Oletteko nähneet Kaurismäen elokuvan Tilinteko (-87) joka sijoittuu Kankaanpäähän ja Laviaan

Leffa10

Mainio elokuva ,joka kannattaa ostaa tai lainata jos jostain saatte käsiinne. Esko Nikkari ja Juhani Niemelä pääosissa. Näytetään paljon Kankaanpäätä .Jämijärveä ja Laviaakin. Hyvää takavuosien Kankaanpään tunnelmaa taltioituna taidokkaasti!

21

5971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaurismäen

ohjaamaa elokuva, vaan hän toimi tuottajana. Veikko Aaltonen oli ohjaaja. Mistähän tämän saisi ostaa, ei ole vastaan juuri tullut?

• Petekele

Onko mitään linkkejä taikka näyttelijöitä ?

• Eräs katsoja

Muutenkin on suhteellisen tylsä elokuva. Hyvät näyttelijät toki, mutta tylsääkin tylsempi juoni.

• Katso tarkemmin.

Kyllä siinä Kankaanpäätä on ihan reilusti . Ja jo alussa filmiä näkyy V.Keto-Seppälän linja-auto,jolla päähenkilö saapuu Kankaanpäähän.Tosin filmissä ei aina tiedä liikutaanko Kankaanpäässä vai Laviassa (Ulkokohtaukset)
      Mutta suosittelen jokaiselle. Korvaa hyvin yhden Kankaanpäänreissun. Siitä saa sen tunnelman ja viihtyy taas siellä missä nykyään asustaa..

• Katsokaa tekin

Onnistuin löytämään ko. elokuvan ja täytyy sanoa, että kummallista, ettei se ole saanut suurempaa arvostusta. Siinä on politiikkaa, kähmintää ja pienen paikkakunnan sisäänpäinlämpenevyttä kuvattu
      sellaisena kuin se usein on. Elokuvassa on niin paljon "piilosanomaa", että se aukeaa vasta kun sen on katsonut kahdesti.

• ...

mistäs mahtaisin saada tämän käsiini?

• VinhaE

Tästä elokuvasta pitäisi ehdottomasti tehdä DVD-julkaisu. Olen nähny sen ainakin kaksi kertaa televisiosta. Viimesimmästä kerrasta on noin 9 vuotta.

• VinhaE

Kukahan tekis tästä elokuvasta dvd:n? Se olis hyvä juttu.

• tilintekijä
    • hitaastvastaten

Noin 9 vuotta kesti vastaus mistä saa ostaa elokuvan. Lieko kysyjää enää kiinnostaa kyseinen elokuva ???

• tilintekijä

Vastaus kesti sen takia, koska kyseinen elokuva on julkaistu dvd:llä vasta tänä vuonna (2016).

• kimmo6969

Kirjastosta voi lainata ainakain Tampereella. Just katoin.Ihan hyvä.Ja Nikkari on loistava roolissaan.

• katsonut

löytyy youtubesta

• Huolimatka

Jaha. Tää keskustelu voitanee hylätä kun vastauksia tipahtaa näemmä parin vuoden välein, eikä elokuva edes kiinnosta ketään.

• Anonyymi

No nyt leffa jo Youtubessa!

• Anonyymi

Niin epäjohdonmukainen toimintajana, että lapsikin tekee paremman. Tosielämään ei ole paljon tartuntaa tai oleellista pintaa. On kuvattu kohtauksia, joita leikkaaja on lätkinyt kiinni sen ainaisen tuijotuksen ja kummallisten repliikkien kanssa.

• Anonyymi

Jaa

• Anonyymi

No ny näkee kuukauden verran Yle Areenassa. Kattelin äsken Teemalla. Klassikkokamaa.

• Anonyymi

Näi melkein 40 vuoden päästä ei viitti kyllä kattella
        Ei oikein minkään aikainen.

• Anonyymi

Joko siitä jäi joku kiinni?
      Vastaava tapaus ollut Parkanossa vuotta aiemmin.

• Anonyymi

Olisko parkanossa ollut Karvialaiset asialla. Näin ainakin on puhuttu /epäilty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1796
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe