Panasonic Lumix DMC-FZ18

Panasonic Lumix DMC-FZ18

Hei,
Olen tilannut tämmöisen kameran Panasonic Lumix DMC-FZ18, 18x optinen zoom. Toimitus vaan kestää ja kestää viikosta toiseen. Onko tämä ihan OK täys
harrastus lintukuvaukseen. Järkkäriä en halua koska matkoilla yms. en halua kantaa monia objektiivejä.

http://www.panasonic.fi/servlet/PB/menu/1249231_l16/index.html


Onko kokemuksia kenellä.

12

12530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ok peli

      Ihan ok peli. Valovoimaa saisi tietysti olla enemmän. Muista Zoom ei tee autuaaksi. Pääosin tirppa kuvat otetaan noin 10 tai alle 10 metrin päästä. Opettele lähstymään / naamioitumaan. Kyllä se siitä lähtee kun reenaa : )

    • Samaa harkitseva

      Jo saanut kameran? Olen ajatellut samaa, mutta en ole vielä löytänyt nettikauppaa, jossa olisi varastossa. Eikä toimitusajoista ole tietoa.

      • tepi-46

        Minulla on fz18 ollut noin kuukauden. Edellinen oli fz 7 johon olin tyytyväinen.Tässä uudessa on paljon lisäyksiä auto- käsisäätö puolelle.Kuvan vakaaja pelaa hyvin esim, valoisana päivänä voi kuvata täydellä telellä käsivaralta.Suosittelen ostamaan kaupasta josta saa kotimaisen käyttö kirjan. HYVÄ OSTOS terv,tepi


      • Stenka Rasin
        tepi-46 kirjoitti:

        Minulla on fz18 ollut noin kuukauden. Edellinen oli fz 7 johon olin tyytyväinen.Tässä uudessa on paljon lisäyksiä auto- käsisäätö puolelle.Kuvan vakaaja pelaa hyvin esim, valoisana päivänä voi kuvata täydellä telellä käsivaralta.Suosittelen ostamaan kaupasta josta saa kotimaisen käyttö kirjan. HYVÄ OSTOS terv,tepi

        Tervehdys!
        Ostin omani Stoccalta. Ja joo ei varsinainen kamera liike..
        Mutta kanta-asiakas etuna kympin kalliimpi kuin esim. Verkkokauppa.comissa. Mukana tuli 50euron Panasonicin kameralaukku. Joten ei sen suhteen huono ostopaikka.
        Niin ja hyllystä loppuneena tilattuna noin viikon toimituksella. Vähän vajaan viikon.

        Itse kamera vaikuttaa mainiosti paikkansa täyttävältä. Ainakin mun tapauksessa. Kun tarkoitus on saada hyviä kuvia. Muttei leikkiä pro-kuvaajaa. :)
        Eli tahtoo hyviä loma-, yms. kuvia, muttei aikomusta pitää niistä näyttelyä. Vaikka osaavissa käsissä näyttelytasoisiakin aivan taatusti ko. kameralla syntyy.

        Olen koittanut vajaan kuukauden verran, käyttää kameraa erillaisissa tilanteissa mahdollisimman paljon kuvaten. Ja vielä en ole keksinyt valittamisen aihetta. Siis oikean valittamisen.
        Ainahan jotain saisi olla lisää yms. Mutta itse pidän laitteesta. Enkä kadu ostostani!
        OHJEKIRJA ON KYLLÄ TOSIAAN HYVÄ OLLA SUOMEKSI.
        Tai hyvä englannin taito.


      • Jaaskamo
        Stenka Rasin kirjoitti:

        Tervehdys!
        Ostin omani Stoccalta. Ja joo ei varsinainen kamera liike..
        Mutta kanta-asiakas etuna kympin kalliimpi kuin esim. Verkkokauppa.comissa. Mukana tuli 50euron Panasonicin kameralaukku. Joten ei sen suhteen huono ostopaikka.
        Niin ja hyllystä loppuneena tilattuna noin viikon toimituksella. Vähän vajaan viikon.

        Itse kamera vaikuttaa mainiosti paikkansa täyttävältä. Ainakin mun tapauksessa. Kun tarkoitus on saada hyviä kuvia. Muttei leikkiä pro-kuvaajaa. :)
        Eli tahtoo hyviä loma-, yms. kuvia, muttei aikomusta pitää niistä näyttelyä. Vaikka osaavissa käsissä näyttelytasoisiakin aivan taatusti ko. kameralla syntyy.

        Olen koittanut vajaan kuukauden verran, käyttää kameraa erillaisissa tilanteissa mahdollisimman paljon kuvaten. Ja vielä en ole keksinyt valittamisen aihetta. Siis oikean valittamisen.
        Ainahan jotain saisi olla lisää yms. Mutta itse pidän laitteesta. Enkä kadu ostostani!
        OHJEKIRJA ON KYLLÄ TOSIAAN HYVÄ OLLA SUOMEKSI.
        Tai hyvä englannin taito.

        Moi
        Tilasin saksasta saman kameran vähän alle 300e! Luonnollisesti kun saksassa vaihto-opiskeluani suoritan. ja Ihmeekseni huomasin että firma olisi kuljettanut saman kameran 15e suomeen. Sais siis suomeenkin tilattuna paljon halvemmalla kuin mistään suomesta suoraan! ihme juttu mutta totta. Ja kiikareissa sama juttu. säästää satasen helposti. http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?kid=1-4

        Saisikohana mistään ostettua pelkkää suomenkielistä käyttöohjetta??!


      • tosiaankin
        Jaaskamo kirjoitti:

        Moi
        Tilasin saksasta saman kameran vähän alle 300e! Luonnollisesti kun saksassa vaihto-opiskeluani suoritan. ja Ihmeekseni huomasin että firma olisi kuljettanut saman kameran 15e suomeen. Sais siis suomeenkin tilattuna paljon halvemmalla kuin mistään suomesta suoraan! ihme juttu mutta totta. Ja kiikareissa sama juttu. säästää satasen helposti. http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?kid=1-4

        Saisikohana mistään ostettua pelkkää suomenkielistä käyttöohjetta??!

        verkkokauppojen halvinkaan ei näytä pystyvän lähellekään samaan.
        suomalaista manuaalia lienee turha haaveksia.

        http://www.pixmania.com/fi/fi/r/dmc-fz18?srcid=211&mctag=fi_17748


      • Maahantuojalta?

      • vanhaukuli
        Maahantuojalta? kirjoitti:

        Saiskohan maahantuojalta ostettua suomalaisen käyttöohjeen?

        Mutta ei tule kylläkään edulliseksi, tilasin vaan kerran johonkin autoradioon(huh huh).Suosittelisin kokeilemaan netistä imurointia. Mukava että valmistajat nykyään suosivat kaikissa kameroissa isoja zoom objektiiveja pokkarin tyylisissä kameroissa, ne on pikkasen pienempiä kun järkkärit mutta taas suurempia kun tavalliset pokkarit ja tuntuu olevan noita säätöjä mukavammin. Itelläni on vastaava Olympus (18 kertaisella zoomilla myös), kyllä ihan mukava veje tuntuu olevan, onnea vaan kuviin.


      • ostamassa
        Stenka Rasin kirjoitti:

        Tervehdys!
        Ostin omani Stoccalta. Ja joo ei varsinainen kamera liike..
        Mutta kanta-asiakas etuna kympin kalliimpi kuin esim. Verkkokauppa.comissa. Mukana tuli 50euron Panasonicin kameralaukku. Joten ei sen suhteen huono ostopaikka.
        Niin ja hyllystä loppuneena tilattuna noin viikon toimituksella. Vähän vajaan viikon.

        Itse kamera vaikuttaa mainiosti paikkansa täyttävältä. Ainakin mun tapauksessa. Kun tarkoitus on saada hyviä kuvia. Muttei leikkiä pro-kuvaajaa. :)
        Eli tahtoo hyviä loma-, yms. kuvia, muttei aikomusta pitää niistä näyttelyä. Vaikka osaavissa käsissä näyttelytasoisiakin aivan taatusti ko. kameralla syntyy.

        Olen koittanut vajaan kuukauden verran, käyttää kameraa erillaisissa tilanteissa mahdollisimman paljon kuvaten. Ja vielä en ole keksinyt valittamisen aihetta. Siis oikean valittamisen.
        Ainahan jotain saisi olla lisää yms. Mutta itse pidän laitteesta. Enkä kadu ostostani!
        OHJEKIRJA ON KYLLÄ TOSIAAN HYVÄ OLLA SUOMEKSI.
        Tai hyvä englannin taito.

        onko tässä kamerassa salama mukana, vai pitääkö hankkia erikseen?


      • Stenka Rasin
        ostamassa kirjoitti:

        onko tässä kamerassa salama mukana, vai pitääkö hankkia erikseen?

        Kamerassa on kiinteä salama.
        Erikseen ei tähän salamaa saakkaan.
        Toisin kuin joihinkin muihin "vastaaviin".
        Minun tarpeisiini kameran salama on, ainakin toistaiseksi riittänyt mainiosti.


    • diff

      Kamera ollut minulla nyt 3 päivää, muuten olen tyytyväinen, mutta nyt syksyn hämärällä ja pilvisillä säillä en saa edes ulkona koirista heilahtamattomia kuvia! En vaikka käyttäisin liikkuvan kuvan asetusta tai säätäisin ISO-herkkyyden 1600:aan. 0-2x zoomatessa ei heilahda melkein ollenkaan, mutta vähänkään suuremmilla kertoimilla on jalat tai hännät pelkkää sotkua. Ärgh!

      • Onko muilla havaintoja?

        Olen vuodenpäivät käyttänyt ko. kameraa. Sellainen tunne, että aikaisemmalla kamerallani tuli mm. auringonlaskuihin ja iltaruskoihin huomattavasti kirkkaammat ja luonnollisemmat värit. Panasonicissa tällaisissa maisemissa on jotenkin hailakat värit. Mistähän johtunee? Pitäisikö käyttää jotain suotimia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      135
      3693
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      112
      1440
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1330
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1269
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1154
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1091
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1048
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1029
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1026
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      958
    Aihe