Käytös muuttunut

kuin vanhempi siskonsa

Äitini on jo muutamia vuosia arvostellut,tai pikemminkin huomautellut siskonsa käytöksen muutoksista alzhaimerin myötä meille tyttärillensä,ei siskolleen.Nyt hän itse käytäytyy samoin ja on aloittamassa lääkityksen ko.sairauteen.Voimmeko sanoa äidille,että käyttäydyt ihan kuin siskosi ja se kuuluu tuohon taudinkuvaan!?Siis kertoa,että hän on jo kuten siskonsa....Tämä on aika kamalaa,kun niin uutta meille...mutta puhutaanko asiat suoraan,vai pitääkö hyssytellä todellisuudesta?

3

1109

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilanteen mukaan

jotain asiasta huomauttaa, mutta ystävälliseen sävyyn. Tuskin hän itse asiaa ymmärtää välttämättä, että tekee itse samoin. Hokemaan ei pidä alkaa.

• huomautella????

Siis mitä varten? Äidillänne on sairaus, joka muuttaa hänen käytöstään - onko mielestänne jotain apua siitä, että hänen nenäänsä hierotaan tässä kurjuudessa?
      Hän ei ole tahallaan ilkeä, tyhmä, osaamaton tai muuten vain huvikseen erikoinen. Hän ei kykene kontrolloimaan itsessään tapahtuvia muutoksia ja takuulla se pistää vihaksi muistamatontakin ihmistä. Niin kauan kuin sairauden tunto vielä on olemassa, parasta mitä voi tehdä on keskittyä niihin asioihin, jotka vielä jotenkin sujuvat. Ja jättää omaan arvoonsa ne, joissa menee pieleen.

• ei tule moittia

vaan luotsata kiinnostus muihin asioihin.
        Kun moiteryöppy alkaa, heitä iloisesti: ompas sun kukat hyvässä kunnossa, Hiukset kivasti, mekko pukee sun hipiää, tai ihan jotain muuta huuhaata. Siitä vaan oma pinna kiristyy ja hihat palaa. Tiedän että raskasta on, mutta näillä näyttelijänlahjoilla on pärjätty. Missä parhaimmat näyttelijäsuoritykset, noi papeilla. Esimerkiksi tyyuneidelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1348
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      45
      717
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      659
    4. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      48
      630
    5. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      608
    6. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      78
      595
    7. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      47
      591
    8. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      568
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      48
      546
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      190
      541
    Aihe