7kk:n

aktiviteetit

Mitä leikkejä leikitte yli 7kkn ipananne kanssa? Minkälaiset lelut olette kokeneet hyväksi tuon ikäiselle? ja sitten se tärkein; miten se lasten loru pakapaka pullaa menee? :) Kiitos etukäteen!

7

2506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "hittejä"

      leikeistä on "piilosleikki", eli laitan kädet kasvojen eteen ja otan ne pois ja huudan kukkuu! =) Tätä jaksais vaikka kuinka kauan... vauva siis ;) Sitten usein tanssitaan niin, että teen vähän vauhdikkaampiakin liikkeitä, pyörin ympäri jne. niin se on kans vaavista tooooosi mukavaa! Laulu- ja loruleikkejä on myös meillä paljon, välillä "pyöräillään" mummulaan niin, että poika makaa selällään ja "vatkaan" jalkojansa niin kuin hän pyöräilisi ja laulan "Polkupyörän lainasimme sillä näin me ajellaan...." jne. Körö körö kirkkoon on mukava, kun siinä lopussa nostan pojan korkealle kun sanon sen topsis topsis topsis top =)

      Kirjoja lueskellaan aika paljon, kerron pojalle aina mitä missäkin kuvassa on, ja esim. auton kohdalla rupean päristelemään auton äänellä, niin johan on sekin hauskaa!

      Leluista olen kokenut parhaiksi vaihtoehdoiksi kovat lelut, joista mahdollisesti kuuluu ääntä, tai sitten yksinkertaisesti purkkien ja purnukoiden kannet ovat erittäin mielenkiintoisia :) Pehmolelut eivät meillä niinkään ole saaneet suosiota...

      Ja lopuksi: ikävä kyllä en osaa auttaa tuon tärkeimmän kysymyksesi suhteen. Kokeilitko jo googlettaa ? =)))

      • vielä jatkoa

        edelliseen sen verran, että poika siis 7,5 kk vanha :)


      • vastaa
        vielä jatkoa kirjoitti:

        edelliseen sen verran, että poika siis 7,5 kk vanha :)

        olen googlettanut muttei lorua helpolla löytynyt :/
        meillä kans luetaan kirjoja,osaa neiti jopa sivua itse jo kääntää :) tuota pyöräjuttua alan heti kokeilemaan,kuulostaa hauskalta :) kukkuu leikistä neiti ei pidä jostain kumman syystä :(
        päivät tuntuu niin samoilta että jotain uutta olisi mukava jo puuhata :) vinkkejä kehiin kiitos! :)


      • se mitä hait
        vastaa kirjoitti:

        olen googlettanut muttei lorua helpolla löytynyt :/
        meillä kans luetaan kirjoja,osaa neiti jopa sivua itse jo kääntää :) tuota pyöräjuttua alan heti kokeilemaan,kuulostaa hauskalta :) kukkuu leikistä neiti ei pidä jostain kumman syystä :(
        päivät tuntuu niin samoilta että jotain uutta olisi mukava jo puuhata :) vinkkejä kehiin kiitos! :)

        kenties ?

        Baka baka bulla -loru?

        2Hei! Haluaisin tietää, miten jatkuu loru: "Baka baka bullaa..." Jotenkin se menee, että: "Sexmeri mellaa, happakakku suuhun..." Mutta miten se oikeasti menee? Terveisin, 1Aaron, 1 v.

        Kyseessä on vanha kansanruno, josta on olemassa hyvin erilaisia tallennuksia maan eri puolilta. Varsinaissuomalaista versiota ei Suomalaisen kirjallisuuden seuran (SKS) arkiston kätköistä löytynyt. Seuraavassa muutamia poimintoja (Suomen kansan vanhat runot, osa XIV) eri paikkakunnilta:

        "Paka paka pullaa,/ Syst meri mellaa,/ Venska pullan eeta,/ Happa pulla suuh." (Kymi, 1916)

        "Paka paka pullaa,/ Mes mesi mellaa,/ Pappa o mamma,/ syster o pruu,/ Hapakaakku suu." (Elimäki, 1906)

        "Paka paka pullaa,/ Seks meri mellaa,/ Sokeria, sokeria/ Ja makeita pullaa." (Mäntsälä, 1939)

        "Paka paka pullaa,/ seks meri mellan,/ Sokker under, sokker poo,/ Vem skall lilla pullan foo?" (Tuusula, 1915)

        "Paka paka pulla,/ Ses meri mella,/ Ajamuorin aitan etee!/ Muori antaa voita kakkuu,/ Hevoselle heinii,/ Varsalle kauroi." (Vehkalahti, 1893)

        "Paka paka pullaa,/ seks meri mellaa,/ täti leipoo suuren pullan,/ panee paljo voita päälle,/ sianlihall' silittelee,/ Kananmunall' kaunistelee." (Mäntsälä 1915)

        Eli löytyi noin monta eri versiota =) Tai saattaa olla tietty, että löysit jo itsekin tän...


      • paljon..
        se mitä hait kirjoitti:

        kenties ?

        Baka baka bulla -loru?

        2Hei! Haluaisin tietää, miten jatkuu loru: "Baka baka bullaa..." Jotenkin se menee, että: "Sexmeri mellaa, happakakku suuhun..." Mutta miten se oikeasti menee? Terveisin, 1Aaron, 1 v.

        Kyseessä on vanha kansanruno, josta on olemassa hyvin erilaisia tallennuksia maan eri puolilta. Varsinaissuomalaista versiota ei Suomalaisen kirjallisuuden seuran (SKS) arkiston kätköistä löytynyt. Seuraavassa muutamia poimintoja (Suomen kansan vanhat runot, osa XIV) eri paikkakunnilta:

        "Paka paka pullaa,/ Syst meri mellaa,/ Venska pullan eeta,/ Happa pulla suuh." (Kymi, 1916)

        "Paka paka pullaa,/ Mes mesi mellaa,/ Pappa o mamma,/ syster o pruu,/ Hapakaakku suu." (Elimäki, 1906)

        "Paka paka pullaa,/ Seks meri mellaa,/ Sokeria, sokeria/ Ja makeita pullaa." (Mäntsälä, 1939)

        "Paka paka pullaa,/ seks meri mellan,/ Sokker under, sokker poo,/ Vem skall lilla pullan foo?" (Tuusula, 1915)

        "Paka paka pulla,/ Ses meri mella,/ Ajamuorin aitan etee!/ Muori antaa voita kakkuu,/ Hevoselle heinii,/ Varsalle kauroi." (Vehkalahti, 1893)

        "Paka paka pullaa,/ seks meri mellaa,/ täti leipoo suuren pullan,/ panee paljo voita päälle,/ sianlihall' silittelee,/ Kananmunall' kaunistelee." (Mäntsälä 1915)

        Eli löytyi noin monta eri versiota =) Tai saattaa olla tietty, että löysit jo itsekin tän...

        muistan että mulle on hoettu tuota pienenä mutta eipä ole mummoa kertoamassa kuinka se meni ja ite ei enää muista ;) kiitti!


      • meillä
        paljon.. kirjoitti:

        muistan että mulle on hoettu tuota pienenä mutta eipä ole mummoa kertoamassa kuinka se meni ja ite ei enää muista ;) kiitti!

        hei,meillä oli ihan tällanen yksinkertanen,että baka baka pullaa,leivon leivon pullaa,sitten pistän uuniin,sitten omaan(/vauvan nimi)humppiin..
        baka baka pullaa,leivon leivon pullaa,sitten pistän uuniin,sitten pistän äidin humppiin...

        ja jatkuu vaihtaen kenen suuhun laitetaan..:)


    • Anonyymi

      Tämä on minulle tuttu;

      Paka paka pullaa
      Xxx leipoo pullaa
      Kuka sen pullan hammii?
      Xxx sen pullan hammii

      (Xxx- vauvan nimi)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe