Jäähyväispuhe

draamakuningatar

Lyhyestä virsi kaunis eli, jos en teitä enää näe, niin tuntekaa se sydämissänne ja sieluissanne kaikki, joihin elämäni aikana olen jollain tavalla tutustunut, että rakastan teitä kaikkia sydämestäni. Te olette kaikki olleet minulle omalla tavallanne tärkeitä ja rakkaita.

Muutan nyt ehkä toiselle puolelle maapalloa sinne kauriin kääntöpiirille, ja toivon, että löydän sieltä levon rauhattomalle sielulleni. Muistakaa musta ei ole aina pelkästään mustaa, ja että elämä hyvin usein on surkuhupaisaa! Tärkeintä on rakkaus, jota ilman kaikki kuihtuu - niin ja huumori!! Olemme täällä vain käymässä, vuodet kuluvat ja uudet näyttelijät ottavat paikkamme. Elämä on vain pelkkää teatteria, sitä ei kannata ottaa liian vakavasti!

Elämän virrallamme jokainen vuosi
vie meidät erilaiselle matkalle:
myrskyyn ja tyveneen, sumuun
ja kirkkaaseen kuohuun ja suvantoon.

Mutta valo ja pimeys lumi ja vehreys
kukat ja perhoset, linnut ja perhoset
maaemon makeat annit, auringon hyväilyt
vuodenaikojen kiertokulussa alati palaavat
kuin rakkaat uskolliset ystävät
koskaan pettämättä luottamusta.

(personal.inet.fi/private/merja.heikkila/runot)

13

3368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen kauris

      Mikään todella arvokas ei synny ilman tuskaa. Ja että elämä menee hyvin juuri niinkuin se menee, ei me sitä itse varmaan sen paremmin osaisi järjestää. Siis kaikki menee kuitenkin, niinkuin menee, vääjämättä, vaikka mitä tekisimme. Joskus tietenkin voimme hypätä elämän vaunusta pois ja katsella sivusta tapahtumia, mutta sekin voi olla sitten niin tarkoitettu. Nämä ovat minun mielipiteitäni.

    • kovaa ja korkealta

      niin laulu jää..! Tervemeno draamkuningatar ja tuulta purjeisiin! Uudet seikkailut odottaa, anna elämän kantaa!

    • valkoinen narsissi

      nenässäni, kukkia oli paljon ympärilläni ja yhtäkkiä ne katosivat jonnekin. Sinulle jäi yksi kukka niistä käteen ja koko huone tuoksui, lemusi, hautaustoimistolta!! Heräsin keskellä yötä siihen uneen, se oli kamalaa! Painajaista! Eikä siitä ole pitkä aika, kun paras toverini... Ja niin elävänä tuli tämä uni minulle! Syksy on hyvästien aikaa, ei ehkä enää milloinkaan...

    • salainen vihailija

      Siis mitä tämä on?

      • draamakuningatar

        sanon hyvästit, ei muuten. Ajattelin, että alkaisin säästämään tässä pientä matkaa varten etelään. Tämmösiä ajatuksia tuli mieleen vaan tässä. Pientä draamaa:)


    • .....................

      minäkin ajattelin huomenna lopettaa koko suomi 24:lla häsläämisen ja alkaa seurustella ;)
      ...mitäpä luulette..kuis käy....?

      • draamakuningatar

        Mun kanssako:) ?


    • on vain

      pelkkää teatteria, sitä ei kannata ottaa liian vakavasti!"
      Pikku huomio:
      Teatterissakin parhaita ja menestyvimpiä näyttelijöitä ovat ne, jotka ottavat näyttelemisen vakavasti.
      Asioiden vakavatiotettavuuteen vaikuttanee lisäksi se, minkä luokan draamaa/rooleja on eläissään suostuvainen "näyttelemään".
      t, kauristyttö

      • draamakuningatar

        aina jaa niitä kortteja, joita haluaisimme ottaa vastaan. Joskus tulee sellainenkin rooli, jota emme haluaisi näytellä! Vakavastihan elämä on otettava, vaikka emme sitä haluaisikaan. Elämä on tosi vakavaa, ei siitä kukaan selviä hengissä! Huumoriakaan ei ole, jos ei sitä itse keksi. Kauris varsinkin on hyvinkin vakava tyyppi ja vastuuntuntoinen. Ei suostu näyttelemään mitää huithapelia, vaan haluaa nimenomaan, että "hänet otetaan vakavasti", vaikka olisi kuinka hauskuuttajakin.


      • takia netti on tyhmä paikka
        draamakuningatar kirjoitti:

        aina jaa niitä kortteja, joita haluaisimme ottaa vastaan. Joskus tulee sellainenkin rooli, jota emme haluaisi näytellä! Vakavastihan elämä on otettava, vaikka emme sitä haluaisikaan. Elämä on tosi vakavaa, ei siitä kukaan selviä hengissä! Huumoriakaan ei ole, jos ei sitä itse keksi. Kauris varsinkin on hyvinkin vakava tyyppi ja vastuuntuntoinen. Ei suostu näyttelemään mitää huithapelia, vaan haluaa nimenomaan, että "hänet otetaan vakavasti", vaikka olisi kuinka hauskuuttajakin.

        draamakuningattarelle:

        netissä on paljon paskaa ja sinun kirjoitustyyli on yksi esimerkki siitä. olet itseäsi täynnä oleva ihminen. juuri sinussa kulminoituu 2000-luvun typeryys. eli ihmiset kirjoittavat itsestään. arvaa mitä suosittelen sinunkaltaiselle ihmiselle: unohda itsestäsi jauhaminen!

        mene töihin ja tee helvetin pitkiä työpäiviä, niin etköhän nöyristy ja kasva aikuiseksi ihmiseksi!

        toivottavasti sinun nimimerkki otettaisiin pois tältä palstalta, koska netti ei tarviste yhtään enempää itseänsä täynnä olevia nettifilosefeja tai muita jotka jauhavat itsestään ja sitten sytyttävät koulun tuleen tai jotain muuta kamalaa.

        nettiä tarkkaillaan nyt paljon tiukemmin ja jos vaikutat narsistiselta ja vaaralliselta ihmiseltä, niin nimimerkkisi varmasti poistetaan ja poliisi kolkuttelee ovellesi.


      • draamakuningatar
        takia netti on tyhmä paikka kirjoitti:

        draamakuningattarelle:

        netissä on paljon paskaa ja sinun kirjoitustyyli on yksi esimerkki siitä. olet itseäsi täynnä oleva ihminen. juuri sinussa kulminoituu 2000-luvun typeryys. eli ihmiset kirjoittavat itsestään. arvaa mitä suosittelen sinunkaltaiselle ihmiselle: unohda itsestäsi jauhaminen!

        mene töihin ja tee helvetin pitkiä työpäiviä, niin etköhän nöyristy ja kasva aikuiseksi ihmiseksi!

        toivottavasti sinun nimimerkki otettaisiin pois tältä palstalta, koska netti ei tarviste yhtään enempää itseänsä täynnä olevia nettifilosefeja tai muita jotka jauhavat itsestään ja sitten sytyttävät koulun tuleen tai jotain muuta kamalaa.

        nettiä tarkkaillaan nyt paljon tiukemmin ja jos vaikutat narsistiselta ja vaaralliselta ihmiseltä, niin nimimerkkisi varmasti poistetaan ja poliisi kolkuttelee ovellesi.

        uhkaillut ketään, toisin kuin sinä! Olen pahoillani, jos joku muukin kuin sinä, jolla tuntuu olevan jotain hampaankolossa, on tuohtunut kirjoituksistani.


      • Come on...
        takia netti on tyhmä paikka kirjoitti:

        draamakuningattarelle:

        netissä on paljon paskaa ja sinun kirjoitustyyli on yksi esimerkki siitä. olet itseäsi täynnä oleva ihminen. juuri sinussa kulminoituu 2000-luvun typeryys. eli ihmiset kirjoittavat itsestään. arvaa mitä suosittelen sinunkaltaiselle ihmiselle: unohda itsestäsi jauhaminen!

        mene töihin ja tee helvetin pitkiä työpäiviä, niin etköhän nöyristy ja kasva aikuiseksi ihmiseksi!

        toivottavasti sinun nimimerkki otettaisiin pois tältä palstalta, koska netti ei tarviste yhtään enempää itseänsä täynnä olevia nettifilosefeja tai muita jotka jauhavat itsestään ja sitten sytyttävät koulun tuleen tai jotain muuta kamalaa.

        nettiä tarkkaillaan nyt paljon tiukemmin ja jos vaikutat narsistiselta ja vaaralliselta ihmiseltä, niin nimimerkkisi varmasti poistetaan ja poliisi kolkuttelee ovellesi.

        Siis ei voi olla totta...nytkö aletaan jo sananvapaudestakin valittaa ja sitä rajoittamaan Jokelan koulukriisin tähdenkö vai? Ja kun kerran netti on niin tyhmä paikka niin miksi ylipäätään surffaat? Ja kuule; ei sillä pelkällä työnteolla nöyristytä ja kasveta aikuisiksi...come on..!


      • tuohtuu
        draamakuningatar kirjoitti:

        uhkaillut ketään, toisin kuin sinä! Olen pahoillani, jos joku muukin kuin sinä, jolla tuntuu olevan jotain hampaankolossa, on tuohtunut kirjoituksistani.

        no, ehkä liian helposti tuohtuu, kun ajat ovat tällaiset, jolloin tuodaan esille itseä ja unohdetaan tärkeitä asioita.

        et liity jokelaan mitenkään.

        teatterista ja esiintymisestä ajattelen, että esiintyjä niin tanssija kuin näyttelijä tai kuka tahansa muu esiintyy varmaan siksi että on kutsumus ammattiinsa. Ammattilaisen esiintyminen vaatii viisautta. ja juuri se viisaus on siinä, ettei ei voi esiintyä jos ei ole läsnä. läsnäolo on tärkeintä ja juuri osaltaan se tekee sen että saa kontaktin yleisöön ja tuo aitoutta esitykselle, vaikka katsoo jonnekin ihan muualle kuten vaikkapa tanssija saattaapi tehdä. ja viisaus voi olla siinä, että joskus niin vähällä kahden ihmisen olemisella lavan edessä voi kuitenkin saada niin paljon ja silti niin vähin elein. se on jotain sellaista, joka on nöyrää palvelijan työtä ja kuitenkin samaan aikaan mahtavan upea fiilis saada olla juuri siinä hetkessä yleisön edessä keskittyen työhönsä. en itse ole esiintymisammatissa, mutta tuolla tavalla näen katsojana tuon asian.

        ja on yksi asia, joka yhdistää esiintymistä ja lasten sekä nuorten kasvatusta - aito läsnäolo.

        ja jos vielä jotain liittyen lasten ja nuorten mielenterveysongelmiin, ajattelen että varmasti auttaa paljon, jos on aikuisilla eli koulu tai KELA ym. varaa tarjota terapia. tuo tarvitsee rahaa, jota kerätä eri tavoin. luultavasti MLL ja Pelastakaa lapset ry tekevät sitä työtä ihan kadulla ja ostareilla. mun mielestä jokainen voisi itse osallistua asiiaan siten, että antaa vaikka 5e jokaisen kuun palkasta alan järjestölle, joka antaa rahan terapioita ym. varten. lisäksi yritykset voisivat lahjoittaa joululahjarahansa asian hyväksi. lasten kirjojen myynnistä hyväntekeväisyyteen, samoin kännyköiden, vaatteiden ym. myynnistä ja myyjäisiä ja muita tapahtumia ja tempauksia, joiden rahat annettaisiin saman asian hyväksi. vaikka koko vuoden 2008 kerätä rahaa ja samalla kun sitä tulee, niin heti KELAlle sinne tyhjään kassaan nuo rahat, jotka on tarkoitettu lasten ja nuorten terapioihin ja mielensairauden ennaltaehkäisemiseen. sitten voisi vaik vuoden 2008 lopussa olla jokin tv-ohjelma, jossa kerrottaisiin kuinka paljon saatiin kerättyä rahaa apua tarvitseville. oikeastaan eipä tuolle asialle voi paljoa muuta tehdä, koska Suomi on niin rutiköyhä maa, että täytyy alkaa itse aktiivisesti kerämään rahaa, jos haluaa auttaa lapsia ja nuoria. kaikkein pahinta on se, että lapsen täytyy odottaa ja odottaa hoitoon pääsyä, koska ei saisi todellakaan olla tuolla tavoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe