Mistä korvaava kone?

Tku/Tre-Köpis

Mistähän SAS mahtaa löytää nopeasti korvaajan 27 koneelleen, jotka ovat hoitaneet alueellista syöttöliikennettä.

SAS on lentänyt Dash Q400 -koneella Kööpenhaminasta mm. Turkuun ja Tampereelle. Turun molemmat päivittäiset vuorot on lennetty ko. konetyypillä. Tampereelle on lennetty iltalento CPH-TMP ja aikainen aamun lento TMP-CPH. Tampereen edestakainen iltapäivälento lennetään pienellä suihkukoneella (Canadair Regional Jet 200).

Turun kohdalla SAS on tehnyt jo aikaisemmin päätöksen korvata Dashin aamulento ja illan paluu MD-80 suihkukoneella. Tämä päätös tehtiin jo ennen kuin tiedettiin, että yhtiö luopuu kokonaan isoista Dasheistaan. Iltapäivälennolle tarvitaan vielä korvaava kone.

Ainakin Tampere-Pirkkalan lentokentällä matkustajat olivat lehtitietojen maanantaiaamuna hyvin ymmärtäväisiä ja kaikki saatiin reititettyä kohteisiinsa. Osa ohjattiin Blue1:n lennolle Tampereelta Tukholmaan ja osa lensi Helsingin kautta Kööpenhaminaan.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/pirkanmaa/51093.shtml

10

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CPH-TKU

      Sunnuntain iltapäivälennon Köpiksestä Turkuun ja takaisin lensi SAS:n puolesta Sterling. Ainakin näin aluksi SAS saa korvaavia koneita Sterlingin lisäksi Spanairilta, tanskalaiselta charteryhtiöltä Jettimelta ja färsaarelaiselta Atlantic airwaysilta. Myös Lufthansa järjestää mahdollisuuksien mukaan korvaavia koneita.
      Lähde:
      http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=13667

      • Turkuun

        Atlantic Airways hoitaa toistaiseksi SAS:n iltapäivälennon Kööpenhaminasta Turkuun ja takaisin ja SAS:n Kööpenhamina-Tampere-Kööpenhamina iltapäivälento lennetään Cimber airin koneella kuten yleensäkin. Molempien kaupunkien toinen päivittäinen Köpiksen lento on ainakin pari päivää peruttu ja matkustajat reititetään joko Tukholman tai Helsingin kautta.

        Aika nopeasti SAS on saanut korvaajia Dasheilleen monille reiteille. Esim. tänän keskiviikkona peruutetaan enää 31 lentoa. 39 lennolle on saatu korvaava kone muilta lentoyhtiöiltä.


      • Atlantic
        Turkuun kirjoitti:

        Atlantic Airways hoitaa toistaiseksi SAS:n iltapäivälennon Kööpenhaminasta Turkuun ja takaisin ja SAS:n Kööpenhamina-Tampere-Kööpenhamina iltapäivälento lennetään Cimber airin koneella kuten yleensäkin. Molempien kaupunkien toinen päivittäinen Köpiksen lento on ainakin pari päivää peruttu ja matkustajat reititetään joko Tukholman tai Helsingin kautta.

        Aika nopeasti SAS on saanut korvaajia Dasheilleen monille reiteille. Esim. tänän keskiviikkona peruutetaan enää 31 lentoa. 39 lennolle on saatu korvaava kone muilta lentoyhtiöiltä.

        Eikö tälle Atlantic Airwaysin Avrolle sattunut tuhoisa onnettomuus joitakin aikoja sitten? Tarkoitus ei ole kylläkään mässäillä asialla.


      • tuli mullekin
        Atlantic kirjoitti:

        Eikö tälle Atlantic Airwaysin Avrolle sattunut tuhoisa onnettomuus joitakin aikoja sitten? Tarkoitus ei ole kylläkään mässäillä asialla.

        mieleen ja tuossa tietoa.

        Atlantic Airways - BAe 146-200A
        Stord, Norway
        10th October, 2006

        The Atlantic Airways Flight RC670 was chartered by the Norwegian industrial concern Aker Kværner to fly personnel from Stavanger to Molde via Stord (Norway). The flight was performed by a British Aerospace 146-200 jet and was carrying 12 passengers and 4 crewmembers.

        While landing at Stord Airport, the plane overran the 1200 m long runway, continued down a slope close to the sea and burst into flames. 4 people were killed in the accident. 12 people, including the pilot, survived the crash and escaped without major injuries.


    • älytöntä

      muuta tekemistä?

      • Kielipoliisi>

        Kysymykseesi on päässyt lipsahtamaan paha kielioppivirhe. Olisiko syytä palata peruskouluun?


    • määrää

      Kun SAS:lla on liikenne täysin sekaisin, johtuen heidän omasta syystä, niin täällä ollaan niin ymmätäväisiä asian suhteen. Toisaalla eräään toisen yhtiön myöhästynyt tai peruutettu lento jaksetaan raportoida härsikiä kielenkäyttöä viljellen. Herää kysymys, että SAS:lla taitaa olla hyvin miehitetty mainos-/parjauatoimisto.

      • Mkaa

        Kyllä sinulla on heikko itsetunto tai sitten sinua vaivaa perisuomalainen kateus. Mielestäsi SAS ansaitsee kaiki haukut ja Finnairia ei saisi arvostella mistään. Erittäin outo elämänasenne.

        Mielestäni SAS on saanut viime aikoina enemmän kuin kohtuullisesti negatiivista julkisuutta ja pikku hiljaa tilanteen voisi jo rauhoittaa. SAS tuskin on syyllinen Dash -koneidensa ongelmiin. Ainakin kahdessa ensimmäisessä vaaratilanteessa syyksi selvisi laskutelineiden valmistusvirhe eli vastuu on koneen valmistajalla. SASin ongelmat ko. konetyypin kanssa ovat ainutlaatuisia koko ilmailun historiassa. lmeisesti koskaan aikaisemmin mikään lentoyhtiö ei ole tehnyt sellaista päätöstä, että se luopuu yhtäkkiä tietyn konetyyppinsä käytöstä. Tämä ratkaisu on SAS;lle äärimäisen kallis, mutta se ei halua enää huonontaa imagoaan ja vaarantaa matkustajien turvallisuutta. SAS luopui pysyvästi 27 Dash koneen käytöstä ja tämä haavoitti vakavasti SAS:n syöttöliikenteen Kööpenhaminaan. Itse ainakin toivon vilpittömästi, että SAS saa ongelmansa ratkottua ja matkustajien luottamus palautuu. Korvaajat 27 koneelle eivät varmaan löydy aivan hetkessä ja siksi lentoja joudutaan järjestelemään vielä pitkään erityisjärjestelyin.

        Kyseinen konetyyppi saatta muuten joutua Euroopan laajuiseen käyttökieltoon. Asiaa tutkitaan parhaillaan.


      • kuokka

        Älä painele niitä nappuloita ihan summanmutikassa, saa paremmin selvää tekstistä.


      • pilasit lähes
        Mkaa kirjoitti:

        Kyllä sinulla on heikko itsetunto tai sitten sinua vaivaa perisuomalainen kateus. Mielestäsi SAS ansaitsee kaiki haukut ja Finnairia ei saisi arvostella mistään. Erittäin outo elämänasenne.

        Mielestäni SAS on saanut viime aikoina enemmän kuin kohtuullisesti negatiivista julkisuutta ja pikku hiljaa tilanteen voisi jo rauhoittaa. SAS tuskin on syyllinen Dash -koneidensa ongelmiin. Ainakin kahdessa ensimmäisessä vaaratilanteessa syyksi selvisi laskutelineiden valmistusvirhe eli vastuu on koneen valmistajalla. SASin ongelmat ko. konetyypin kanssa ovat ainutlaatuisia koko ilmailun historiassa. lmeisesti koskaan aikaisemmin mikään lentoyhtiö ei ole tehnyt sellaista päätöstä, että se luopuu yhtäkkiä tietyn konetyyppinsä käytöstä. Tämä ratkaisu on SAS;lle äärimäisen kallis, mutta se ei halua enää huonontaa imagoaan ja vaarantaa matkustajien turvallisuutta. SAS luopui pysyvästi 27 Dash koneen käytöstä ja tämä haavoitti vakavasti SAS:n syöttöliikenteen Kööpenhaminaan. Itse ainakin toivon vilpittömästi, että SAS saa ongelmansa ratkottua ja matkustajien luottamus palautuu. Korvaajat 27 koneelle eivät varmaan löydy aivan hetkessä ja siksi lentoja joudutaan järjestelemään vielä pitkään erityisjärjestelyin.

        Kyseinen konetyyppi saatta muuten joutua Euroopan laajuiseen käyttökieltoon. Asiaa tutkitaan parhaillaan.

        täysin melko järkevän kirjoituksesi sillä alkuosan vuodatuksella. Sehän on aivan selvää että täällä on haukuttua isoa F:ää kuin vierasta sikaa koko ajan. Saattaa tietysti olla muutama häiriintynyt yksilö kaiken takana. Jos nuo raukat tietäisi jotain muiden yhtiöiden myöhästelyistä, olisi niille paljon lisää kirjoitettavaa. Nyt vain on käynyt SAS:lle joko tosi huono säkä tai sitten on jotain mätää tapahtunut. Sitä ei täällä kukaan vielä varmasti tiedä. Rohkea veto ottaa koneet pois käytöstä, kunnia siitä. Eihän tuollainen toisen epäonni kellekään ole koko alalle hyväksi, aluksi se kilpailijoille voi olla niin kuin housuun kusis, alkuun lämmittää, mutta sitten kylmää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe