Kaksosen keskenmeno

elmeri

Heips! Täällä yksi äiti huolestuneena kirjoittelee. Olin raskaana viikolla 12 kun sain keskenmenon. Ultrassa kuitenkin näkyi pieni elävä sikiö. Todettiin siis, että odotin kaksosia, mutta toinen keskeytyi. Nyt viikko 15 menossa. Ultrassa viime viikolla kaikki hyvin vauvan osalta. Hyytymää vielä kovin paljon ja edelleen veristä vuotoa koko ajan. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Miten toinen raskaus sujui? Keskenmenoriskiä? Ogelmia? Omalla kohdalla oli kaksi eri sikiöpussia.

8

7091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilanne.

      Eli alussa meni kesken ja tietenkin pelotti koko ajan, että mitenkähän toisen sitten käy, meneekö myös. Tähän asti kaikki hyvin, nyt menossa rv 24. Siitä lähtien kun on alkanut tuntea potkut niin on ollut helpompaa kun ei ole tarvinnut miettiä onko kaikki hyvin.

      Sikiöpusseja oli minullakin kaksi, en tiedä onko sen suurempaa keskenmenoriskiä. Kysyessäni sitä ultrassa vastasi lääkäri ainoastaan, että: "Ei ole mitään syytä uskoa miksi kaikki ei menisi hyvin."

    • kans..

      ja nyt tyttö jo 2,5v. =) Suosittelen lepäilyä vuotojen ajan. Minä lepäsin sen viisi viikkoa ja lääkäri vain ohimennen myöhemmin sanoi, että olin tehnyt viisaasti, sillä vuodon aikana on vähän kohonnut tulehdusriski ja elimistö torjuu levänneenä hieman paremmin kaikki hyökkäykset. Kaikki meni siis hienosti ja tällainen on kait aika normaalia... Onnea odotukseen!

    • no nick

      Mulla toinen kaksosista kuoli n.15 viikoilla. Mut oli keskeytynyt keskenemeno eli ei ole vuotanut pois. Ultrassa todettiin kuolleksi rv 17. Kannan sitä pientä nyt loppuun saakka. Tosin se häviää itsestään. Enää siitä ei ole paljon jäljellä. Molemmat ovat eri sikiöpusseissa. Lääkärit sanoivat että nyt edetään kuten normaalissa yksi sikiöisessä raskaudessa. Toisella on nyt paremmat mahdollisuudet selvitä.

    • äiti 08 alue

      sain kuulla lekurilta, että odotan kaksosia. ultrassa näky kaksi sikiöpussia, mut toista sikiötä ei näkyny. toinen sikiö on elossa ja voi todella hyvin =) aika alussa olen raskauden kanssa, että ei vuotoja tms ilmenny.

    • retuli88

      en tiedä odotinko kaksosia vai en... mutta eilen jouduin sairaalaan supistusten ja rankan verenvuodon takia... minulla oli jonkinlainen keskenmeno, tuli paljon hyytymiä, minulle sanottiin että selvä keskenmeno mutta kun ultrattiin niin siellä näkyi terve sikiö... olisinko voinut odottaa kaksosia ja eilen nyt sit toinen sikiöistä menehtyi? enää minulta ei veristä vuotoa juurikaan tule... kaikkein pahin vuoto kesti 12 tuntia ja oikeastaan vuoto loppui nyt sit yhtä nopeast ku alkoikin...

    • mely

      Heippa!
      Mä haluaisin tietää.. että onko siinä toisen km:ssa ollut mitään erikoisempia vuotoja..? että kuinka kauan tiputteli verta km:n jälkeen? Minulla tuli km tossa pari päivää sitten ja pieni toivon kipinä voisi olla toisesta sikiöstä.. Ja kun mahdollisuus voisi olla kaksosiin, kun poikaystävän puolella on kaksoset.. ja kun ne yleensä hyppää yhden sukupolven ylitte nii se voisi olla aika hyvin mahdollista poikaystävän kohdalle. Kertokaa vähän teidän tarinoitanne. haluaisin kuulla niitä lisää ! Ja jos se toive voisi toteutua.. hui. ensi viikolla tarvitsisi mennä lääkärille nii saa nähä mitä löytyy vai löytyykö mitään. Jos kuitenkaan ei löydy mitään, niin olemme valmiita yrittämään uutta kun on sen aika:) Eli ei mene kauaakaan, toivon mukaan;)

      • elmeri

        Mun keskenmeno oli jossain 12-13 vkon paikkeilla. Vuotoa oli 20 viikolle asti. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Terve poikavauva syntyi ja on nyt jo puolenvuoden ikäinen.


      • Nimetön
        elmeri kirjoitti:

        Mun keskenmeno oli jossain 12-13 vkon paikkeilla. Vuotoa oli 20 viikolle asti. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Terve poikavauva syntyi ja on nyt jo puolenvuoden ikäinen.

        Tuliko toinen sikiö yllätyksenä ? Vai miten tämä tilanne meni sinun kohdallasi ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe