Alaska adventures

Nimetön

Onko kukaan käynyt Alaskassa? Tai menossa? Kysyy nimimerkki - ensi kesän seikkailija -

6

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan

      Asuin viime lukuvuoden Alaskassa, olin siellä opiskelijavaihdossa. Mahtava paikka ja uskomattomia ihmisiä, ei voi kuin suositella! :)

      • footloose

        Loistavaa. Mitä osaat sanoa Anchoragesta tai Juneausta? Kävitkö koskaan karhuja bongaamassa? Olen Juneuasta menossa Alaskan Discoveryn matkaan 3 päivän kanoottiretkelle Admiralty Islandille. Sitä ennen osallistun 2 viikkoa Trek American camping retkelle. Onko sulla kokemusta näistä?


      • Minä vaan
        footloose kirjoitti:

        Loistavaa. Mitä osaat sanoa Anchoragesta tai Juneausta? Kävitkö koskaan karhuja bongaamassa? Olen Juneuasta menossa Alaskan Discoveryn matkaan 3 päivän kanoottiretkelle Admiralty Islandille. Sitä ennen osallistun 2 viikkoa Trek American camping retkelle. Onko sulla kokemusta näistä?

        Juneausta en valitettavasti osaa sanoa paljon, koska en päässyt käymään siellä. Sen mitä siitä olen kuullut ja kuvia nähnyt, niin uskallan sanoa, että on todella kaunista seutua ja erilaista luontoa kuin muualla Alaskassa.

        Asuin itse Fairbanksissa, joka sijaitsee sisämaassa, noin 600 km Anchoragesta pohjoiseen. Anchoragessa tuli käytyä useammankin kerran. Anchorage on aivan erilainen kaupunki kuin muut kaupungit Alaskassa, joissa olen käynyt. Anchoragehan on osavaltion suurin kaupunki ja se todella tuntuu suurelta verrattuna muihin. Onneksi näet muutakin kuin Anchoragen, koska mielestäni aidoin Alaska on Anchoragen ulkopuolella.

        Alaskan Discoverystä ja Trek American campingista en valitettavasti osaa sanoa mitään... Jos kuitenkin tulee vielä jotain kysymyksiä Alskasta, Anchoragesta tai jostain muusta asiaan liittyvästä, niin kerron kyllä mielelläni, sen mitä osaan. :)


      • Nimetön
        footloose kirjoitti:

        Loistavaa. Mitä osaat sanoa Anchoragesta tai Juneausta? Kävitkö koskaan karhuja bongaamassa? Olen Juneuasta menossa Alaskan Discoveryn matkaan 3 päivän kanoottiretkelle Admiralty Islandille. Sitä ennen osallistun 2 viikkoa Trek American camping retkelle. Onko sulla kokemusta näistä?

        Hei!
        Asun itse tällä hetkellä Juneaussa. Olen myöskin opiskelijavaihdosssa, kuten tuo toinenkin kirjoittelija :)
        En myöskään osaa sanoa mitään noista valitsemistasi retkistä, mutta jos muuta haluat Juneausta tietää niin olen valmis vastaamaan.


      • footloose
        Nimetön kirjoitti:

        Hei!
        Asun itse tällä hetkellä Juneaussa. Olen myöskin opiskelijavaihdosssa, kuten tuo toinenkin kirjoittelija :)
        En myöskään osaa sanoa mitään noista valitsemistasi retkistä, mutta jos muuta haluat Juneausta tietää niin olen valmis vastaamaan.

        Moi!

        Tosi kiva, että löytyy ihmisiä, jotka tietävät Alaskasta. Kerro minkälainen kaupunki Juneau on? Ja minkälaisia ovat Alaskalaiset? Kuinka kauan olet itse siellä? Minun retkeni Juneauhon on vasta elokuun alussa, jolloin osallistun karhusafarille Admiralty Islandille ja sen ohessa asun Barnof-hotellissa. Uteliaana kuulisin kaikkea mahdollista mitä voit kertoa Alaskasta.


      • Nimetön
        footloose kirjoitti:

        Moi!

        Tosi kiva, että löytyy ihmisiä, jotka tietävät Alaskasta. Kerro minkälainen kaupunki Juneau on? Ja minkälaisia ovat Alaskalaiset? Kuinka kauan olet itse siellä? Minun retkeni Juneauhon on vasta elokuun alussa, jolloin osallistun karhusafarille Admiralty Islandille ja sen ohessa asun Barnof-hotellissa. Uteliaana kuulisin kaikkea mahdollista mitä voit kertoa Alaskasta.

        Tällä hetkellä olen asustellut täällä puolitoista kuukautta ja toukokuussa palaan Suomeen. En siis ehdi nähdä sitä turistien vilinää mikä täällä kesäkuukausina on. Tällä hetkellä Juneau on hyvin rauhallista aluetta. Keskustassa ei edes kaikkia jalkakäytäviä putsata lumesta. Kaupungissa on sisäinen bussiliikenne toisin kuin monissa muissa tämän kokoisissa Yhdysvaltain kaupungeissa. Bussiliikenne myös toimii hyvin ja sillä olen tähän mennessä kulkenut kaikkialle mihin on tarvinnut mennä.
        Paikalliset ihmiset oat ainakin tähän mennessä olleet suht ystävällisiä, mutta varsinkin yliopistolla törmää enemmän ihmisiin, jotak eivät ole täältä kotoisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3514
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      229
      2146
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1692
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1577
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1414
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      291
      1297
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1131
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1131
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1117
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      966
    Aihe