Skoda felicia

jjjiiikjk

Olen ostamassa skoda feliciaa 1.6 litran koneella.

Mittarissa on tommoset 260 000 km vuosimalli 96.

Mitkä olis tärkeimmät kohdat tarkistaa kyseisestä autosta??Tyyppiviat?? jne..

Varmaan täältä löytyy joku asiallinen ja tietäväinen skoda auotoilija, joka osaa neuvoa. Kiitos.

28

4852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tekniikan maailmasta

      niistä löytyy käyttötestejä, vikatilastoja ja katsastustilastoja. Eli lehdet 1997-2002 - ne löytyvät esim kirjastosta.

    • viimeinen skoda

      Entisenä Felician omistajana vastaan tuli seuraavia vikoja: jarrut rupesi "kantamaan" noin
      30th jälkeen, ja kaikista pahin ongelma oli lokilämmittemen hajoaminen, (hajosi kolme kertaa,se on feliciassa asennettu ylävesiletkuun, joka on äärimmäisen huono paikka sille)auto on kylmä talvella, (lämpenee hitaasti)
      vaihdekeppi on levoton, (heiluu kuin heinämies)
      pakoputken takapönttö meni tukkoon ennenaikojaan (tyyppivika) ja mielenkiintoinen valokatkaisija järjestelmä, (vaatii jonkinverran opskelua) ajon autolla 54 th, jonka jälkeen vaihdoin sen pois...
      talvella tuulilasi ei pysy kunnolla auki, kun lämmönohjaus tuulilasille on epätasainen jne...

      • lainaskoda

        Viestiketju on vanha, mutta yritän kuitenkin. Kirjoitit, että jarrut rupesi "kantamaan". Itselläni on vuoden 99 Felicia lainassa ja siinä tuntuu olevan sama ongelma. Toisinaan jarru jää päälle ja "irtoaa" kaasua painaessa, kytkintä nostaessa tai jalalla jarrupoljinta nostaen. Olen käynyt parissakin huoltoliikkeessä kyselemässä, mutta eivät ole heti osanneet sanoa syytä - toinen ajatteli vian olevan pääjarrusylinterissä. Saatiinko sun felicias jarruvikaa koskaan selvitettyä?


      • Janicool
        lainaskoda kirjoitti:

        Viestiketju on vanha, mutta yritän kuitenkin. Kirjoitit, että jarrut rupesi "kantamaan". Itselläni on vuoden 99 Felicia lainassa ja siinä tuntuu olevan sama ongelma. Toisinaan jarru jää päälle ja "irtoaa" kaasua painaessa, kytkintä nostaessa tai jalalla jarrupoljinta nostaen. Olen käynyt parissakin huoltoliikkeessä kyselemässä, mutta eivät ole heti osanneet sanoa syytä - toinen ajatteli vian olevan pääjarrusylinterissä. Saatiinko sun felicias jarruvikaa koskaan selvitettyä?

        Juuri kirjasin kyseisen vian..nylon pusla jonka läpi kulkee kytkimen Akseli ja ympärillä jarru ja jouset..pusla vaihtoon..kun irroitat koko paketin niin joutuu korvaamaan jotta.sen saa.kestämään. alkuperäinen insinöörien taidon näyte on perheestä. Pusla ja uusi peltisokka maksaa alle 4e ww varaosista. vinkkinä sokan alle kannattaa laittaa aluslevy...eli joutuu uutta hilkkiakin työstämään hieman.


      • sasi
        lainaskoda kirjoitti:

        Viestiketju on vanha, mutta yritän kuitenkin. Kirjoitit, että jarrut rupesi "kantamaan". Itselläni on vuoden 99 Felicia lainassa ja siinä tuntuu olevan sama ongelma. Toisinaan jarru jää päälle ja "irtoaa" kaasua painaessa, kytkintä nostaessa tai jalalla jarrupoljinta nostaen. Olen käynyt parissakin huoltoliikkeessä kyselemässä, mutta eivät ole heti osanneet sanoa syytä - toinen ajatteli vian olevan pääjarrusylinterissä. Saatiinko sun felicias jarruvikaa koskaan selvitettyä?

        Jarrujen päälle jääminen johtuu kytkin ja jarrupolkimien aksilan laakeroitu mekanismeista,vähän sai värkäätä ,että vika löytyi


    • Nimim. Erkki

      Kokemuksia Feliciasta, tosin 1.3 bensakoneella:

      * ajovalojen korkeudensäätö on nestetoiminen ja vika-altis. Ainoa "virallinen" korjaus on koko paketin vaihto, mutta on niitä kuulemma joku viitseliäs askarrellut kuntoonkin.

      * vetonivelten suojakumit tuntuvat olevan lyhytikäisiä. Epäilemättä riippuu siitäkin, minkä ikäisen "uuden" osan satut hyllystä saamaan. Ei ole kallis, mutta vaihdossa on oma hommansa. Jos on ollut pitkään rikki, on vetonivel ehtinyt myös kärsiä.

      * takaluukku joko on mätä tai sitten ei. Tuntuu olevan isoja yksilöllisiä eroja. Katso kun olet ostamassa.

      * pakoputkistoon uusittiin ensimmäinen osa (takimmainen pönttö, kuten yleensä) kahdeksan vuoden ajojen jälkeen. En tuota pitäisi kovin pahana.

      * laturista (PAL) meni hiilisillan yhteydessä oleva lataussäädin. Latureina on käytetty myös Boschia, luulen että 1.6-koneisissa on nimenomaan se.

      Ajovalojen nappuloiden logiikka on kieltämättä omituinen, mutta kyllä sen pystyy omaksumaan, jos on kerran ajokortinkin saanut. Nappia painamalla tulee valot päälle, ja samaa nappia painamalla menevät pois päältä. Jos tuo oli liian hankalaa, niin älä koske mihinkään nappeihin, lähivalot palavat muutenkin aina kun virrat on päällä.

    • vie pois hinnalla

      kuka hullu tuollaisen vielä ostaa.noita saa ilmaiseksi kun vain osaa etsiä

      • Häirikkö___

        Jos hyvän löytää.


      • buenos

        Paalattu jo kaikki francon fiiatit, karmeita raatoja!


    • Hinta

      Hinta.

      • 5 vuoden kokemus

        Skoda Felicia diesel koneella on tosi vahva auto.Itselläni sellainen ja 440,000 km ajettu.Talven pakkasilla hyvä käyntiinlähtö.Ei ole kertaakaan tielle jättänyt.Keskikulutus n,5,2 l/100km,ei paha.Takaluukun kunto kannattaa katsoa.
        Muuten auto kestää kyllä kohtuullisesti ruostetta vastaan.Ajovalijen säätölaite ei ole paha homma itsekään vaihtaa.1 tunniin homma.Ensimmäinen takapönttö meni juuri puhki,huom 440tkm ajettu.Kytkin kesti perärryn vedot ym noin 270 tkm asti eli aika hyvin.Kun löytää hyväpeltisen yksilön (Diesel) niin sillä ajaa pitkään ja edullisesti.Vanhahtava ulkonäkö on sekin etu kun ei tarvi maksaa tyylistä.Näitä saa edullisesti.


    • Feliciaman88

      Repesin nauruun kun luin näitä. Omassa 97 feliciassa mennyt 8 kk,n aikana takapönttö tukkoon, laturi hajonnut ja vetarin suojakumi hajonnut. Kaikki perinteiset tyyppiviat ! :D
      Onneksi 1 ruostekukkaa laskematta ruosteeton yksilö ( toistaiseksi )

      • Sarkasmi.sakari

        Automaailman hirvityksiä nää skeidat


    • mönkijän.tehtäviä

      Mulla on landeasunnollamme tuollainen (katsastamaton ja rekisteristä poistettu) lyhyeen ajoon talolta bussipysäkille ja välillä harvennuspuun hakuun metsästä peräkärryn kanssa. Pelaa kuin kello. Ainut uhkaava ongelma (kuten farkuissa merkistä riippumatta) on takaluukkuun varsinkin lyhyessä ajossa tiivistyvä kosteus, joka lahottaa tehokkaasti. Varaosiin on uponnut kolmen vuoden aikana muutama kymppi (eli jarrupalat Biltema-'laatua').

    • AutoJobbari_

      Sinä onneton menit ja ostit sen Sokotan.Yritin kyllä monta kertaa sanoa
      että älä vaan erehdy ostamaan.

    • Hämäläisetonheränneet

      Upeita kommentteja "uuteen ketjuun"

      • tgjgöoyöi

        Pakettiautona 2 3 kyllä oli ehdoton käyttökuluiltaan.Lähinnä takaluukun ruostuminen ja pyöränlaakeria ja ei paljon muuta ja pääsulake.Vielä vanhaa itäautoa oli lämppärin säätimissä kun sai tosissaan kääntää ja hanskalokero oli vähän sinne päin.
        Vaihteisto hoitui holkittamalla ja viitosvaihteen meteli tyyppivika eikä vaikea remontti.


    • KQLMEKAKARAAJARAKKI

      Viimeiset feliciat täyttävät 17v.
      Ovat sen ikäisiä että hinnat alkavat nousta, hyvästä yksilöstä joutuu maksamaan tuhansia, raatoja saa satasella. Jos jostain löytyisi felicia fun, kelpaisi kyllä ☺

      • HOLISTI74.91

        Mitä felicia funissa on erikoista?


      • HOLISTI74.91 kirjoitti:

        Mitä felicia funissa on erikoista?

        Googletappa, erikoinen vempele, ja hauska☺
        Voisin vaihtaa ton possuprojektin, olisi vielä oikeata käyttöäkin, avokkaalle on omakotuasukilla aina.


    • Osaatko.lukea

      pelkässä villapaidassa ei ole asiaa Hildénin perheen Volkswagen Polon matkustamoon.

      Auto vaihdettiin viime heinäkuussa. Polo 1.4 TSI tuntui varmalta valinnalta, olihan malli valittu Euroopan Vuoden Autoksi 2010.

      Hyvin Polo palvelikin – kunnes pakkaset alkoivat. Perheriitahan siitä melkein tuli.

      – Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin. Polo ei ehdi lämmitä työmatkoilla.

    • mkk100

      Meillä -01 1.6 felicia. 498 tkm takana ilman kone remppaa. Vetää erittäin hyvin eikä kuulu mitään erikoista ääntä. Uudesta asti ollut ja massattu joka kolmas vuosi. Ei ruostetta. Erittäin erittäin tilava bensafarkku, jolla pääsee missä vain. Tälläkin ajetaan Kuusamoon ja helsinkiin monesti vuodessa. Laturi hajosi 360 000. Muuta vikaa ei ole ollut. Kertaakaan ei ole jäänyt tielle ja -32 asteessa heti käymään. Upea auto. Todella lämmin, pahvi ollut noukassa mutta lämpeää nopsaa.

    • rehellinenitäauto

      Osta lada mieluummin, saat paremman itäauton.

    • vbnbvnvn

      Lähinnä oli 2 3 farmari dieselillä jolla oli mahdottoman halpaa ajoa.Lähinnä vanhan vallan lämppärin säätimet ja penkit hassun pienet kun haettu tilaa.Takaluukku lähinnä ruostui vauhdilla ja vaikea oli suojata.Myös muoviosien sovitukset hiukan sosialismin aikaa.

      • itäpörpelöt

        skootasta huokuu sosialismin syvä huokaus vuosimallista ja mallista riippumatta


    • Anonyymi

      Lähtee saatana kun hauki rannasta osta ihmeessä!

    • Anonyymi

      Toimii vielä seuraavatkin 25 vuotta. kannattaa ostaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4055
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4011
    4. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3793
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2968
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2567
    7. 33
      2379
    8. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2252
    9. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1849
    Aihe