Piilolinssin palanen silmässä :/

nuokkutalvikki-92

Eli siis nyt kävi niin, että eilen illalla tunsin silmässä yhtäkkiä kovaa kipua sen jälkeen, kun olin silmään vahingossa koskenut. Kun menin peilin eteen, ja otin piilolinsin pois, huomasin että palanen (ei mikään pikkuruinen muttei kovin isokaan) oli jäänyt silmään.

Nyt kyselisin apua, mitä tehdä? Luin netistä, ettei syytä huoleen ja että se poistuu silmästä aikanaan. Noh, silmässä tuntuu vain oudolta kun tuntee palasen.. Tiettyyn kulmaan katsoessa, nyt vasemmalle, sattuukin silmään. Siellä se siis on..

Yritin saada sitä ensin pois, kun näin sen, mutta turhaan. Silmä vaan punehtui ja ärtyi entisestään. Laitoin kaksi tippaa nestettä, mitä ilmille on tarkoitettu. Parani olo hetkeksi aikaa mutta sitten tuntui kun joku olisi vetänyt silmää irti :D Kuivalta siis.

Näin kävi rippikoulussakin, piilolinssi hajosi silmään, mutta isonen sai sen pois omalla kokemuksellaan.

4

2224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhheih

kannattaisi ehkä käydä terveysasemalla jossa voivat ottaa pois tai onko sulla sellaista pientä imukuppia joita ainakin aiemmin myytiin piilolasitarvikkeina? ei varmaankaan hyvä jos siellä päiväkausia

• pitää saada pois

Jos se ei lähde omin avuin niin käy vaikka optikolla ja pyydä heitä ottamaan se pois. Tai miksei terveyskeskuksessakin. Mulla on kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta eli itselläni jäi (pehmeä) piilolinssin puolikas silmään ja oli siellä useamman päivän ennen kuin huomasin asian. Sain sen itse pois, enkä käynyt missään jälkitarkastuksessakaan (olisi ehkä kannattanut, varulta...). Ei siitä mitään pysyvää haittaa jäänyt, mutta silmä ei varmasti tykkää siitä että ylimääräinen palanen on silmässä. Voisitko yrittää "itkeä" sitä ulos silmästä? Kyynelneste työntää usein turhat roskat silmistä pois.

• saanut

piilarin pois siten että oli varovasti yläluomea froteepyyhkeen kulmalla hieronut. Miten olisi oikein runsas kastelu lämpimällä vedellä?

• Voisi auttaa

Älä ainakaan hankaa silmää. Itse olen saanut roskan pois silmästä siten, että olen laittanut kämmenelle haaleata vettä ja sitten "työntänyt" silmän kämmenkuppiin veteen, jossa silmää pidetään auki räpytellen samalla, jolloin roska voi lähteä pois. Kokeile.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1556
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      91
      1468
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1041
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      194
      916
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      116
      810
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      777
    7. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      741
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      730
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      704
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      60