kaukolämpö

Ei löydy

Moi!
Olis kiva,jos joku vois laittaa linkkejä mistä löytää kaukolämpövaihtimia ja niiden hintoja.

17

13178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putkimies35v

jukira.fi ja taloon .com ja lisäksi kaukora.fi siellä niitä hintoja löytyyy...

• Termostaatti

Vaihtimia myyvät LVI-urakoitsijat ja tukkuliikkeet. Laitevalmistajat toimivat näiden kautta, harvemmin tekevät kauppaa yksityishenkilöiden kanssa.

Vaihtoehdot taitavat olla:
      www.gst.fi
      www.lpm.fi (Danfoss)
      www.gea-ecoflex.fi

Hinnoissa ei ole suuria eroja eri valmistajien välilä, olennaista on keneltä laitteen ostaa. Laitteista GST:n Unis on normaaliin pientaloon selkeästi minun valintani, mm. energiansäästöpumput, RST-putkisto, Siemens automatiikka ja selkeä paketti. Danfoss myös ihan hyvä, mutta tuota uutta Herttaa en ostaisi, ihme uretaani päällä, joka ei todellisuudessa eristä mitään, eikä näitä laitteita kannata mennä millään peittämäänkään, silä jos joskus 15 vuoden päästä tulee ongelma niin on hyvä jos sen huomaa käydessä laitetilassa. Lisäksi tuo Hertta on asennettuna sellainen, että koko lämmönjakohuone on täynnä kupariputkea, kun lähdöt ovat eri puolilla keskusta. Gean paketti on uskoakseni halpa... muuta en siitä osaa sanoakaan.

Lisäksi on jotain pienempiä valmistajia, mutta kyllä se laite noista luettelemistani varmaan pitäisi löytyä.

• tuohon GEA;n keskukseen

kun se tuli markkinoille , kävi myynti kuin häkä.
        Sittemmin niissä on ollut jonkun verran vuotoja johtuen eräästä teknisestä ratkaisusta.

GST:n Unit on hyvä paketti samoin Danfossin vanhemmista paketeista on hyviä kokemuksia.
        Hertasta on vielä paha sanoa juuta eikä jaata.

Mutta kilpailu lämmönjakokeskusmarkkinoilla on kovaa sillä maassa toimii ainakin viisi eri valmistajaa kun Alfakin on tullut takaisin bisnekseen ja GebWell väsää myös jotain keskuksia.

• mukalainen
        tuohon GEA;n keskukseen kirjoitti:

kun se tuli markkinoille , kävi myynti kuin häkä.
        Sittemmin niissä on ollut jonkun verran vuotoja johtuen eräästä teknisestä ratkaisusta.

GST:n Unit on hyvä paketti samoin Danfossin vanhemmista paketeista on hyviä kokemuksia.
        Hertasta on vielä paha sanoa juuta eikä jaata.

Mutta kilpailu lämmönjakokeskusmarkkinoilla on kovaa sillä maassa toimii ainakin viisi eri valmistajaa kun Alfakin on tullut takaisin bisnekseen ja GebWell väsää myös jotain keskuksia.

Minulla on kaukolämpö n. 29 v. lämmonvaihtin (Viikari?). Toimii aika OK, onko nykyiset paljon parempia?

Mistä saisi tieto mikä on paras laite markinoilla pitkäaikaisen kokonaisenergian kulutuksen näkökulmasta? Eli ´vihreä´ laite.

Oliko jossain itsenäisia testeja tehty?

Mikä on asiantuntijoiden mielipide tässä?

• JokaPoikaReino
        mukalainen kirjoitti:

Minulla on kaukolämpö n. 29 v. lämmonvaihtin (Viikari?). Toimii aika OK, onko nykyiset paljon parempia?

Mistä saisi tieto mikä on paras laite markinoilla pitkäaikaisen kokonaisenergian kulutuksen näkökulmasta? Eli ´vihreä´ laite.

Oliko jossain itsenäisia testeja tehty?

Mikä on asiantuntijoiden mielipide tässä?

Kaukolämmössähän maksat vain siitä minkä kulutat ja siihen kulutukseen vaikuttaa talosi lämmönjakotapa ja eristys, ei siis niinkään lämmönjakokeskus, jonka lämpöhäviö on mitätön. Sen sijaan vanhassa laitteessa on todennäköisesti ikivanhat sähköä kuluttavat pumput ja automatiikka joka ei kunnolla toimi, vaan säätää jatkuvasti ja väärään suuntaan - sähköä kuluu ja mukavuutta ei ole.

Lisäksi tuon ikäinen laite on tiensä päässä ja hajoaa lähivuosina, todennäköisesti jouluna saunomisen aikaan.

• mukalainen
        JokaPoikaReino kirjoitti:

Kaukolämmössähän maksat vain siitä minkä kulutat ja siihen kulutukseen vaikuttaa talosi lämmönjakotapa ja eristys, ei siis niinkään lämmönjakokeskus, jonka lämpöhäviö on mitätön. Sen sijaan vanhassa laitteessa on todennäköisesti ikivanhat sähköä kuluttavat pumput ja automatiikka joka ei kunnolla toimi, vaan säätää jatkuvasti ja väärään suuntaan - sähköä kuluu ja mukavuutta ei ole.

Lisäksi tuon ikäinen laite on tiensä päässä ja hajoaa lähivuosina, todennäköisesti jouluna saunomisen aikaan.

Jos kone hajoa talven aikana sitten on pakko osta mitä nopeasti saa. Olisi hyvä tietä mikä on markinoilla paras energian kulutuksen (pumppuja,
        säätö) ja kestävyyden puolella. Eli ei vältämättä matala hinta.

Esim. Kaukora, Danfos, Alfa Laval...?

• JokaPoikaReino
        mukalainen kirjoitti:

Jos kone hajoa talven aikana sitten on pakko osta mitä nopeasti saa. Olisi hyvä tietä mikä on markinoilla paras energian kulutuksen (pumppuja,
        säätö) ja kestävyyden puolella. Eli ei vältämättä matala hinta.

Esim. Kaukora, Danfos, Alfa Laval...?

Grundfossin energiansäästöpumput, Siemens automatiikka ja RST-putkisto. Ja taitaa olla ylivoimaisesti suosituinkin, joten siinäkin on referenssiä ainakin minulle.

• mukalainen

Grundfossin energiansäästöpumput, Siemens automatiikka ja RST-putkisto. Ja taitaa olla ylivoimaisesti suosituinkin, joten siinäkin on referenssiä ainakin minulle.

Kiitos neuvosta. Olen katsonut GST ja ymmärsin että se ei ole paras minulle. Parempi olisi uusi Grundfoss Hertta-100 sen takia että on vähän pienempi ja johdot tulevat sivulta, se sopi
        nykyisen ratkaisun.

Hertta-100 on sen verran uusi (ilmoitettu 19.09.2007) että kokemuksia käyttöstä ehkä ei vielä ole(?). Sain ovh. hinnan Danfossilta, n. 3 000 euro alv 0%. Kallis, no ehkä katuhinta alempi?

Vaikka Hertta-100 on Danfossin tuote se käyttä Wilo pumpput. Testin mukan ainakin sähkön kulutukselta ne ovat hiukkan Grundfossin parempia.

Toisalta oli muutama meilipiteitä että Siemensin
        automatiikka on parempi kun Grundfoss. Onko erot huomattavia?

Paikalliselta sähkölaitoksilta asiatuntija sanoi että läitteiden välillä eroja ei ole. Siis se Hertta olisi mulle sopiva ratkaisu.

• JokaPoikaReino
        mukalainen kirjoitti:

Kiitos neuvosta. Olen katsonut GST ja ymmärsin että se ei ole paras minulle. Parempi olisi uusi Grundfoss Hertta-100 sen takia että on vähän pienempi ja johdot tulevat sivulta, se sopi
        nykyisen ratkaisun.

Hertta-100 on sen verran uusi (ilmoitettu 19.09.2007) että kokemuksia käyttöstä ehkä ei vielä ole(?). Sain ovh. hinnan Danfossilta, n. 3 000 euro alv 0%. Kallis, no ehkä katuhinta alempi?

Vaikka Hertta-100 on Danfossin tuote se käyttä Wilo pumpput. Testin mukan ainakin sähkön kulutukselta ne ovat hiukkan Grundfossin parempia.

Toisalta oli muutama meilipiteitä että Siemensin
        automatiikka on parempi kun Grundfoss. Onko erot huomattavia?

Paikalliselta sähkölaitoksilta asiatuntija sanoi että läitteiden välillä eroja ei ole. Siis se Hertta olisi mulle sopiva ratkaisu.

laatikosta otettaessa Hertta tosiaan jää muutaman sentin pienemäksi, mutta asennettuna asennuskiskoon on ulkomitat kutakuinkin samat, paitsi, että Hertan kytkentäyhteet on sivuilla ja GST:n ylhäällä tai alhaalla ja näin ollen Hertta leviää vielä runsaasti ympärilleen, eikä ole takuuta, että oikeat yhteet olisivat asennuksen kannalta oikealla puolella. Wilon tai Grundfossin pumput ovat molemmat hyviä, eikä niistä varmaan saa suurta eroa aikaiseksi. Automatiikasta sen verran, että Siemenssistä on paljon hyviä kokemuksia, mutta Danfossissta ei todellakaan. Varsinkin automatiikaan kohdalla nämä ovat tietysti mielipiteitä, molempiin varmasti tottuu.

• mukalainen

laatikosta otettaessa Hertta tosiaan jää muutaman sentin pienemäksi, mutta asennettuna asennuskiskoon on ulkomitat kutakuinkin samat, paitsi, että Hertan kytkentäyhteet on sivuilla ja GST:n ylhäällä tai alhaalla ja näin ollen Hertta leviää vielä runsaasti ympärilleen, eikä ole takuuta, että oikeat yhteet olisivat asennuksen kannalta oikealla puolella. Wilon tai Grundfossin pumput ovat molemmat hyviä, eikä niistä varmaan saa suurta eroa aikaiseksi. Automatiikasta sen verran, että Siemenssistä on paljon hyviä kokemuksia, mutta Danfossissta ei todellakaan. Varsinkin automatiikaan kohdalla nämä ovat tietysti mielipiteitä, molempiin varmasti tottuu.

Olet oikea, katselin virhellisesti isomman GST:n, pienempi Unis 100-2F on ~sama kokoinen kun Hertta-100. Toisalta johdot sivulta on ehkä Herttan etu minun asennuksessa. Herttan ulkonäkö on myös tavalisille ihmisille rauhallisempi kun kaikki on mustan laatikon sisällä ja se on pieni etu kun vaimo kaäyttä saman tilan kuivaus tarkoituksin.

Jos Siemensin automatiika parempi se on todellinen GST etu. Loppun lopuksi Unis tai Hertta.

Mitä maksa se GST Unis 100-2R?

• at asentaja
        mukalainen kirjoitti:

Olet oikea, katselin virhellisesti isomman GST:n, pienempi Unis 100-2F on ~sama kokoinen kun Hertta-100. Toisalta johdot sivulta on ehkä Herttan etu minun asennuksessa. Herttan ulkonäkö on myös tavalisille ihmisille rauhallisempi kun kaikki on mustan laatikon sisällä ja se on pieni etu kun vaimo kaäyttä saman tilan kuivaus tarkoituksin.

Jos Siemensin automatiika parempi se on todellinen GST etu. Loppun lopuksi Unis tai Hertta.

Mitä maksa se GST Unis 100-2R?

hinta on jonkun satkun halvempi kun danfoss.
        automatiikka tosiaan on gst:n etu, danfoss on tosi huono. gst unis (hst) oumannilla, ei ole parempaa!!!

• Kaukolampö79
        at asentaja kirjoitti:

hinta on jonkun satkun halvempi kun danfoss.
        automatiikka tosiaan on gst:n etu, danfoss on tosi huono. gst unis (hst) oumannilla, ei ole parempaa!!!

Minun lämmönjakokeskus lähestyy 30v. Sopivakokoinen laite olisi Kaukora.
        Onko jokulla kokemuksia Kaukorasta?

• Putkari hesasta

Löytyykö tosiaan GST Unis rosteriputkilla ?
        Taitaa olla mainoskikka.
        Messuilla olen nähnyt mutta en myynnissä ??
        A energialuokan pumppu löytyy myös Danfoss Hertasta.
        Danfoss automatiikka on muuten ainoa jossa käyttövesi ei huoju, on tota kokemusta tästä uudesta Hertasta. / KN

• TeuvoH
        Putkari hesasta kirjoitti:

Löytyykö tosiaan GST Unis rosteriputkilla ?
        Taitaa olla mainoskikka.
        Messuilla olen nähnyt mutta en myynnissä ??
        A energialuokan pumppu löytyy myös Danfoss Hertasta.
        Danfoss automatiikka on muuten ainoa jossa käyttövesi ei huoju, on tota kokemusta tästä uudesta Hertasta. / KN

varmistin, ei ole RST vaan HST-putkisto GST Unis pientalopaketeissa. Eli vielä parempi. Ja kuulemma ihan vakiona. Huojuntaan vaikuttaa moni asia, kyllä Siemenssilläkin onnistuu, samoin Oumanilla.

Teuvo

• maanteiden kuningas
        TeuvoH kirjoitti:

varmistin, ei ole RST vaan HST-putkisto GST Unis pientalopaketeissa. Eli vielä parempi. Ja kuulemma ihan vakiona. Huojuntaan vaikuttaa moni asia, kyllä Siemenssilläkin onnistuu, samoin Oumanilla.

Teuvo

Kyllähän se kuulkaa niin vain on että toinen tykkää tyttärestä ja toinen tyttären äidistä joku ehkä isästä.

Se on nyt aivan sama oikeasti, onko putket sivulla/sivulta ylös/alas vai ylhäällä tai alhaalla. Varmaan on pienin murhe rakentajalle.

Minun mielestäni Hertta on erittäin paljon huolitellumman näköinen kuin kilpailevat. Muut muistuttaa kalastuvälineeltä enemmän kuin tekniseltä tuotteelta.

Sama kuin ostais jääkaapin ilman kuoria. "sain muuten tosi halvalla"

Muutenkin ilmeellistä toimintaa nykyinen rakentamispolitiikka. Rakennetaan 200-300 tuhannen euron taloja ja aletaan miettiä mitättömiä hintaeroja. Ostetaan halvinta mahdollista iv-konetta yms. Kuitenkaan parhaat mahdolliset rosterikeittiöt eivät tunnu missään? Osa on taas laatutietoisia ja ymmärtää vastineelle mistä maksaa.

Toisella on rosteriputket??? Onkos sulla koko talossa sellaiset? vai asennatko sä keskuksen olohuoneen seinään? Mitä väliä? Kunhan ne ovat terveydelle turvalliset materiaalit.

• Putkari hesasta
        maanteiden kuningas kirjoitti:

Kyllähän se kuulkaa niin vain on että toinen tykkää tyttärestä ja toinen tyttären äidistä joku ehkä isästä.

Se on nyt aivan sama oikeasti, onko putket sivulla/sivulta ylös/alas vai ylhäällä tai alhaalla. Varmaan on pienin murhe rakentajalle.

Minun mielestäni Hertta on erittäin paljon huolitellumman näköinen kuin kilpailevat. Muut muistuttaa kalastuvälineeltä enemmän kuin tekniseltä tuotteelta.

Sama kuin ostais jääkaapin ilman kuoria. "sain muuten tosi halvalla"

Muutenkin ilmeellistä toimintaa nykyinen rakentamispolitiikka. Rakennetaan 200-300 tuhannen euron taloja ja aletaan miettiä mitättömiä hintaeroja. Ostetaan halvinta mahdollista iv-konetta yms. Kuitenkaan parhaat mahdolliset rosterikeittiöt eivät tunnu missään? Osa on taas laatutietoisia ja ymmärtää vastineelle mistä maksaa.

Toisella on rosteriputket??? Onkos sulla koko talossa sellaiset? vai asennatko sä keskuksen olohuoneen seinään? Mitä väliä? Kunhan ne ovat terveydelle turvalliset materiaalit.

Heh, hyvä meidän äiti :-)
        Totta, köyhän ei kannata huonoo ostaa.
        Danfoss on 60v vanha firma ja varmasti vastaa tuotteistaan. Vielä niistä gts putkista, kyllä ne on kuparia vaikka ei sillä ole mitään merkitystä. Vanhimmat kupariputkikeskukset on 30v vanhoja ja edelleen toimii !! Niin ja ne "energiansäästöpumput" on vaan lämmityksessä ja myös muilla valmistajilla !

• Laerdi
        TeuvoH kirjoitti:

Teuvo

Kyllä.

HST putkistolla ja A-luokan pumpuilla.
        Ja helppo asentaa, eli säästää asennuskustannuksissa.

Samannäköinen paketti kilpailijalla, mutta kupariputkistolla saatavissa. Jopa niin samannäköinen, että onkohan matkittu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe