Mitkä ihmeen palvelutekstiviestit?

Grrrrr!!

Minulle on tullut nyt jo parina kuukautena Saunalahden laskussa veloitus neljästä palvelutekstarista kuukaudessa, á 2 euroa.

Mutta kun minä en lähetä MITÄÄN palvelutekstareita! Kertokaa joku, mitä nuo veloitukset on, ennenku rynnäköin Saunalahden lähimpään kiinteistöön.

22

7029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Grrrrr!!

      Haeppa kuule netistä "Oma Saunalahti" ja kirjauru sisään. Siellä pääset puhelinerittelyyn jossa näet tarkemmin mihin olet tekstanut tai soitellut. Siellä näkee paremmin erittelyt kuin laskussa.

      • sonera siis

        Soneran 2 euron viikottainen ZED-rahastus se vaan seurasi Saunalahteen saakka. Näkyi erittelyssä vaan palvelutekstarina.
        Onpa hieno tapa tehdä rahaa: lähettää mainoksia tekstarilla, ja tyhmä asiakas maksaa 2 euroa per vastaanotettu viesti.


      • annesuu
        sonera siis kirjoitti:

        Soneran 2 euron viikottainen ZED-rahastus se vaan seurasi Saunalahteen saakka. Näkyi erittelyssä vaan palvelutekstarina.
        Onpa hieno tapa tehdä rahaa: lähettää mainoksia tekstarilla, ja tyhmä asiakas maksaa 2 euroa per vastaanotettu viesti.

        Soita Saunalahteen ja pyydä että sulkevat maksulliset viestitoiminnot. Itselläni viimeisessä laskussa 22.77 €
        palvelutekstiviestejä joita en mielestäni ole lähettänyt, ne on kilpailuun osallistumisesta, vaikka et tiedä
        että niistä veloitetaan, Tai vastaa viestiin sanalla LOPETA. Tästä kuulemma käydään sotaa jo kuluttajavirastossakin.
        Terkuin Anne


    • Merja 2

      Olet ottanut osaa netin kautta joihinkin kilpailuihin ja sinulle on siitä kertynyt kustannuksia. Nämä niinsanotut kolmannet osapuolet laskuttavat sinua sinun operaattorisi kautta. Minun reklamaationi on nyt sisällä käsittelyssä tästä asiasta. Katsotaan, mikä lopputulos on. Olen riitauttanut tämän viimeisimmän laskun, josta huomasin koko asian. Tämä lasku on nyt jäädytetty Saunalahdella reklamaation ajaksi. Olen myös pyytänyt Saunalahtea lähettämään puhelinerittelyn, jota en ole useista pyynnöistä huolimatta kuitenkaan saanut. Olen ollut yhteydessä myös rikospoliisiin, jotka ovat luvanneet ottaa asian rikostutkintaan heti, kun erittelyn ovat saaneet. Sinun kannataa tutustua Saunalahden sivuihin, josta näet tilioteiden kohdalta erittelyt, muutamien laskujen kohdalta, mistä sinua on laskutettu. Sinulla pitäisi olla käyttäjätunnus ja salasana, millä pääset tälle sinulle. Voit myös sitä kautta olla Saunalahteen yhteydessä. Riitauta laskusi palvelutekstiviestien osalta ja maksa laskusi muilta osin. Näet siis Saunalahden tiliotteesta, mikä palvelutekstiviestin osuus on laskussa ja vähennät vain sen laskun loppusummasta. Tarkista samalla, mistä sinua kaiken kaikkiaan laskutetaan. Löydät kyllä nämä asiat, kun tutustut tähän sivustoon. Itse siis odotan Saunalahden tulevaa päätöstä tästä asiasta, ja sen jälkeen ryhdyn omiin toimiin. Kirjoitin tästä asiasta myös Iltasanomiin ja Iltalehteen. 7.10.2009 tv-uutisissa ilmoitettiin asiasta, jossa kerrottiin, että palvelutekstiviestit ovat huijausta, joista voi ottaa yhteyttä tähän laskuttaneeseen kolmanteen operaattoriin. Näissä hyväksymisehdoissa on myös ehtona, että on annettava lupa lähettää yhteystiedot myös pohjoismaihin markkinointikirjeiden lähettämistä varten. Tämähän tarkoittaa itseasiassa sitä, että nämäkin laskuttavat meitä meidän operaattoreiden kautta, eli ovat neljänsiä osapuolia. Mutta, voit tehdä niin kuin neuvoin, muuta en osaa vielä sanoa. Harkitse itsekkin rikosilmoitusta, uskon, että se kannattaa pidemmässä juoksussa.

      • gottfrid

        Moi, Merja!

        Olisi kiva tietää miten asiasi edistyy, itselläni on useamman sadan euron kokoisia laskuja, huomasin vasta hiljattain että minulta on viimeisen vuoden aikana laskutettu lähes 1000€ palvelutekstiviesti maksuja. Minulle tulee jotain ihme linkkejä luuriin joka ilta, poistan ne aina heti. Viesteissä ei mainita missään miten lopettaa palvelun.... Onko muilla kokemusta ja loppuun asti selviettyjä juttuja? miten niissä meni...? Saitko rahat takaisin?


    • teswulffi

      mulle tuli niitä viestejä alkaen 3/2009, yhteensä liki 300 euroa, en saanut kunnon ohjeita miten saisin loppumaan....... nyt kun tuli karhulasku siinä oli nimi, että Cellorado niminen firma on viestien takana.

      Olin kuulema tilannu tekstiviestinä soittoääniä ja logoja. Mulla on sellanen vanha Nokialainen, ja mulle ei todellakaan ollut tullut mitään viestejä??????? mutta maksaa piti, Saunalahden mukaan vaikka MAPELin ohjeissa on etti tarvitse maksaa palveluista joita ei ole tilannut,käyttänyt saanut??????
      elokuussa tuli yks sellanen tekstiviesti,jossa oli myös numero (173....)ja laitoin siihin vastauksesksi STOP ja sitten ne vihdoin loppuivat...... SAUNALAHDEN LIITTYMÄÄ EN ENÄÄ HUOLI !

      • hyyde

        joo eilen räpsähti postiluukusta yli sadan euron lasku,jota todellakin ihmettelin,yleensä ne ovat 30 euron luokkaa..Niinpä aloin tarkemmin katsomaan laskua ja siellähän luki palvelutekstiviestit ja oli melkeen 80 euroa pelikkiä palvelu viestejä,katselin taaksepäin muitakin laskujani ja huamasin,että joka kuukausi ne olivat veloittaneet palveluviesteitä enemmän ja enemmän..Niinpä soitin saunalahelle ja kysyin näistä;mies vain sanoi että ne ovat tilaamiani soittoääniä,taustakuvia,pelejä,sekä kilpailuihin,äänestyksiin tai keräyksiin osallistumisia,sanoin miehelle että en ole kyllä mtn näistä harrastanut,mies ei osannut sanoa siihen mtn,mies vielä väitti että nämä ovat kestotilauksia,ja jotta en haluaisi näitä niin minulla pitäisi olla puhelimessa esto...Eli siis maksan siitä että puhelimeeni tulee viestejä joita en ees käytä,saati avaa,vaan menevät roskakoriin!! Saunalahti siis rahoittaa vain ihmisiä?Käy sääliksi niitä vanhoja ihmisiä jotka vain maksavat laskuja eivätkä tajua tarkistaa laskuja että siellä lukee palvelutekstiviestit ja hirvee summa perässä :/.....VAIHDOIN JO PAREMPAAN LIITTYMÄÄN!


      • ................
        hyyde kirjoitti:

        joo eilen räpsähti postiluukusta yli sadan euron lasku,jota todellakin ihmettelin,yleensä ne ovat 30 euron luokkaa..Niinpä aloin tarkemmin katsomaan laskua ja siellähän luki palvelutekstiviestit ja oli melkeen 80 euroa pelikkiä palvelu viestejä,katselin taaksepäin muitakin laskujani ja huamasin,että joka kuukausi ne olivat veloittaneet palveluviesteitä enemmän ja enemmän..Niinpä soitin saunalahelle ja kysyin näistä;mies vain sanoi että ne ovat tilaamiani soittoääniä,taustakuvia,pelejä,sekä kilpailuihin,äänestyksiin tai keräyksiin osallistumisia,sanoin miehelle että en ole kyllä mtn näistä harrastanut,mies ei osannut sanoa siihen mtn,mies vielä väitti että nämä ovat kestotilauksia,ja jotta en haluaisi näitä niin minulla pitäisi olla puhelimessa esto...Eli siis maksan siitä että puhelimeeni tulee viestejä joita en ees käytä,saati avaa,vaan menevät roskakoriin!! Saunalahti siis rahoittaa vain ihmisiä?Käy sääliksi niitä vanhoja ihmisiä jotka vain maksavat laskuja eivätkä tajua tarkistaa laskuja että siellä lukee palvelutekstiviestit ja hirvee summa perässä :/.....VAIHDOIN JO PAREMPAAN LIITTYMÄÄN!

        Oletko joskus tilannut jonkun soittoäänen/taustakuvan/pelin tms. ? Siis YHDENKIN ?

        Moni ei tajua että ne ovat KESTOTILAUKSIA! Eli "lähettämällä viestin xyz numeroon 123456 saat tämän ja tämän puhelimeesi ja samalla liityt xyz-clubiin" (ZED, 4-Mobile yms.) ja alkaa tulla kuukausittaisia laskuja. En edes muista koska olisin nähnyt jossain mainoksen YKSITTÄISESTÄ palvelusta noissa soittoäänissä/taustakuvissa/peleissä yms. vaan aina kylkiäisenä tulee jäsenyys johonkin "clubiin" ja jatkuva kuukausittainen laskutus. Noilla ei ole MITÄÄN tekemistä operaattorin kanssa vaan liittymän haltija tilaa kestotilauksen (ja kuukausittaisen laskutuksen) kolmannelta osapuolelta ja homma toimii samanlailla operaattorista/liittymästä riippumatta.


      • kokenut_kerran

        Tuo Cellorado palvelu on todellakin huijausta, pitkän tappelun jälkeen sain katkaistua palvelun SAUNALAHDEN toimesta, he pystyvät tuon palvelun itse tietokoneelta sulkemaan, ja laskuja ei enää muodostu. hankalampaa on saada jo maksetut laskut takaisin, sillä meille sanottiin että jos lasku on maksettu, niin silloin on hyväksynyt laskukokonaisuuden. Jos kyseisiä veloituksia näkyy laskussa, niin samantien kyseinen lasku riitautetaan, ja saunalahti jäädyttää sen laskun siltä osin (HUOM: et saa maksaa edes riidatonta osuutta laskusta, koska silloin et voi käytännössä tietää kumman osapuolen merkkaavat maksetuksi) ja se ettei tekstareita tule puhelimeen, ei ole pätevä syy, sillä minulla oli mainostekstiviesti esto puhelimessa, joka esti niiden tulemisen, mutta siitä huolimatta voivat veloittaa. sitten vain kuluttajasuojalautakuntaan käsittelypyyntö asiasta niin homma lähtee etenemään. Ja huom. tämä ei ole operaattorin vika, vaan kolmannen osapuolen. operaattoria ei kannata syyttää asiasta, parempi jos suostuvat yhteistyöhön asiassa.


      • yks höynäytetty
        kokenut_kerran kirjoitti:

        Tuo Cellorado palvelu on todellakin huijausta, pitkän tappelun jälkeen sain katkaistua palvelun SAUNALAHDEN toimesta, he pystyvät tuon palvelun itse tietokoneelta sulkemaan, ja laskuja ei enää muodostu. hankalampaa on saada jo maksetut laskut takaisin, sillä meille sanottiin että jos lasku on maksettu, niin silloin on hyväksynyt laskukokonaisuuden. Jos kyseisiä veloituksia näkyy laskussa, niin samantien kyseinen lasku riitautetaan, ja saunalahti jäädyttää sen laskun siltä osin (HUOM: et saa maksaa edes riidatonta osuutta laskusta, koska silloin et voi käytännössä tietää kumman osapuolen merkkaavat maksetuksi) ja se ettei tekstareita tule puhelimeen, ei ole pätevä syy, sillä minulla oli mainostekstiviesti esto puhelimessa, joka esti niiden tulemisen, mutta siitä huolimatta voivat veloittaa. sitten vain kuluttajasuojalautakuntaan käsittelypyyntö asiasta niin homma lähtee etenemään. Ja huom. tämä ei ole operaattorin vika, vaan kolmannen osapuolen. operaattoria ei kannata syyttää asiasta, parempi jos suostuvat yhteistyöhön asiassa.

        Riidanalainen laskukin on maksettava ja jos lasku todetaan väärin perityksi rahat saa takaisin. Maksamattoman laskun takia voi joutua mustalle listalle eikä se ole mikään kiva ylläri - nimim. kokemusta on. Koska sen riita-asian käsittely voi kestää ja kokemuksesta SEHÄN KESTÄÄ hävyttömän kauan. Toinen vaihtoehto on maksaa laskusta se osa jota pitää asiallisena ja jättää väärin laskutetut maksamatta. Kirjalliset reklamaatiot AINA, ei puhelinsoittoja. Tulosta itsellesi sähköpostiviestit ja omasaunalahdessa lähetetyt viestit ja saadut vastaukset. Kuluttajavirastosta kannattaa pyytää neuvot, ne on aina näitä omakohtasia kokemuksia paremmat tai pätevämmät.

        Kolmas keino on estää nämä vilunkit eli käytä puhelinta VAIN ja ainoastaan puheluihin ja tekstiviesteihin - ei edes multimediaviesteihin. Multa on velotettu jälkimmäisiä ihan sikana, kun samaa viestiä välitettiin useaan otteeseen ja jokaisesta laskutettiin, ja tätä tapahtui myös ulkomailla ollessa eli roamingit ym., joten voi sanoa ett v...Harmitti.


    • ............

      Olet luultavasti tilannut joskus jonkun soittoäänen/taustakuvan tms. ja samalla liittynyt johonkin clubiin (ZED, 4-Mobile tms.) ja siitä seuraa kuukausittainen jäsenmaksu. Noita kun on nykyään lähes mahdotonta tilata liittymättä samalla johonkin clubiin kuukausittaisella maksulla, mainoksissa se kuukausilaskutus vaan mainitaan hyvin pienellä tekstillä nopeasti ettei asiakas vain huomaisi sitä. Tuolla ei ole mitään tekemistä operaattorin kanssa, operaattori vain laskuttaa sinulta sen mitä olet tilannut kolmannelta osapuolelta. Selvitä minkä clubin jäsenyydestä on kyse ja kuinka siitä erotaan.

    • itsekin erehtynyt

      Yrittäkää nyt jo ymmärtää ettei se ole SAUNALAHDEN (eikä muunkaan operaattorin ) vika jos te itse aktivoitte palvelun, jonka seurauksena saatte poskettomat laskut palvelutekstiviesteistä. Katsoka peiliin , siellä se syy on.

    • Kirveelle ois töitä!

      Minulla on myös tullut nyt 2 kertaa peräkkäin valvelutekstiviestejä , joita en ole laittanut! On ihme touhua!

    • huono muisti nen

      Piti munkin tässä vähän aikaa ihmetellä, että mikä v*tun palvelutekstiviesti multa on veloitettu, 3e. Erittelyssä kun näkyivät vain nuo 3 ekaa numeroa, 173XXX. Kunnes sitten välähti, että ostinhan mä kerran muksulle viikon jäsenyyden gosupermodel-nettisivustolle..
      Sivustoa kun lukee, siellä muksut kerjäävät jäsenyyksiä toisiltaan, kun omassa kännyssä on esto. Kuinka monen virtuaalikaverin jäsenyyksiä sitä vanhemmat makselevatkaan.

    • g56

      Mulla alkoi ilmestyä maksuja palvelutekstiviesteistä, kun vaihdoin liittymätyyppiä. En ole ikinä tilannut mitään soittoääniä, pelejä tms. Kukaan muu ei käytä puhelintani eikä tilaile netin kautta numerooni mitään (ainakaan tietääkseni!).

      En ymmärrä.

    • MH9Vp

      Puhelinoperaattorit ovat laillistettuja rikollisjärjestöjä. Varsinainen yhteiskunnan syöpä mafian tavoin. Apuna on tietysti läpeensä mädät ja korruptoituneet virkamiehet ja poliitikot.

    • dumdasswithphone

      onko kukaan saanu textareita semmosta nro:sta kun 92654, ei ole kuulema palvelutextari. mutta silti tulee vaikka estot on päällä.

    • helmutti1

      Pkr...sain saunalahdelta laskun,jossa puhelut teki n.6e ja palvelutekstiviestit 92e ,nämä viestit oli :tässä sinulle uudet krediitit -5samanlaista viestiä peräkkäin..En ymmätänyt mitenkään mitä ne tarkoittivat!? lähettäjinä oli 17119 ja 17002 [email protected] joo,joillekkin huijareille helppoa rahaa!!!! Saunalahti vastasi mulle,maksa pois koko lasku,ja kysy sitten niiltä lähettäjiltä alennusta..PRK: Taidan maksaa vain puheluni,ja riitauttaa laskun viestien osalta! Kuluttajavirastoon laitoin yhteydenotto pyynnön asiasta! lähettäjille käskin työntää hanuriin laskunsa ..Olen todella vihainen..

    • JNe2

      On se kummaa että puhelinoperaattorit saavat vapaasti jatkaa rikollista toimintansa vuodesta toiseen. Ilmeisesti toimivat läpeensä mätien virkamiesten ja korruptoituneiden poliitikkojen suojeluksesa.

    • jampe3

      5 kuukautta tappelin saunalahden kanssa 300 €:n tekstiviestipalvelun laskuista.Juuri kun olin viemässä raastupaan haastetta niin tuli ilmoitus,että eivät perikkään saatavaa.Lähettäjä 17119 ei kuulemma ollut vastannut saunalahden kysymyksiin.Monta harmia on tämä virolais yritys aiheuttanut ja luulenpa,että joku on vielä erehtynyt maksamaan.

    • Zorro_tre

      Täällä samaa sontaa. Numerot 17123 (Medialinko) ja Buumi (17282) ovat rahastaneet jo useita kuukausia. Olen rakentanut taloa, enkä ole tajunnut, että isoissa puhelinlaskuissa voisi olla mätää. V...., mitä touhua. Saunalahden asiakaspalvelija vannoi, että ei ollut koskaan kuullutkaan vastaavasta.

    • Yllättynyt

      Minä olen saanut myös Media-linkolta ja Media Boomilta vastaavat maksut yllätyksenä, en varmaan olis huomannut koko jujua jollei uusissa laskuissa olisi erittelyä. Olen Dna:n asiakas ja hoitivat asiakaspalvelusta kiellon päälle ja opastivat hakemaan korvaukset asianomaisista firmoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe