyk. tehtävässäni. Kiitos.
- ja ajatella
Tekee persoonalla töitään eli kaupan kassalla voi olla monenlaisia persoonia töissä. On palveluhenkisiä ja tympeitä. On suurpiirteisiä kassoja esim. antaa kassin kaupan päälle tai tosi tarkkoja.
On hauskoja tyyppejä ja vitsin vääntäjiä tai hiljaisia vetäytyviä tyyppejä. Siistejä, tunnollisia tarkkoja ja sitten huithapeleita.- Aloittaja.
Persoonallinen vastaus sinulta. Kiitos.
Teit läpileikkauksen suomalaisista "persoonista", yhden palveluammatin kautta. Tämä oli ilmeisesti jotenkin läheinen ammatti sinulle.
Yksilöiden välillä on persoonallisuus eroja, kuten olet huomannutkin. Kaikki kassatkaan eivät ole samanlaisia. Pitäisikö olla?
Persoonallisuus on "ei opittu tai opeteltu" minä eli kuten ed. vastaajat sen sanovatkin, olla oma itsensä.
- Aloittaja
Tutkimusten mukaan perimän osuus persoonallisuuden selittäjänä vaihtelee 20-50% selitettävän ominaisuuden mukaan. Tämä osa on sinun mainitsemaasi "ei opittua".
Mainitsemasi "Opeteltu" osa, eli ympäristön vaikutus on huomattava, mutta sekin vaihtelee. Yksilölliset erot ovat suuret ja jokainen kokee itseensä vaikuttaneet tekijät eri tavoin.
Ilman sosiaalista ympäristöämme, emme olisi sitä, mitä nyt olemme.
Lähde: Anneli Vilkko-Riihelä, Psyyke.
Voidaanko kysyä? Kuinka suuri osuus milläkin edellä mainituista tekijöistä on "omana itsenä" olemiseen ja onko ihminen koskaan täysin "oma itsensä"?
Joskus kuulee sanottavan-"hän ei ollut silloin oma itsensä".
- leikkimielinen testi
- Aloittaja
Joidenkin sukujen perusominaisuuksiin kuuluu lapsenomainen leikkimielisyys. Ei huonompi ominaisuus ollenkaan.
- Psyk.opisk.
Kiitos! Sain sen mitä pyysinkin. Sanotaan, että sitä saa mitä tilaa. Tässä se piti täysin paikkansa.
Vastaukset olivat asiallisia ja vastasivat täysin toivettani.
Sain sopivasti aineistoa tehtävääni varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481