olen käynyt täällä, ja huomannut saman. monia kertoja on tapahtunut etten ole saanut kannanottooni minkäänlaista palautetta..vastaavasti kannanottoja on tullut ylemmäksi ja alemmaksi omiani ..niin..niille tutuille. kyllä täältä häipyy monia hyviä kirjottajia pois kun tuolla lailla kohdellaan kävijää!voi voi sitä kirjottelua tuttujen kesken.
jatkakaa vaan samaan malliin. tänne mullakaan ei oo mitään asiaa. samasta asiasta puhutaan muuten tästä kirjottelusta täällä muillakin palstoilla!
hej på svenska.
aina
55
2082
Vastaukset
- 7x7
I: jos kannanottosi on pelkkää masentavaa ruikutusta, ei kai kukaan viitsi vastata?
II: parempi käydä tutuissa kuin vieraissa, yleensä se on vaan niin :/
III: oletko mielestäsi hyvä kirjoittaja? Voisit laittaa siinä tapauksessa kiinnostavia aiheita palstalle.
IV: summa summarum, sulla ei oikeastaan mitään asiaa ollutkaan, kunhan yritit istuttaa huonoa mieltä palstalle ?:(- alottaja
kannanottoni eivät ole olleet ruikutusta.kuinka nollan arvoisiaki näkyy :/kiinnostavia tännekkö!hohhoo..säästän vaivan niille "vanhoille ja tutuille".juu. ton myönnän että parempi käyvä tutuissa ku vieraissa.
sulle puuhella sanon että pysytään pois.kumpiki. paha mieli on kurja tunne koska tuntevia ihmisiä tässä ollaan.
- puuhella
saman olen kokenut ja se tuntuu pahalle. miksi teidän "vanhojen" palstalaisten on niin vaikeaa vastata meille uusille
- Suttura
Kuinka kauan olet ollut palstalla?
Jos vaihdat nikkiäsi yhtenään, en tiedä kenelle vastaan!
Keskustele mielellään samalla nikillä, niin opin tuntemaan sinua paremmin ja on helpompi ottaa kantaa mielipiteisiisi... - puuhella
Suttura kirjoitti:
Kuinka kauan olet ollut palstalla?
Jos vaihdat nikkiäsi yhtenään, en tiedä kenelle vastaan!
Keskustele mielellään samalla nikillä, niin opin tuntemaan sinua paremmin ja on helpompi ottaa kantaa mielipiteisiisi...olen noin vajaan kuukauden omistanut netin, kauan ensin vain lueskelin palstaa mutta sitten rohkenin kirjoittaa.Ensin kirjoitin millä nimimerkillä sattuu ja siitä ei hyviä tuloksia tullut, otan opikseni.
yksinään kun asustelen on todella mukava käydä täällä palstalla iltojensa iloksi.
Kiitos kun vastasit minulle.
hyvää yötä nukuhan hyvin
toivottaa: puuhella
- Otto-Vaan
Kun Ottokaan ei välittänyt.:)
Suosiomme suurus kai mitataan miten osataan asiamme
ilmaista.Vai mitä olet mieltä tarinasta tästä.?- puuhella
empä nyt ihan tuohon usko, kyllä te vaan niin tykkäätte toisistanne te vanhat tekiät ja täytyy myöntää että kyllä hyvää tekstiäkin joskus tulee, mutta ottakaa nyt meitiäkin mukaan edes joskus. Tulis niin hyvä mieli meitillekin kun joku vastais
- Otto-Vaan
puuhella kirjoitti:
empä nyt ihan tuohon usko, kyllä te vaan niin tykkäätte toisistanne te vanhat tekiät ja täytyy myöntää että kyllä hyvää tekstiäkin joskus tulee, mutta ottakaa nyt meitiäkin mukaan edes joskus. Tulis niin hyvä mieli meitillekin kun joku vastais
Mukaan juttuihin,aivan kuin nytkin.Ollaan vähän
uteliaita ja kysellään mitä kuuluu jos ei muuta satu mieleen tulemaan.:)
- tanssiva_tamma
että jos kirjotuksen aihe herättää mussa jotain sanottavaa, niin mähän vastaan. Sillä ei ole väliä kuka jutun aloittaa. Toki oppii äkkiä ne tyypit joiden sanottava usein kiinnostaa ja mielellään lukee niiden jutut. Mut yleensä mä luen kaikki, joistakin jopa kaikki vastaukset :)). Itse en ole vielä viestiketjua aloittanu, kerran kyl mietin, et pitäskö kirjottaa aiheesta "miksi keski-ikäisillä miehillä on useinmiten niin huonosti istuvat farkut"...
- ollut aina
ns. sisäänlämpiävä tämä palsta.
Ei täällä kovin herkästi vastata uusille,
naisille ainakaan.
Puskasta sitten saatetaan huudella mitä sattuu. - Reino
Kaikilla sanomalehdillä on omat mielipidepalstansa, yle/suomipuhuu on muuan ja jippii on muuan. Kokeile näitä. Jotkut ovat kylläkin kuin "köyhien joulu", mutta kuitenkin.
Suomi24:ssä on niin monta ja sekavaa alemman tason palstaa ja niihin jos kirjoitat, et ehkä löydä lukijaa etkä saa vastausta avaukseesi tai puheenvuoroosi.
Kokeile kysyä samaa asiaa, esimerkiksi 70-ikäryhmäpalstalta ja seksipalstalta vieläkö 75-vuotiaalla miehellä seisoo. Seksipalstaa lukevat nuoremmat ihmiset, joilta puuttuu omakohtaiset kokemukset, joten vastausta et sieltä saa. 70-ikäryhmäpalstalta et saa vastausta, koska sheriffi BilMan varjelee seitsemänkymppisten moraalia ja poistaa puheenvuorosi.
Tällaisista syistä on aina välillä saada kommentteja tai vastauksia joihinkin asioihin. kun itse kirjoitat kommenttiasi johonkin viestiin, miten reagoit.
Voitko kokea keskustelevasi "henkilökohtaisesti" kirjoittajan kanssa, joka kirjoittaa jokaiseen tekstiinsä osan uusimmasta viestistä "nimimerkikseen"? Jos haluat tulla kohdelluksi yksilönä täällä, ehdotan että alkaisit systemaattisesti käyttää jotain tiettyä nimimerkkiä - rekisteröitynä tai ilman.
Olen seurannut palstaa enemmän ja vähemmän aktiivisesti muutamia vuosia, enkä ole vielä koskaan nähnyt kenenkään uuden tulijan jääneen ilman ystävällisiä tervetulotoivotuksia, jos hän on kertonut tulleensa ensimmäistä kertaa mukaan keskustelemaan.
Minusta yksi tämänkin keskustelupalstan hyviä puolia on se, että jokainen voi vapaasti valita haluaako kirjoitella niin, että seisoo sanojensa takana enemmän tai vähemmän oikeana ihmisenä vai heitteleekö viestejä täysin hahmottomana. Jos valitsee jälkimmäisen tavan on mielestäni melko turhaa valittaa, että toisten kirjoittamiin viesteihin tulee henkilökohtaisemmilta näyttäviä kommentteja. Toiset viettävät täällä pitempiä yhtäjaksoisia hetkiä ja ehtivät käydä vuorokeskustelua melkein reaaliajassa, toiset poikkeavat ja vastaavat kommentteihin - elleivät jutut ole jo ehtineet kadota uudempien tieltä. (Kuulun itse jälkimmäiseen ryhmään.) Useimmat eivät kai kirjoita mitään, ellei ole mitään erityistä kommentoimisen tarvetta. Joskus se saattaa merkitä sitä, että ovat yhtä mieltä kirjoittajan kanssa. ;))
Ihminen voi aina vaikuttaa omaan tilanteeseensa - ellei muuten niin muuttamalla omaa käyttäytymistään.
Toivotan sinulle mielenkiintoisia keskusteluhetkiä!että sinusta tuntuu siltä, ettei sinua huomioida. Itse kirjoitan harvakseltaan, joskus olen pitenpään pois. Kirjoittelun aloitin keväällä. Ei minullekaan usein kommentoida, mutta kirjoitukseni onkin silloin ollut tarkoitus vastata toiselle. Useinhan täällä onkin kysymyksiä mielipiteistä, silloinkaan en odota kommentteja. Ja tykkään gallupeistakin.
Jos taas ehdottomasti haluaisin kommenteja kirjoitukseeni, aloittaisin siinä tapauksessa kirjoitukseni esim. näin, apua, auttakaa, nyt tarvitsen asiantuntijaa, neuvoja kyselen, mitä mieltä olette, kuka tietäisi....yms.
Kivaa sunnuntaipäivää sinulle, kyllä tähän palstaan tottuu ja kyllä niitä päiviä on joskus kaikkien elämässä, kun mikään ei ole hyvin.- tyhkimo,,
ja matroona kans. Rinssit on pidettävä omissa hyppysissä. Sinnittele kyllä se aurinko paistaa risukasaankin ;)
- RosaLiiin
hui hai, ei täällä kannata mistään suuttua.
Puolisen vuotta olen minäkin palstoilla piipahdellut, joskus joka päivä joskus harvemmin.
Muutaman aloituksen olen tehnyt ja niitä kukaan tuskin edes huomasi, siltä minustakin silloin tuntui. Vaan eipä enää.
Ei omaa elämäänsä tai kirjoituksiaan saata arvottaa sen mukaan kuinka monta vastausta saa vai saako lainkaan.
Kyllä minä ihan yhtä kiva nainen olen, ja niin sinäkin, vaikkei kukaan täällä mitenkään kommentoisi näitä meidän juttuja, heh heh.
Pääasia on, että joskus voi kommentoida jotain ja muitten aloitusten pohjalta tulee miettineeksi kyseistä asiaa, jota tuskin muuten edes pohtisi.
Sitten on ihan oma lukunsa ne jutut, kun joku osaa provosoida oikein kunnolla, joskus sitäkin täällä tapaa.
Sehän on monesti niin, että on samaa mieltä jonkun kirjoittajan kanssa, eikä löydä minkäänlaista uutta näkökantaa asiaan, niin ei semmoista kovin usein tule kommentoitua.
Joskus on ihan hauskaa vain kertoa miten johonkin asiaan suhtautuu tai miten ko asia on järjestynyt oman elämän ympyröissä. Tällöin juuri tietyllä nimimerkillä kirjoitettaessa kirjoittaja profiloituu ja tulee pikku hiljaa tutummaksi, tavallaan.
Näithän nyt, että tähänkin sinun aloitukseesi sait näin monta vastausta.
heipparallaa på finska - puuhella
pääsin juonesta kiinni ja hyvä näin .Tämä on mukava palsta lopuksi kun vaan systeemin tietää.
Nyt lähden pienen tytön kanssa vähän shoppaileen syyspäivän kunniaksi, toivottavasti löydämme jotain piristävää.
Pirteetä päivää vain kaikille - mies-v57
Olen valitettavasti pannut saman merkille kuin sinä.Täällä on kantaporukka joka puhuu keskenään
ja piste.Ei ole kyse miten hyvä tai asiallinen on kirjoitus,vaan kuka sen kirjoittaa.Liian
moni todella hyvä kirjoitus jää vaikke palautetta,mitä olisi ansainnut.Olen todella
puolestasi pahoillani ja tiedän että ikävältä
tuntuu.Hienoa että uskalsit aiheesta kirjoittaa.
Mutta tämän kantaporukan tuntien,tuskin tähänkään
hyvään kirjoitukseesi tulee palautetta.Varnasti
tämä ongelma koskee kaikkia sivuja.Aiheellista siis ottaa asia esiin.Itse en katso kirjoittajaa,vaan tekstiä.MKutta täällä on tosiaan tämä kantaporukka jolle se kirjoittaja on se pääasia.Valitettavasti.
Oikeen mukavaa päivää sinulle ja positiivista mieltä! - Satun-nainen Matkaaja
Kirjoittelin yhteen aikaan tänne.Silleen säännöllisen epäsäännöllisesti.En siis päivittäin, mutta aika useasti kuitenkin. Käytin samaa nimimerkkiä kirjoituksissani(ei siis nimimerkin puuttuminen ollut syynä)
Kyllästyin kun huomasin "huonoonkin" aloitukseen tulevan kovastikin kommenttia kunhan sen vain oli tehnyt "oikea henkilö"
Useasti koin, että täällä oli tosi mielenkiintoisia aiheita jotka sivuutettiin ihan tosta vain.
Tottakai jokaisella on oikeus kirjoittaa tai olla kirjoittamatta sen mukaan kuin itse haluaa. Mutta se tekee asian mielenkiintoiseksi, kun huomaa kuinka monta vakituista nimimerkkiä täällä on ja sitten tietyt kirjoitukset jäävät niin monelta huomioinmatta. Aikamoinen "sattuma" , vai mitä?- mies-v57
Juuri näin!!! Ei ole tosdiaan kyse siitä,miten hyvä ja ajankohtainen,asiallinen ja aiheellinen kirjoitus on.Vaan kyse on siitä,kuka on kirjoittaja.
Minä en ymmärrä mitä tekemistä aikuisten sivulla on lasten hiekkalaatikko ajattelulla "mä en tolle
puhu mitään".Sillä pilataan sivun alkuperäinen tarkoitus ennen muuta.
Mutta ollaan positiivisia ja laitetaan edelleen
terveitä mielipiteitä ja ajtuksia.Varmasti moni lukee ja tykkää,vaikka ei uskalla sitä julkisesti kirjoittaa.Eli kyllä se viesti perille menee,
vaikka se ei siltä näytä.Sivun profiili on mikä on ja sen kanssa eletään.
Iloista lauantaita sinulle ja positiivista mieltä!
Ja ennen muuta kiitos hyvästä kirjoituksestasi. - Satun-nainen Matkaaja
mies-v57 kirjoitti:
Juuri näin!!! Ei ole tosdiaan kyse siitä,miten hyvä ja ajankohtainen,asiallinen ja aiheellinen kirjoitus on.Vaan kyse on siitä,kuka on kirjoittaja.
Minä en ymmärrä mitä tekemistä aikuisten sivulla on lasten hiekkalaatikko ajattelulla "mä en tolle
puhu mitään".Sillä pilataan sivun alkuperäinen tarkoitus ennen muuta.
Mutta ollaan positiivisia ja laitetaan edelleen
terveitä mielipiteitä ja ajtuksia.Varmasti moni lukee ja tykkää,vaikka ei uskalla sitä julkisesti kirjoittaa.Eli kyllä se viesti perille menee,
vaikka se ei siltä näytä.Sivun profiili on mikä on ja sen kanssa eletään.
Iloista lauantaita sinulle ja positiivista mieltä!
Ja ennen muuta kiitos hyvästä kirjoituksestasi.Täällä olisi kiva joskus piipahtaa vaihtamassa mielipiteitä. Myös huumorilla voi hyvin kirjoittaa kun se on sellaista hyvää makua noudattavaa. Arvosteluakin pitää kestaää ja asiallista palautetta antaa, muutenhan ei kaiketi ole kysymys keskustelusta.
Se on kurjaa kun saa huomata miten jotkin kirjoitukset on tehty jotenkin tahallisesti (ainakin sen kuvan välillä saa) toista loukkaavaksi. "Hörhöliinejä" on aina, mutta sellaisetkin jotka vaikuttavat yleisesti ihan järkeviltä aikuisilta ihmisiltä sortuvat piikittelyyn ja toisen aliarvioimiseen. Se on minusta outoa. MUTTA en halua vain negatiivisesti kirjoittaa, joten on minulla myös ihan lämpöisiäkin muistoja noilta kirjoittamisen ajoiltani.
Sain välillä ihan mukavaa ja kivaakin palautetta. Ja ennenkaikkea mielenkiintoista. Ei kaiken kommentin tarvitse olla kivaa koska keskustelun ideahan kaiketi on erilaistenkin viestien vastaanottaminen ja saman asia ymmärtäminen useammaltakin suunnalta. Joskus voi huomata , että voi lieventää ehkä jyrkkääkin ajattelua jonkin asian suhteen vain sillä, että joku toinen on voinut antaa siihen uuden näkökulman.
Kiitos toivotuksistasi ja iloista lauantaita myös sinulle! - tammikuun likka
Satun-nainen Matkaaja kirjoitti:
Täällä olisi kiva joskus piipahtaa vaihtamassa mielipiteitä. Myös huumorilla voi hyvin kirjoittaa kun se on sellaista hyvää makua noudattavaa. Arvosteluakin pitää kestaää ja asiallista palautetta antaa, muutenhan ei kaiketi ole kysymys keskustelusta.
Se on kurjaa kun saa huomata miten jotkin kirjoitukset on tehty jotenkin tahallisesti (ainakin sen kuvan välillä saa) toista loukkaavaksi. "Hörhöliinejä" on aina, mutta sellaisetkin jotka vaikuttavat yleisesti ihan järkeviltä aikuisilta ihmisiltä sortuvat piikittelyyn ja toisen aliarvioimiseen. Se on minusta outoa. MUTTA en halua vain negatiivisesti kirjoittaa, joten on minulla myös ihan lämpöisiäkin muistoja noilta kirjoittamisen ajoiltani.
Sain välillä ihan mukavaa ja kivaakin palautetta. Ja ennenkaikkea mielenkiintoista. Ei kaiken kommentin tarvitse olla kivaa koska keskustelun ideahan kaiketi on erilaistenkin viestien vastaanottaminen ja saman asia ymmärtäminen useammaltakin suunnalta. Joskus voi huomata , että voi lieventää ehkä jyrkkääkin ajattelua jonkin asian suhteen vain sillä, että joku toinen on voinut antaa siihen uuden näkökulman.
Kiitos toivotuksistasi ja iloista lauantaita myös sinulle!Tuun nyt tähän teidän juttuun :) Nämä kirjoitukset ovat siitä "huonoja", kun ei tunne ihmistä ja hänen persoonaansa, ei näe ilmettä, pilkettä eikä kuule äänensävyä. Se mikä saattaa olla seurauksena on väärinkäsitykset. Nekin selviäisi kommentteja jatkamalla.
Ihan asiaa tuot esille kommentissasi. - Satun-nainen Matkaaja
tammikuun likka kirjoitti:
Tuun nyt tähän teidän juttuun :) Nämä kirjoitukset ovat siitä "huonoja", kun ei tunne ihmistä ja hänen persoonaansa, ei näe ilmettä, pilkettä eikä kuule äänensävyä. Se mikä saattaa olla seurauksena on väärinkäsitykset. Nekin selviäisi kommentteja jatkamalla.
Ihan asiaa tuot esille kommentissasi.Minä tässä pitänyt konetta auki samalla kun olen näitä kotihommia yrittänyt tehdä. Käyn sitten aina välillä kurkkaamassa täällä.
Toi on totta, että täällä lukee vain toisen kirjoittamat "irralliset lauseet".
Kukin sitten tulkitsee niitä omien kokemuksien kautta ja saattaa käydä niin, että lukija tulkitsee kirjoituksen tyystin toisin kuin kirjoittaja on tarkoittanutkaan.
Kommenttien kautta selviäisi moni väärinkäsityskin. Se ois aina kiva, että maltillisesti niitä kommentteja laitettais, niin kenenkään ei tarvis turhia pillastua.
Terkut Sulle : ) - tammikuun likka
Minä tässä pitänyt konetta auki samalla kun olen näitä kotihommia yrittänyt tehdä. Käyn sitten aina välillä kurkkaamassa täällä.
Toi on totta, että täällä lukee vain toisen kirjoittamat "irralliset lauseet".
Kukin sitten tulkitsee niitä omien kokemuksien kautta ja saattaa käydä niin, että lukija tulkitsee kirjoituksen tyystin toisin kuin kirjoittaja on tarkoittanutkaan.
Kommenttien kautta selviäisi moni väärinkäsityskin. Se ois aina kiva, että maltillisesti niitä kommentteja laitettais, niin kenenkään ei tarvis turhia pillastua.
Terkut Sulle : )vastailin muutamaan kommenttiin, niin väkisinkin sitä kirjoittaa pilke silmäkulmas :)) Vielä, kun omaa tällasen "hangonkeksimainos naaman".
Silloin tällöin tulee viesteissä esille tuo "vakinikin" käyttäminen. Aiemmin olin sitä mieltä, että miksi niin pitäisi olla. Nyt, kun asiaa tarkemmin on ajatellut niin olisihan se ihan hyvä, jos vaikka samassa alotuksessa olisi joku sama nimimerkki. Se auttaisi vastaajaa. Mutta tämä nyt oli vain tällänen ajatus. Tietysti jokainen tekee niin, kuten omalle kohdalle sopii ja mikä sitten on syynäkin...Kiitti terkuista :) - Satun-nainen Matkaaja
vastailin muutamaan kommenttiin, niin väkisinkin sitä kirjoittaa pilke silmäkulmas :)) Vielä, kun omaa tällasen "hangonkeksimainos naaman".
Silloin tällöin tulee viesteissä esille tuo "vakinikin" käyttäminen. Aiemmin olin sitä mieltä, että miksi niin pitäisi olla. Nyt, kun asiaa tarkemmin on ajatellut niin olisihan se ihan hyvä, jos vaikka samassa alotuksessa olisi joku sama nimimerkki. Se auttaisi vastaajaa. Mutta tämä nyt oli vain tällänen ajatus. Tietysti jokainen tekee niin, kuten omalle kohdalle sopii ja mikä sitten on syynäkin...Kiitti terkuista :)....ymmärsinkö minä oikein.....
Minä kun tässä tämän aloituksen jälkeisessä kirjoittelussa olen ollut mukana, niin olen käyttänyt samaa "nimeä"koko ajan. Minusta on reilua "vastapelureita" kohtaan, että haahuiluni on rahellisesti samasta "kynästä". Olenko lainkaan samalla ajatuksenaallolla kun Sinä tarkoitit? - tammikuun likka
....ymmärsinkö minä oikein.....
Minä kun tässä tämän aloituksen jälkeisessä kirjoittelussa olen ollut mukana, niin olen käyttänyt samaa "nimeä"koko ajan. Minusta on reilua "vastapelureita" kohtaan, että haahuiluni on rahellisesti samasta "kynästä". Olenko lainkaan samalla ajatuksenaallolla kun Sinä tarkoitit?Ymmärsit :) Samasta kynästä lähtöisin. En mä nyt osaa ihan suoraan sanoa, että "haahuilisit". Asiaahan tuo tekstisi ovat, mitä olen lukenut. Pitää myöntää etten ihan kaikkia vastauskia ole lukenut. Samalla aaltopituudella taidetaan olla kuitenkin...
- Satun-nainen Matkaaja
Ymmärsit :) Samasta kynästä lähtöisin. En mä nyt osaa ihan suoraan sanoa, että "haahuilisit". Asiaahan tuo tekstisi ovat, mitä olen lukenut. Pitää myöntää etten ihan kaikkia vastauskia ole lukenut. Samalla aaltopituudella taidetaan olla kuitenkin...
Minun pitää lopetella tällä eräää. Olen täällä "roikkunutkin" mekoisen tovin. Oikein hyvää lauantai-illan jatkoa sinulle! :)
- tammikuun likka
..palstalla on yksi harmittava tekijä. Se on tuo, kun viesti/viestit eivät aukea heti, saattaa mennä pitkä tovi ennenkuin saa viestin avattua. Kuten nyt oli mennä viikollakin.
Se aiheuttaa sen ettei jaksa odotella ja monet hyvätkin alotukset jää lukematta ja kommentoimatta. Jälkeenpäin, kuten nyt juuri, sivujen auetessa nopsaan, alotukset ovat jo kaukana ja niihin vastaaminen jää tekemättä..- mies-v57
Tieto on valtaa-jos tietosi koskevat oikeaa
henkilöä.Ja sinäkin tiedät sen.Miksi selitellä? - selitellä
Nyt olikin kyse pitemmästä ajasta..Me lukijat emme ole kaikki niin pöljiä kuin luulisi. olet yksi vakkareista myös.
- mies-v57
selitellä kirjoitti:
Nyt olikin kyse pitemmästä ajasta..Me lukijat emme ole kaikki niin pöljiä kuin luulisi. olet yksi vakkareista myös.
EN OLE VAKKARI. Olen täällä,että putsasin nuo
puskahuudot ja otin ne itselleni.Nyt pääsevät rauhassa nämä vakkarit supisemaan omia juttuja
ilman puskahuutoja.Eli tehtävä on suoritettu.
Mitään vakkaria minusta ei tule tekemälläkään. - selitellä
mies-v57 kirjoitti:
puskahuudot ja otin ne itselleni.Nyt pääsevät rauhassa nämä vakkarit supisemaan omia juttuja
Mitään vakkaria minusta ei tule tekemälläkään.en tarkoittanut kannanottoani Sinulle vaan tammikuun likalle :) olen kyllä huomannut ettet kuulu vakkareihin...:)
- Sinulla vielä
mies-v57 kirjoitti:
Mitään vakkaria minusta ei tule tekemälläkään.riittää...Kirjoitan sattuneesta syystä nyt
tämän puskasta.
Olet oikeassa siinä, että kun kaikki
kirjoittaisivat rekattuna, ilkeydet ja
toisen mustamaalaaminen loppuisi, tai vähenisi
ainakin.
Jatkuisi ehkä noiden vakkareiden kesken
sen jälkeen vain sähköpostin kautta.
Kiitos. - sinäkin kirjoitat usein
mies-v57 kirjoitti:
Mitään vakkaria minusta ei tule tekemälläkään.Kertokaa nyt ihmeessä, ketkä ovat niitä vakkareita, joita te näytte kadehtivan ja haluatte mollata!
Olen huomannut vain muutamia nimimerkkejä, jotka kirjoittavat usein tänne. Yksi niistä olet sinä itse. Miksi hitossa pitää yrittää määritellä jotain ryhmiä ja ryhmittymiä? Kuka on se isä- tai äitihahmo, jonka huomiota sinä kaipaat?
Eikö ole luonnollista, että tuttujen kesken juttu luistaa tutummin kuin vieraiden? Tuletteko te tänne mittaamaan suosiotanne ja laskette kommenttien lukumääriä? Määräytyykö viestin arvo mielestänne sen mukaan, miten monta kommenttia se on saanut? Eihän sellainen toimi uutisissakaan. Roskalehdet ja turhat ilkeämieliset juorut myyvät parhaiten. Asialliset, kiihkottomat artikkelit eivät herätä polemiikkia.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Se pätee täälläkin. Lopettakaa rutina ja parantakaa keskustelupalstan laatua ihan omatoimisesti. Ei kukaan estä teitä sellaista tekemästä, eikä minuakaan. - tammikuun likka
mies-v57 kirjoitti:
Tieto on valtaa-jos tietosi koskevat oikeaa
henkilöä.Ja sinäkin tiedät sen.Miksi selitellä?"Puskillekin". Onhan se niinkin, että "tutulle" vastailee mieluummin, kun tietää kohteen tai ainakin luulee tietävänsä. En nyt niin kauheesti enää täällä kerkee muutenkaan "olemaan". Ehkä sitten, kun saan nämä hommat tehtyä pois.
- tammikuun likka
selitellä kirjoitti:
en tarkoittanut kannanottoani Sinulle vaan tammikuun likalle :) olen kyllä huomannut ettet kuulu vakkareihin...:)
Ole ilkeillyt kenellekkään. Ja mitä hyötyä siitä sitten olisikaan. Ei mitään. Kun täällä kirjoitellaan niin jokaisen kirjoituksen takana on ihminen ja jokaisella kirjoittajalla on tunteet.
- tammikuun likka
selitellä kirjoitti:
..parempi, että on aina samalla nimimerkillä, tietää ainakin, että "taas se on tossa" :) Ei kai sitä nyt kukaan mikään "pöljä" ole näissä jutuissa? Ehkä vaan erilainen ja eri tavalla kantaa ottava. Loukkaukset pitää jättää pois, ne ei ole kenellekkään tarpeen, ei kohteelle eikä kirjoittajalle.
- Huh huh
mies-v57 kirjoitti:
Mitään vakkaria minusta ei tule tekemälläkään.Järjestys "poliisi" alkoi taas haisemaan.
Minä tein sen taas!!!!
- on sisäpiiri,
jotka vastailevat toisilleen. Niinhän se on livessäkin, tutut puhuvat toistensa kanssa. Tosin, voisivat osoittaa edes joskus kohteliaisuutta ja ystävällisyyttä muitakin kohtaan.
Minäkin olen kirjoitellut tänne muutamia vuosia, mutta en katso kuuluvani sisäpiiriin. Olen kertoillut palstalaisille Esson baarin tapahtumista, jotta palstalaisetkin kuulisivat siitä, mitä "isossa maailmassa" tapahtuu. Usein sanomani menee kuuroille korville, mutta en minä siitä välitä.
Useimmat palstalaiset haluavat jutella hienommista asioista kuin minä, ja siksi junttimaisiin aloituksiini ei niin mahdottomasti kommentteja tule. Maalaismiehenä olen tottunut tällaiseen suhtautumistapaan muuallakin, joten tilanne ei minua häiritse. Ei minun tarvitse täällä päteä, sillä saan arvostusta aivan tarpeeksi Essolla.- puuhella
se on tietenkin että on ns sisäpiiri ja siitähän loppujen lopuksi on kyse että me kaikki haluamme SISÄPIIRIIN pyörimään eikös tämä ole kuitenkin totuuS.Joku tuossa aijemmin jo sanoi että niin metsä vastaa miten sinne huutaa.
KUUNNELLAAN JA TARKKAILLAAN OMAA HUUTOA
MUKAVAA JA ILOISTA LAUANTAI ILTAA - mies-v57
Yleismies kirjoitti:
Minäkin olen kirjoitellut tänne muutamia vuosia, mutta en katso kuuluvani sisäpiiriin. Olen kertoillut palstalaisille Esson baarin tapahtumista, jotta palstalaisetkin kuulisivat siitä, mitä "isossa maailmassa" tapahtuu. Usein sanomani menee kuuroille korville, mutta en minä siitä välitä.
Useimmat palstalaiset haluavat jutella hienommista asioista kuin minä, ja siksi junttimaisiin aloituksiini ei niin mahdottomasti kommentteja tule. Maalaismiehenä olen tottunut tällaiseen suhtautumistapaan muuallakin, joten tilanne ei minua häiritse. Ei minun tarvitse täällä päteä, sillä saan arvostusta aivan tarpeeksi Essolla.Näin se menee ja valitan että hieno huumorisi menee ohi liian monilta ja liian usein.Minä ihailen
asennettasi ja huumoria.Siinä on jotain
aitoa ja tervettä.Pitää ensi kesällä käydä pyöråälenkillä siellä Essolla kahvilla.
Oikeen mukavaa päivää ja toivon että jaksat vetää omaa ja hienoa huumoriasi! - Satun-nainen Matkaaja
puuhella kirjoitti:
se on tietenkin että on ns sisäpiiri ja siitähän loppujen lopuksi on kyse että me kaikki haluamme SISÄPIIRIIN pyörimään eikös tämä ole kuitenkin totuuS.Joku tuossa aijemmin jo sanoi että niin metsä vastaa miten sinne huutaa.
KUUNNELLAAN JA TARKKAILLAAN OMAA HUUTOA
MUKAVAA JA ILOISTA LAUANTAI ILTAAOlen kotoisin pienestä kaupungista ja omat kokemukseni ns.sisäpiiristä ovat sellaiset, että parhaani mukaan yritän niitä väistellä.
Tämänkin asia jokainen omalla kohdallaan käsittää omalla tavallaan, mutta minulle käsite sisäpiiri on omaa itsenäistä ajattelua kahlitseva, joukkoon kuuluvien sääntöjen noudattamista ja ulkopuolella tämän piirin elävien ihmisten vähättelyä. Enpä jaksa uskoa, että "kaikki haluavat sisäpiiriin"
Yritän olla kieli keskellä suuta ja toivon ettei kirjoitukseni sävy ole loukkaava. Tämän on vain tarkoitus olla minun mielipiteeni ja sinulla on oikeus omaasi.
Mukavaa lauantai-iltaa sinullekin mies-v57 kirjoitti:
Näin se menee ja valitan että hieno huumorisi menee ohi liian monilta ja liian usein.Minä ihailen
asennettasi ja huumoria.Siinä on jotain
aitoa ja tervettä.Pitää ensi kesällä käydä pyöråälenkillä siellä Essolla kahvilla.
Oikeen mukavaa päivää ja toivon että jaksat vetää omaa ja hienoa huumoriasi!Olet tervetullut Essolle pyörälenkilläsi. Kyllä Essolla pyöräilijöitäkin hyvin palvellaan, vaikka talon kantapöytä onkin varattu meille automiehille. Kalu-Kalle saa kyllä istua meidän kantapöydässä, vaikka hän ajeleekin kokouspaikalle isolla 4-vetoisella Valtralla.
Jos aiot pyörälenkillä ollessasi nauttia Esson baarissa kahvin, niin Sinun pitää olla tarkkana tilausta tehdessäsi. Einari Essonen pitää oletusarvona sitä, että pyöräilijät ottavat aina keskioluen, joten hän saattaa avata pullon jo ennen tilaamistasi. Kun tulet hikisenä sisään Esson baarin, niin huuda jo ovelta, että otat vain kahvin, ettei Einari aukaisisi keskaripulloa turhaan väljähtymään.- sattumat sopassa
että 'sisäpiiri' on aina ajallisesti samoihin aikoihin paikalla. Joskus voi vierähtää päiviä ja on autiota. Sitten lauma saapuu sattumanvaraisena kellonaikana toviksi ja sivut täyttyvät ja taas he katoavat. Välissä muutama yksinäinen susi ulvahtelee ja ilopillerit kisailevat. Pusikko nurisee ja narisee omiaan. Joku ihmettelee, eikö täällä osata keskustella. Toiset sanovat, vain lasten juttuja. Joku ihmettelee miksi aikaa tuhlataan täällä notkuiluun. Joku heittää runon tai laulun pätkän. Vitsejäkin.
- naurattaa,
sattumat sopassa kirjoitti:
että 'sisäpiiri' on aina ajallisesti samoihin aikoihin paikalla. Joskus voi vierähtää päiviä ja on autiota. Sitten lauma saapuu sattumanvaraisena kellonaikana toviksi ja sivut täyttyvät ja taas he katoavat. Välissä muutama yksinäinen susi ulvahtelee ja ilopillerit kisailevat. Pusikko nurisee ja narisee omiaan. Joku ihmettelee, eikö täällä osata keskustella. Toiset sanovat, vain lasten juttuja. Joku ihmettelee miksi aikaa tuhlataan täällä notkuiluun. Joku heittää runon tai laulun pätkän. Vitsejäkin.
kuinka hyvän poikkileikkauksen annoit.
Olet humoristi. - Satun-nainen Matkaaja
Yleismies kirjoitti:
Useimmat palstalaiset haluavat jutella hienommista asioista kuin minä, ja siksi junttimaisiin aloituksiini ei niin mahdottomasti kommentteja tule. Maalaismiehenä olen tottunut tällaiseen suhtautumistapaan muuallakin, joten tilanne ei minua häiritse. Ei minun tarvitse täällä päteä, sillä saan arvostusta aivan tarpeeksi Essolla....niinkuin varmaan Essollakin tapahtuu. Äijeliinit jääpi juomiensa ääreen, eikä osaa lähteä pois vaikka kello ois jo itselle kumahtanut. Niinkuin minulle nyt sittten kävi.
Sinä kun tuon Esson-baarin otit esille, niin muistin "Sinut" ja mukavat juttusi niiltä ajoilta,kun täällä aktiivisemmin kävin.
Juntteja ei minusta olekaan (tarkoitan siinä mielessä kun hienot leidit sanaa käyttävät)
Terveiset Essolle! - Vakkareita????
Kertokaa nyt ihmeessä, ketkä ovat kuuluvat siihen sisäpiiriin, jota niin monet näyttävät kadehtivan ja haluavan mollata! Miksi hitossa pitää yrittää määritellä jotain ryhmiä ja ryhmittymiä? Kuka on se isä- tai äitihahmo, jonka huomiota kaipaatte?
Eikö ole luonnollista, että tuttujen kesken juttu luistaa tutummin kuin vieraiden? Tuletteko te tänne mittaamaan suosiotanne ja laskette kommenttien lukumääriä? Määräytyykö viestin arvo mielestänne sen mukaan, miten monta kommenttia se on saanut? Eihän sellainen toimi uutisissakaan. Roskalehdet ja turhat ilkeämieliset juorut myyvät parhaiten. Asialliset, kiihkottomat artikkelit eivät herätä polemiikkia.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Se pätee täälläkin. Lopettakaa rutina ja parantakaa keskustelupalstan laatua ihan omatoimisesti. Ei kukaan estä teitä sellaista tekemästä, eikä minuakaan. - mies-v57
Näinhän se menee.Viisaasti kirjoitit.Mutta onneksi tästä asiasta on nyt hetki käyty oikein aitoa keskustelua.Sellaista täällä ei usein satu.
Mutta hiekkalaatikko porukka saapuu pian ja pitää aloittaa oma illan vietto.Oikeen kivaa iltaa sinulle ja positiivista mieltä.kiitos hyvästä kirjoituksesta. - mies-v57
Vakkareita???? kirjoitti:
Kertokaa nyt ihmeessä, ketkä ovat kuuluvat siihen sisäpiiriin, jota niin monet näyttävät kadehtivan ja haluavan mollata! Miksi hitossa pitää yrittää määritellä jotain ryhmiä ja ryhmittymiä? Kuka on se isä- tai äitihahmo, jonka huomiota kaipaatte?
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Se pätee täälläkin. Lopettakaa rutina ja parantakaa keskustelupalstan laatua ihan omatoimisesti. Ei kukaan estä teitä sellaista tekemästä, eikä minuakaan.Olisit ensinnäkin kirjoittanut rekatulla nimimerkillä,etkä piiloutunut lapsellisesti jonkun tekaistun nimen taakse.Tässä on aiheesta käyty asiallista ja hyvää keskustelua.Sinun kirjoitus oli ensimmäinen erilainen,mitä sinulta sopi odottaakkin.Asiallisessa kesksutelussa asialliset komentit herättää keskustelua.Mutta hiekkalaatikko leikeissä on tuo "me ei ton kanssa jutella" henki.
Mutta todella,hetki täällä käytiin asiallista keskustelua.Ikäänkuin esimerkin omaisesti.Mistä kaivoit esiin tuon kadehtimisen?Ja ketkä monet?Itse ainakin päin vastoin putsasin puskat että tämä hiekkalaatikko porukka pääsee
supisemaan rauhassa.Ei se minusta ole kadehtimista.Tai jos sen niin tulkitsee,niin onaika omituinen logiikka.
Mutta tuleppa nyt oikealla nimelläsi esiin,älä
piileksi. - Suttura
Olen kotoisin pienestä kaupungista ja omat kokemukseni ns.sisäpiiristä ovat sellaiset, että parhaani mukaan yritän niitä väistellä.
Tämänkin asia jokainen omalla kohdallaan käsittää omalla tavallaan, mutta minulle käsite sisäpiiri on omaa itsenäistä ajattelua kahlitseva, joukkoon kuuluvien sääntöjen noudattamista ja ulkopuolella tämän piirin elävien ihmisten vähättelyä. Enpä jaksa uskoa, että "kaikki haluavat sisäpiiriin"
Yritän olla kieli keskellä suuta ja toivon ettei kirjoitukseni sävy ole loukkaava. Tämän on vain tarkoitus olla minun mielipiteeni ja sinulla on oikeus omaasi.
Mukavaa lauantai-iltaa sinullekinMitä laajempi sisäpiiri, sen parempi!
Tällä forumilla on se hyvä puoli että voi mennä ja tulla miten lystää...piiristä toiseen, välillä
nokka taivasta kohti viipottaen, välillä jalat maassa.
Ja anteeksi ei tarvi pyydellä, jos et tunne ketään loukanneesi. :))
Täällä on katto korkealla! - Satun-nainen Matkaaja
Suttura kirjoitti:
Mitä laajempi sisäpiiri, sen parempi!
Tällä forumilla on se hyvä puoli että voi mennä ja tulla miten lystää...piiristä toiseen, välillä
nokka taivasta kohti viipottaen, välillä jalat maassa.
Ja anteeksi ei tarvi pyydellä, jos et tunne ketään loukanneesi. :))
Täällä on katto korkealla!Riemumielin ja Rattoisasti :)
- Jysäys???????
mies-v57 kirjoitti:
Olisit ensinnäkin kirjoittanut rekatulla nimimerkillä,etkä piiloutunut lapsellisesti jonkun tekaistun nimen taakse.Tässä on aiheesta käyty asiallista ja hyvää keskustelua.Sinun kirjoitus oli ensimmäinen erilainen,mitä sinulta sopi odottaakkin.Asiallisessa kesksutelussa asialliset komentit herättää keskustelua.Mutta hiekkalaatikko leikeissä on tuo "me ei ton kanssa jutella" henki.
Mutta todella,hetki täällä käytiin asiallista keskustelua.Ikäänkuin esimerkin omaisesti.Mistä kaivoit esiin tuon kadehtimisen?Ja ketkä monet?Itse ainakin päin vastoin putsasin puskat että tämä hiekkalaatikko porukka pääsee
supisemaan rauhassa.Ei se minusta ole kadehtimista.Tai jos sen niin tulkitsee,niin onaika omituinen logiikka.
Mutta tuleppa nyt oikealla nimelläsi esiin,älä
piileksi.Sinulla taitaa olla vakavia ongelmia itsesi ymmärtämisen kanssa.
Kehut taas itseäsi ja haukut toisia!!!!!!??????
Kehut otat puskasta vastaan mielihyvin,vain
arvostella ei saa.DDDDDD
- aina noin vaikeeta
saada kontakti? eikö sua kukaan ole noteerannut? se on elämä sitten mennyt kuin olisi neiti ajalle soitellut.
- koolinki
puhut ihan asiaa. Vakiporukassa on sellasia toisiaan mielisteleviä pikku moralisteja. Mitäänsanomatonta sievistelyä. Muistavat myös kehua toisiaan. Minähän en siitä välitä. En osaa ottaa näitä vakavasti. Pysy sinäkin vaan mukana, pidetään hauskaa näiden söpöttäjien kustannuksella. Täytyy mainita, että onhan täällä myös sellaisia, jotka eivät paljon massasta perusta.
- Satun-nainen Matkaaja
Sait tällä hyvällä aloituksellasi paljon keskustelua aikaiseksi. Tuli mieleeni kysyä saitko kannanottoja myös itsellesi, aloituksen lisäksi? :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1881315
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 85842
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?50711Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t251612Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311590Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579- 53564
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7560