Välillä epäileväinen Tuomas

liinukka epäileväinen

Mistä minä tunnen ja tiedän että olen varmasti uskomassa ja pääsen taivaaseen kun kuolen kuitenkin varmasti. Silloin tällöin jäytää mielessäni juuri tuollaisia ajatuksia. pitäisikö tehdä jotakin ollakseen asiasta varma, vai luotanko kuitenkin siihen että uskon vahvasti olevani oikeassa uskossa.

29

840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Me kaikki kuolemme ja sitten tulee tuomio.

      Miten voimme olla varmoja mistään?
      Kukapa osaisi vastata? Meidän on vain uskottava, että Jumala on. Meidän on uskottava, että Hän kertoo itsestään raamatussa riittävästi.

      Raamatusta pitäisi selvitä haluaako Jumala hukuttaa ja tuhota ihmisen, vai haluaako Hän pelastaa.

      Jumala loi ihmisen raamatun mukaan. Hylkäisikö Hän rintalapsensa, hylkäisikö äiti?

      Hän puhuu sanassaan ja kehottaa luottamaan Hänen armoonsa niin paljon, että uskaltaa antaa koko elämänsä Hänen käsiinsä. Kyllä Hän sitten vahvistaa ja varmistaa lapsioikeuden Hengen vaikutuksilla.

      Muuta konstia en tiedä, kuin uskomisen ja uskossa rukoilemisen, että Hän ottaisi lähemmäksi itseään.

      • Jumalan lapsi

        Hyvin kiteytetty. "Nyt tiesi anna haltuun Herran, ja turvaa Isään rakkaaseen, ... "

        Jumalan armoon ja rakkauteen autuus perustuu, Jumala ITSE on kaiken valmiiksi tehnyt, USKO omistaa valmiin autuuden. Autuus perustuu Kristuksen tekoon.

        Jumalan sana meille syntisille Pyhän Hengen kautta Jeesuksen Kristuksen lunastustyön
        todeksi kirkastaa. Ja niille jotka ottavan sanan USKOLLA vastaan, tämä sana synnyttää elämän joka pyrkii kohti valkeutta.


      • Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Hyvin kiteytetty. "Nyt tiesi anna haltuun Herran, ja turvaa Isään rakkaaseen, ... "

        Jumalan armoon ja rakkauteen autuus perustuu, Jumala ITSE on kaiken valmiiksi tehnyt, USKO omistaa valmiin autuuden. Autuus perustuu Kristuksen tekoon.

        Jumalan sana meille syntisille Pyhän Hengen kautta Jeesuksen Kristuksen lunastustyön
        todeksi kirkastaa. Ja niille jotka ottavan sanan USKOLLA vastaan, tämä sana synnyttää elämän joka pyrkii kohti valkeutta.

        1. Joh. 1:8   Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, ...

        niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        ----------

        1. Joh. 1:9   Jos me tunnustamme syntimme,

        on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        ----------

        1. Joh. 1:10   Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet,

        niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        ----------

        1. Joh. 2:1   Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;

        mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        1. Joh. 2:2   Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
        ---------


      • Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Hyvin kiteytetty. "Nyt tiesi anna haltuun Herran, ja turvaa Isään rakkaaseen, ... "

        Jumalan armoon ja rakkauteen autuus perustuu, Jumala ITSE on kaiken valmiiksi tehnyt, USKO omistaa valmiin autuuden. Autuus perustuu Kristuksen tekoon.

        Jumalan sana meille syntisille Pyhän Hengen kautta Jeesuksen Kristuksen lunastustyön
        todeksi kirkastaa. Ja niille jotka ottavan sanan USKOLLA vastaan, tämä sana synnyttää elämän joka pyrkii kohti valkeutta.

        1. Kor. 4:3   Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,
        1. Kor. 4:4   sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
        ------------

        1. Kor. 4:5   Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on,

        ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.
        ------------

        Ef. 5:11   älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.

        Ef. 5:12   Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
        Ef. 5:13   mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.

        Ef. 5:14   Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"


    • teutatess

      Epäilyksen siemen tuli jo paratiisissa .
      Se on yksi varmin merkki että syntyy epäilys, jos sinä sen uskot vahvast niin et tule petetyks . Siis usko ja luota Jumala ja Jeesus tekevät kaikki sinun edestä uskolla saat vanhurskauden , omilla töillä saat oma vanhurskauden .

      • ----

        Etkö muista mitä apostoli Jaakop sanoo: usko ilmaan töitä on kuollut. Lestadius puhuu jos ei uskosta vuoda tekoja se on kuollutta uskoa. Paavali taas ei laske vanhurskauttamiseen mitään töitä siis puhdas usko, edes rakkaus ei kelpaa vanhurskauttamiseen.


      • matkalainen
        ---- kirjoitti:

        Etkö muista mitä apostoli Jaakop sanoo: usko ilmaan töitä on kuollut. Lestadius puhuu jos ei uskosta vuoda tekoja se on kuollutta uskoa. Paavali taas ei laske vanhurskauttamiseen mitään töitä siis puhdas usko, edes rakkaus ei kelpaa vanhurskauttamiseen.

        Kaikki apostolit,Luther ja Lestadius ovat samaa mieltä siitä ,että vanhurskauttaminen on yksin uskosta ilman mitään ihmisen töitä.

        Myös siitä, että elävä usko tulee aivan varmasti näkyviin, ovat nämä edellä mainitut henkilöt olleet täysin samaa mieltä.

        Hengen hedelmät;ilo rauha ja rakkaus ja mitä muuta siitä seuraakaan kun on tullut armosta osalliseksi.

        Ihminen voi uinahtaa tielle eli unohtaa ajoittain ketä hän lähti seuraamaan. Elävä usko voi muuttua kuolleeksi jollei kristitty valvo omaatuntoansa.Sanoo Lestadius jossain saarnassaan.
        Kun henki on niin tuntoakin on.

        Kun usko muuttuu kuolleeksi,siitä puuttuu elämän
        merkit,ne teot joita uskovainen vaeltaja tekee ja
        tätä tarkoitti Jaakob sanoessaan :usko ilman töitä on kuollut. Luther ja Lestadius on ymmärtäneet samoin.
        Lue P.Jaakobin Epistola 2
        Tästä paikasta löytyy Lestadiuksen saarna ja se
        on hyvä lukea.


      • Jumalan lapsi
        matkalainen kirjoitti:

        Kaikki apostolit,Luther ja Lestadius ovat samaa mieltä siitä ,että vanhurskauttaminen on yksin uskosta ilman mitään ihmisen töitä.

        Myös siitä, että elävä usko tulee aivan varmasti näkyviin, ovat nämä edellä mainitut henkilöt olleet täysin samaa mieltä.

        Hengen hedelmät;ilo rauha ja rakkaus ja mitä muuta siitä seuraakaan kun on tullut armosta osalliseksi.

        Ihminen voi uinahtaa tielle eli unohtaa ajoittain ketä hän lähti seuraamaan. Elävä usko voi muuttua kuolleeksi jollei kristitty valvo omaatuntoansa.Sanoo Lestadius jossain saarnassaan.
        Kun henki on niin tuntoakin on.

        Kun usko muuttuu kuolleeksi,siitä puuttuu elämän
        merkit,ne teot joita uskovainen vaeltaja tekee ja
        tätä tarkoitti Jaakob sanoessaan :usko ilman töitä on kuollut. Luther ja Lestadius on ymmärtäneet samoin.
        Lue P.Jaakobin Epistola 2
        Tästä paikasta löytyy Lestadiuksen saarna ja se
        on hyvä lukea.

        Tällainen puhe valvomisesta on vastoin Raamattua, se on oman vanhurskaude liivaa.

        Ihminen tulee näet vanhurskaaksi USKOLLA Kristukseen, ei millään muulla tavalla. Ja kaikki mikä tulee USKOLLE ESTEEKSI, se on pois pantavaa.

        Kenenkään pidä uskoa, että omatunto olisi Jeesus Kristus, Jumalan sana. Omatunto on vain oma tunto niin kuin nimikin sanoo, se on ihmisen henkilököhtäinen lapsuudesta asti sisäistetty käsitys oikeasta ja väärästä.

        Niin kuin kaikki mutkin käsitykset jotka langenneessa luonnossamme ovat, myös omatunto voi poiketa jyrkästi Jumalan sanasta.

        Omatunto ei ole tie taivaaseen, vaan Jeesus Kristus, Jumalan elävä ja pelastava sana.


      • Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Tällainen puhe valvomisesta on vastoin Raamattua, se on oman vanhurskaude liivaa.

        Ihminen tulee näet vanhurskaaksi USKOLLA Kristukseen, ei millään muulla tavalla. Ja kaikki mikä tulee USKOLLE ESTEEKSI, se on pois pantavaa.

        Kenenkään pidä uskoa, että omatunto olisi Jeesus Kristus, Jumalan sana. Omatunto on vain oma tunto niin kuin nimikin sanoo, se on ihmisen henkilököhtäinen lapsuudesta asti sisäistetty käsitys oikeasta ja väärästä.

        Niin kuin kaikki mutkin käsitykset jotka langenneessa luonnossamme ovat, myös omatunto voi poiketa jyrkästi Jumalan sanasta.

        Omatunto ei ole tie taivaaseen, vaan Jeesus Kristus, Jumalan elävä ja pelastava sana.

        On olemassa neuroottisia yliherkkiä omia tuntoja. Tällaisille ihmisille oman tunnon ääni voi muodostua jopa hengenvaaralliseksi. Itseviha joka on varsin usein ankaran kasvatuksen (synti) seurausta, pelko syyllisyys ja häpeä varjostavat tällaisen ihmisen elämää, - hän elää kuoleman varjon maassa.

        Kun tällaiselle rikkinäiselle ja sairaalle ihmiselle julistaa että usko vain omaa tuntoasi, ja lähde uskossa sen antamien intuitioiden perään, "korjaamaan jälkiäsi", niin se on sama kun sanoisi hänelle, "tapa itsesi".

        Hänelle sanotaan usko Kristuksen sana.

        Ap. t. 10:42   Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.

        Ap. t. 10:43   Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        _______
        Valvominen on pysymistä Kristuksen sanassa.
        _______

        Silloin Kristus valo loistaa myöskin omaan tuntoon ja puhdistaa sen, USKON kautta Jeesuksen nimessä ja veerssä.

        Valvominen ei ole autuuden etsimistä omasta parannuksesta.

        Oppi itseparannuksesta "kerjäämistyön" tuloksena, on oman vanhurskauden oppia.
        _______
        Kun ihmisellä on usko Kristuksen sanaan, silloin ihminen vapautuu Kristusken rakkauteen. Jumala armahtaa koska hän rakastaa meitä. Jumala ei armahda meitä hyvin harjoiteltujen (oamaparannus)kevätjuhlaliikkeidemme vuoksi, vaan armosta ilman meidän omia ansioitamme.
        ________

        Jeesuksen teossa ihminen vapautuu iloon ja rauhaan, saa varmuuden siitä että olen pelastettu. Sen Pyhä Henki syntiselle kirkastaa.

        Myös oma tunto puhdistuu armolla, ei ruualla, (itsepuhdistajan kevätjuhlaliikkeet), joista ne eivät mitään hyötyneet jotka sellaisessa oravanpyörässä elävät.

        Oravanpyörä??

        Kyllä.

        Silloin kun autuus perustuu ihmisen omiin tekoihin, - joista yksi on edellä mainittu ripittäytymisen tie, niin se on jatkuvaa oravanpyörää.

        Sunnuntaina vähän uskoo, kun on käynyt kateederilla saarnamiesten kaulassa ja ehkä lisäksi vielä ripittäytynyt, mutta maanataina jo syntisraukka purjehtii epäilysten laineissa:

        "Kuinka minä voin uskoa kun minä olen näin syntinen, saastainen, kelvoton ja paha."

        Omavanhurskaus saatana sanoo valvovalle kristitylle:

        "Sinä et saa, et voi uskoa koska olet syntinen."

        Siitä tunnet aina varmuudella olevasi omavanhurskaus saatanan ansassa, kun valvova kristitty kuulee ikään kuin kuiskauksen, "sinä et voi uskoa sinä et saa uskoa, koska olet näin syntinen."


      • Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Tällainen puhe valvomisesta on vastoin Raamattua, se on oman vanhurskaude liivaa.

        Ihminen tulee näet vanhurskaaksi USKOLLA Kristukseen, ei millään muulla tavalla. Ja kaikki mikä tulee USKOLLE ESTEEKSI, se on pois pantavaa.

        Kenenkään pidä uskoa, että omatunto olisi Jeesus Kristus, Jumalan sana. Omatunto on vain oma tunto niin kuin nimikin sanoo, se on ihmisen henkilököhtäinen lapsuudesta asti sisäistetty käsitys oikeasta ja väärästä.

        Niin kuin kaikki mutkin käsitykset jotka langenneessa luonnossamme ovat, myös omatunto voi poiketa jyrkästi Jumalan sanasta.

        Omatunto ei ole tie taivaaseen, vaan Jeesus Kristus, Jumalan elävä ja pelastava sana.

        Hallelujaa kiitos Jeesus, kiitos rakkaudestasi.

        Sinä vaelsit kuuliaisena Isän tahdolle, sinä kärsit minun rangaistukseni, kuoleman. Rakas Jeesus Vapahtajani sinä vuodatit Pyhän Veresi minun syntieni sovitukseksi, hallelujaa kiitos ja ylistys sinulle Jeesus.

        Jumalan palvelijana ja Kristuksen valtuuttamana sanon sinulle joka pelkäät ja epäilet oman syntisyytesi vuoksi, - tule jo tänään sillä kaikki on valmistettu. Jos olet syntinen niin tervetuloa Jumalan lasten joukkoon.

        Synnit viat ja kaikki epäilyt Jumalan armosta on annettu anteeksi, Jeesuksen nimessä ja veressä. Tämä on Jumalan sana, usko se ja olet pelastettu Jeesuksessa Kristuksessa. Olet autuas pyhä ja puhdas siksi koska Kristus lahjoitti sinulle oman vanhurskautensa.
        -------

        Älä enää katsele sydämesi mustia seiniä, vaan ole onnellinen. Nimittäin, ... kun sinä näet itsessäsi paljon mustaa, se on merkki siitä että Kristus valo loistaa sinun sisälläsi kirkkaana.

        Hengellisesti sokea ei näe omaa mustaansa, hän piiloutuu kaikkinäkevän kirkkaudessa uskomalla itsensä hyväksi ja onnistuneeksi. Sääli vaan, sillä terveet eivät tarvitse parantajaa.


      • teutatess

        TULI PIENI ASIA VIRHE .Jäi sana pois .
        Lause piti olla . Se on yksi varmin merkki elävästä Kristitystä , että syntyy epäilys .


      • Jumalan lapsi
        teutatess kirjoitti:

        TULI PIENI ASIA VIRHE .Jäi sana pois .
        Lause piti olla . Se on yksi varmin merkki elävästä Kristitystä , että syntyy epäilys .

        Sanotaanko näin päin, että ei vihollinen kiusaa omiaan.

        Jeesuksen verellä puhdistettuja Jumalan lapsia hän kiusaa. Kiertää kuin kiljuva leijona saadakseen niellä. Voidakseen houkutella pois Kristuksesta, jossa ainoassa on syntisen pelastus, USKON KAUTTA.


      • Larissan
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Hallelujaa kiitos Jeesus, kiitos rakkaudestasi.

        Sinä vaelsit kuuliaisena Isän tahdolle, sinä kärsit minun rangaistukseni, kuoleman. Rakas Jeesus Vapahtajani sinä vuodatit Pyhän Veresi minun syntieni sovitukseksi, hallelujaa kiitos ja ylistys sinulle Jeesus.

        Jumalan palvelijana ja Kristuksen valtuuttamana sanon sinulle joka pelkäät ja epäilet oman syntisyytesi vuoksi, - tule jo tänään sillä kaikki on valmistettu. Jos olet syntinen niin tervetuloa Jumalan lasten joukkoon.

        Synnit viat ja kaikki epäilyt Jumalan armosta on annettu anteeksi, Jeesuksen nimessä ja veressä. Tämä on Jumalan sana, usko se ja olet pelastettu Jeesuksessa Kristuksessa. Olet autuas pyhä ja puhdas siksi koska Kristus lahjoitti sinulle oman vanhurskautensa.
        -------

        Älä enää katsele sydämesi mustia seiniä, vaan ole onnellinen. Nimittäin, ... kun sinä näet itsessäsi paljon mustaa, se on merkki siitä että Kristus valo loistaa sinun sisälläsi kirkkaana.

        Hengellisesti sokea ei näe omaa mustaansa, hän piiloutuu kaikkinäkevän kirkkaudessa uskomalla itsensä hyväksi ja onnistuneeksi. Sääli vaan, sillä terveet eivät tarvitse parantajaa.

        Näitä lukiessa tulee vääjäämättä ajatus ettei ole sisällistä tuntemista vaan pelkkää ulkoa opittua litaniaa. Jollain tavalla henki puuttuu.


      • Jumalan lapsi
        Larissan kirjoitti:

        Näitä lukiessa tulee vääjäämättä ajatus ettei ole sisällistä tuntemista vaan pelkkää ulkoa opittua litaniaa. Jollain tavalla henki puuttuu.

        Pitäisikö minun alkaa todistelemaan sinulle joka et usko Jumalan sanaan.

        Olen Jumalan lapsi, osallinen kaikkien Jumalan valtakunnan asukkaiden kanssac vaivassa ja Jeesuksen Kristuksen valtakunnassa. Jeesus elää, hallelujaa.

        Tee sinäkin parannus "ristillisyydestäsi" ja usko evankeliumi Kristuksesta, niin tiedät mitä on Jumalan lasten ihana vapaus, ilo ja rauha Pyhässä Hengessä.


      • Jumalan lapsi
        Larissan kirjoitti:

        Näitä lukiessa tulee vääjäämättä ajatus ettei ole sisällistä tuntemista vaan pelkkää ulkoa opittua litaniaa. Jollain tavalla henki puuttuu.

        Kai minulla on oikeus tietää uskosi perusta, kun noin hanakka olet Jeesuksen verellä Jumalalle omiksi ostettuja truomitsemaan.

        Mikä henki se on, joka antaa sinulle vallan tuomita Jumalan valittuja?

        Tiesitkö muuten sitä, että tuomitessasi minut tuomitsitkin itsesi, et minua??


      • teutatess
        matkalainen kirjoitti:

        Kaikki apostolit,Luther ja Lestadius ovat samaa mieltä siitä ,että vanhurskauttaminen on yksin uskosta ilman mitään ihmisen töitä.

        Myös siitä, että elävä usko tulee aivan varmasti näkyviin, ovat nämä edellä mainitut henkilöt olleet täysin samaa mieltä.

        Hengen hedelmät;ilo rauha ja rakkaus ja mitä muuta siitä seuraakaan kun on tullut armosta osalliseksi.

        Ihminen voi uinahtaa tielle eli unohtaa ajoittain ketä hän lähti seuraamaan. Elävä usko voi muuttua kuolleeksi jollei kristitty valvo omaatuntoansa.Sanoo Lestadius jossain saarnassaan.
        Kun henki on niin tuntoakin on.

        Kun usko muuttuu kuolleeksi,siitä puuttuu elämän
        merkit,ne teot joita uskovainen vaeltaja tekee ja
        tätä tarkoitti Jaakob sanoessaan :usko ilman töitä on kuollut. Luther ja Lestadius on ymmärtäneet samoin.
        Lue P.Jaakobin Epistola 2
        Tästä paikasta löytyy Lestadiuksen saarna ja se
        on hyvä lukea.

        Kyllä elävä usko voi muuttua kuolleeksi, vaikka valvoisitkin itseäsi , vain JEESUKSEN JA JUMALAN voimat riittävät valvomiseen , usko Heihin .


      • Jumalan lapsi
        teutatess kirjoitti:

        Kyllä elävä usko voi muuttua kuolleeksi, vaikka valvoisitkin itseäsi , vain JEESUKSEN JA JUMALAN voimat riittävät valvomiseen , usko Heihin .

        Jumala on YKSI JUMALA. Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        JHVH (Minä Olen Herra).

        Me emme ikinä saa luottaa "heihin", ikäänkuin jumalia olisi kaksi tai useampia, vaan me luotamme Häneen.

        Tämä saattaa olla jollekin hämärä asia siksi koska iankaikkinen Jumala Jeesus inkarnoitui lihaksi ja tuli ihmisen hahmossa luoksemme, suorittamaan raskaan lunastustyön.

        Teutatess, lue erityisella huolella tähtimerkkien (*) sisällä oleva teksti:

        2. Kor. 5:18   Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        2. Kor. 5:19   Sillä ...

        ... *** Jumala oli Kristuksessa *** ...

        ... ja sovitti maailman ...

        ... ***itsensä*** ...

        ... kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        2. Kor. 5:20   Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. ...

        ... Me pyydämme Kristuksen puolesta:
        - antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.


      • fghjiko
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Jumala on YKSI JUMALA. Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        JHVH (Minä Olen Herra).

        Me emme ikinä saa luottaa "heihin", ikäänkuin jumalia olisi kaksi tai useampia, vaan me luotamme Häneen.

        Tämä saattaa olla jollekin hämärä asia siksi koska iankaikkinen Jumala Jeesus inkarnoitui lihaksi ja tuli ihmisen hahmossa luoksemme, suorittamaan raskaan lunastustyön.

        Teutatess, lue erityisella huolella tähtimerkkien (*) sisällä oleva teksti:

        2. Kor. 5:18   Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        2. Kor. 5:19   Sillä ...

        ... *** Jumala oli Kristuksessa *** ...

        ... ja sovitti maailman ...

        ... ***itsensä*** ...

        ... kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        2. Kor. 5:20   Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. ...

        ... Me pyydämme Kristuksen puolesta:
        - antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Mutta hänhän tarkoittaa pirua ja pikku piruja ne ovat hänen pahuuden kaikkivaltiaita.


      • teutatess
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Jumala on YKSI JUMALA. Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        JHVH (Minä Olen Herra).

        Me emme ikinä saa luottaa "heihin", ikäänkuin jumalia olisi kaksi tai useampia, vaan me luotamme Häneen.

        Tämä saattaa olla jollekin hämärä asia siksi koska iankaikkinen Jumala Jeesus inkarnoitui lihaksi ja tuli ihmisen hahmossa luoksemme, suorittamaan raskaan lunastustyön.

        Teutatess, lue erityisella huolella tähtimerkkien (*) sisällä oleva teksti:

        2. Kor. 5:18   Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        2. Kor. 5:19   Sillä ...

        ... *** Jumala oli Kristuksessa *** ...

        ... ja sovitti maailman ...

        ... ***itsensä*** ...

        ... kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        2. Kor. 5:20   Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. ...

        ... Me pyydämme Kristuksen puolesta:
        - antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Miksi , ei saisi luottaa molempiin ISÄÄN JA POIKAAN koska kun Jeesus kuoli ja nousi kuolleista ja nousi taivaaseen , tuli Hänestä täysijumala sanotaan raamatussa .


    • epwotb

      Eihän kukaan muu voi vastata esittämääsi kysymykseen puolestasi.

    • Jumalan lapsi

      Vihollinen pyrkii eksyttämään Jumalan lapsen pois Kristuksesta, panemalla hänet etsimään autuutta itsestään, siis omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään, ja jopa siitä mitä hän on. Saatana valehtelee: "Ethän sinä voi uskoa koska sinä olet niin huono ja kelvoton kristitty, sinulla on niin vähän uskoakin".

      Kiusaukset kuuluvat erottamattomana osana eläväuskoisen Jumalan lapsen elämään. Jos kiusauksia ei olisi se olisi merkki vihollisen ansaan joutumisestä.

      Eihän vihollinen omiaan kiusaa hän kiusaa niitä joilla on totinen halu palastua, - Jumalan lupauksiin uskomalla.
      --------

      Room. 3:19   Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
      Room. 3:20   sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
      -----

      Room. 3:21   Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
      Room. 3:22   se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat;

      - sillä ei ole yhtään erotusta.

      Room. 3:23   Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      Room. 3:24   ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      Room. 3:25   jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      Room. 3:26   jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

      Room. 3:27   Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois.

      Minkä lain kautta? Tekojenko lain?

      Ei, vaan uskon lain kautta.

      Room. 3:28   Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

      • teutatess

        Aivan niin , Kiitos JEESUS !!


    • Lauri l

      Vaikka epäilys ei kuulukaan autuuden perustaan, niin kuuluu se kuitenkin elävään uskoon. Epäilys on vihollisen tuoma ajatus jolla koettelee Herran omia. Eihän hänen (vihollisen)omilla mitään kiusauksia ole hehän huutavavat pelkkää "kiitos kiitos hallelujaa" aivan kuin täällä olemme voineet lukea.

      • Jumalan lapsi

        Älä noin hulluja kirjoittele. Usko on usko, ja epäily on epäilyä, eli vastakohta uskolle.

        Mutta varmaa on että tuollaiset henkilöt jotka tuomitsevat Jeesuksen omia (Larissa) elävät epäilyksissä miltei aina. Se on juuri se tila mikä heille Jumalan sanan mukaan kuuluukin, sillä autuus annetaan meille syntisille yksin armosta, yksin uskosta, yksin Kristuksen tähden.

        Epäilykset tulevat aina saatanasta, eivät koskaan uskosta Kristukseen. Saatana ei jätä rauhaan niitä jotka Kristukseen uskovat ja Jumalan sanaan luottavat. Siinä on hengen ja Hengen välinen taistelu, että uskomme ja luotamme YKSIN KRISTUKSEN SANAAN, emmekä luota eksyttäjien sanaan.

        Vihollisella on hänen itsensä lisäksi uskolliset sanansaattajat peto ja väärä profeetta, jotka julistavat muun muassa niinkin, että epäily olisi muka uskoa.


      • teutatess
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Älä noin hulluja kirjoittele. Usko on usko, ja epäily on epäilyä, eli vastakohta uskolle.

        Mutta varmaa on että tuollaiset henkilöt jotka tuomitsevat Jeesuksen omia (Larissa) elävät epäilyksissä miltei aina. Se on juuri se tila mikä heille Jumalan sanan mukaan kuuluukin, sillä autuus annetaan meille syntisille yksin armosta, yksin uskosta, yksin Kristuksen tähden.

        Epäilykset tulevat aina saatanasta, eivät koskaan uskosta Kristukseen. Saatana ei jätä rauhaan niitä jotka Kristukseen uskovat ja Jumalan sanaan luottavat. Siinä on hengen ja Hengen välinen taistelu, että uskomme ja luotamme YKSIN KRISTUKSEN SANAAN, emmekä luota eksyttäjien sanaan.

        Vihollisella on hänen itsensä lisäksi uskolliset sanansaattajat peto ja väärä profeetta, jotka julistavat muun muassa niinkin, että epäily olisi muka uskoa.

        Että epäily olisi USKOA ,. EIHÄN tästä ole kysymys vaan,että se kuuluu USKOVAN elämään. Niihin suruihin ja murheisiin , jotka meitä kiertävät ja tekevät pesää .

        aloittajalle :
        VIRSI :713 , 1 Mua tartu, käteen Herra ja taluta ,
        Niin että pääsen kerran mä kotia ,
        En jaksa käydä yksin ,vaan lankean ,
        Vie kanssas käsityksin ,niin uskallan ,niin uskallan


      • teutatess
        teutatess kirjoitti:

        Että epäily olisi USKOA ,. EIHÄN tästä ole kysymys vaan,että se kuuluu USKOVAN elämään. Niihin suruihin ja murheisiin , jotka meitä kiertävät ja tekevät pesää .

        aloittajalle :
        VIRSI :713 , 1 Mua tartu, käteen Herra ja taluta ,
        Niin että pääsen kerran mä kotia ,
        En jaksa käydä yksin ,vaan lankean ,
        Vie kanssas käsityksin ,niin uskallan ,niin uskallan

        MIELEENI AINA JOHDATA
        VAIN TUHKAA OLEN MINÄ
        JA TÄYNNÄ USKOMATTOMUUTTA ,
        VAAN USKOLLINEN SINÄ .
        ETEESI, PYHIN HERRANI ,
        SAAN TÄLLAISENA TULLA .
        KUN SINÄ OLET AARTEENI,
        ON RAUHA VAIVATULLA .


      • Jumalan lapsi
        teutatess kirjoitti:

        Että epäily olisi USKOA ,. EIHÄN tästä ole kysymys vaan,että se kuuluu USKOVAN elämään. Niihin suruihin ja murheisiin , jotka meitä kiertävät ja tekevät pesää .

        aloittajalle :
        VIRSI :713 , 1 Mua tartu, käteen Herra ja taluta ,
        Niin että pääsen kerran mä kotia ,
        En jaksa käydä yksin ,vaan lankean ,
        Vie kanssas käsityksin ,niin uskallan ,niin uskallan

        Siitä on tässä kysymys.

        Epäily on vielä eri asia kun kiusaukset.
        Kiusaukset johtuvat siitä että vihollinen vihaa Jumalan omia. Kiusaukseen lankeaminen, jota epäilykin on ei siis kuulu uskoon, vaan se on vihollisen työtä lihan kautta uskovassa.

        Matt. 26:41   Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."

        Gal. 5:14   Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:

        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Gal. 5:15   Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
        Gal. 5:16   Minä sanon:

        vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        Gal. 5:17   Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Gal. 5:18   Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        Gal. 5:19   Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        Gal. 5:20   epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        Gal. 5:21   kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, ...

        *) ... joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.


      • Larissan
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Siitä on tässä kysymys.

        Epäily on vielä eri asia kun kiusaukset.
        Kiusaukset johtuvat siitä että vihollinen vihaa Jumalan omia. Kiusaukseen lankeaminen, jota epäilykin on ei siis kuulu uskoon, vaan se on vihollisen työtä lihan kautta uskovassa.

        Matt. 26:41   Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."

        Gal. 5:14   Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:

        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Gal. 5:15   Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
        Gal. 5:16   Minä sanon:

        vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        Gal. 5:17   Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Gal. 5:18   Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        Gal. 5:19   Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        Gal. 5:20   epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        Gal. 5:21   kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, ...

        *) ... joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Lyhyesti, Epäilykset kuuluvat nimenomaan elävän uskon tuntomerkkeihin. Omanvanhurskauden opeissa ja uskossa jotka ovat lihantöitä siellä epäilykset ovat tuntemattomia, koska hengetön on jo kuollut.


    • hjkluiopokjhbg

      Epäilykset ovat Jumalan ja Jeesuksen kutsuja luokseen!
      Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietoudessa ei ole epäilyksiä vaan varmuutta jota ei tarvitse tukea niinkuin saatanallisuutta uskontunnuksilla, ruumiin lihan syönnillä, ruumiin veren juonnilla jne jne.

      Ellet löytä raamatun UT:stä kristinuskolle Jumalan tai/ja Jeesuksen antamaa lupaa tappaa ja tapatta Jeesuksen seuraajatkin ja satoja miljoonia muita ihmisiä niin tiedät kristinuskon herraksi herra saatanan jota jumalanaan palvelevat. Älä tapa käsky on ollut aina voimassa ja sitäkin vastaan rikkojat ovat herransa osoittaneet teoillaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      140
      2060
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1244
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1137
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      167
      1014
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      926
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      879
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      870
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      814
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      800
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      703
    Aihe