Jatkuva läähätys

Sydänvaivojako??

Olen huolissani tuttavieni 8-vuotiaasta Rottweilerista jatkuvan läähätyksen vuoksi. Itselläni oli joskus muinoin Labradorinnoutaja joka alkoi ikäämyöten läähättämään jatkuvasti, jolloin eläinlääkäri totesi sydämenvaajatoiminnan ja koirani sai lääkkeet ja eli tämän jälkeen 3 antoisaa ja onnellista vuotta. Kuoli 13-vuotiaana.

Epäilen, että tällä tuttavieni Rottweilerilla on sama ja tarvitsisi lääkityksen, koska läähätys on aivan jatkuvaa. Ei esim. lenkin jälkeen ja aivan joka hetkistä.

Kuinka saisin tuttavani viemään eläimen lääkäriin ja uskoteltua asian vakavuuden, kun asenne on: "vanha koira kuolee jo kohta muutenkin".
???

Kiitos

6

1107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koiran Omistaja

Sydänvaivoilta kuulostaisi.
      Kannattaa ystävällesi vain sanoa että siksi kannattaa käydä lääkärissä,jotta saisi lääkkeet..ettei koirakaverin tarvitsisi olla kipeä.Silloin ei koirakaan ole onnellinen.Ja sehän ei ole oikein.Ja ei kuulu koiran elämään olla kipeä.Saisi hänen kaverinsa elää kivuttoman loppuelämän. :)

• Ketjun aloittaja

Kiitos vastauksesta.
        Tämä vahvensi epäilyni. Kuinkahan "kiire" tällä asialla on. Tämä Rottweiler kun sattuu olemaan hoidossa minulla nyt viikon ajan, koska omistaja on viikon reissussa. Huolissani olen joka hetki, kun kuuntelen jatkuvaa läähätystä.

Toisin sanoen, olisiko minun syytä käyttää itse eläintä lääkärissä, vai odottaa omistajan paaluta?

Toisaalta, onhan koira tähänkin saakka "pärjännyt" läähättämällä, että ei varmasti mitenkään "akuutti"tila ole, mutta sydäntäni särkee kuunnella jatkuvaa läähätystä. Mieleni tekisi piristää, paijata ja leikittää koiraa, mutta en uskalla rasittaa sydäntä.

• Pasi
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.
        Tämä vahvensi epäilyni. Kuinkahan "kiire" tällä asialla on. Tämä Rottweiler kun sattuu olemaan hoidossa minulla nyt viikon ajan, koska omistaja on viikon reissussa. Huolissani olen joka hetki, kun kuuntelen jatkuvaa läähätystä.

Toisin sanoen, olisiko minun syytä käyttää itse eläintä lääkärissä, vai odottaa omistajan paaluta?

Toisaalta, onhan koira tähänkin saakka "pärjännyt" läähättämällä, että ei varmasti mitenkään "akuutti"tila ole, mutta sydäntäni särkee kuunnella jatkuvaa läähätystä. Mieleni tekisi piristää, paijata ja leikittää koiraa, mutta en uskalla rasittaa sydäntä.

Jos koira on luonasi viikon, niin voithan viedä sen eläinlääkärille. Saat ainakin lääkityksen koira paralle, ja omistajalle voit sanoa että tilanne "pahentui" ja sen takia olette olleet eläinlääkärissä. Saat siitä itsellesi rauhan ja autat sairasta koiraa.

• Emäntä Donnalle
        Pasi kirjoitti:

Jos koira on luonasi viikon, niin voithan viedä sen eläinlääkärille. Saat ainakin lääkityksen koira paralle, ja omistajalle voit sanoa että tilanne "pahentui" ja sen takia olette olleet eläinlääkärissä. Saat siitä itsellesi rauhan ja autat sairasta koiraa.

Samaa mieltä.
        En tunne Omistajia, joten jos (toivottavasti) ja he eivät maksa laskua, niin maksa sinä!
        Rahaa se vain on koiran kärsimysten rinnalla.
        T:D

• Tärkeää

Terveydenhoitoa tai tutkimista tarvitsevan koiran eläinlääkäriin tutkimuksiin viemisen ja hoidon laiminlyöminen on lainvastaista.

Ota yhteyttä alueen eläinsuojeluvalvojaan ja tee eläinsuojeluilmoitus. Tarkistavat tilanteen, juttelevat omistajien kanssa ja vievät tarvittaessa asiaa eteenpäin.

Lista eläinsuojeluvalvojista:

http://www.sey.fi/valvojat/valvluekehys.html

Eläinsuojeluilmoituksen voi tehdä myös eläinsuojeluviranomaisille joita ovat mm kunnaneläinlääkäri ja poliisi.

• SpeedyGame

..kiputila.
      Suosittelisin ehdottomasti kuvauttaa luuston.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5346
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3346
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57