Evissä valkoista

Uusi harrastaja

Auttakaahan nyt noviisia. Taistelukalalla ja monnilla on tullut valkoista pyrstöeviin (siis olikohan nyt oikeen sanottu). Vesi on 26. Kalat asunut meillä viikon. Akvaarion koko 120l. Muita kaloja on tällä hetkellä lisäna neon tetroja joiden väritys on kunnossa.

JA sit huomasin et nyt on tullu noita kotiloita. Miksi ja pääsiskös niistä muuten eroon kun pesemällä hiekan ym.

6

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalaharrastaja

      Mulla itselläkin on muutes akvaario:)
      Kannattaa ehkä seurata vielä toinen viikko kalojasi jos ne ovat kerran noin uusia.
      Minun akvaariooni on ollut minulla noin pari viikkoa ja ensimmäisen viikon aikana (minulla on vasta viisi mustatetraa, mutta lisää tulee) mustatetrani olivat todella vaaleita ja ihmettelin sitä, mutta nyt ne ovat kauniin tummia ja komeita:)

    • fish KING

      ... kopypastaa kysymykset tähän jatkeeksi ja vastaie vaikka sinne väliin niin tarkasti kuin osaat...

      Kuulostaa nitriitin tuomilta ongelmilta mutten osaa 100varmasti analysoida ennen kuin tiedän mitä akvassa on viime aikoina tapahtunut, etenkin tuo akvaarion kypsytys kiinnostaa!

      kalojen lajit määrinä ja OIKEINA niminä esille! Monneja kun on tuhansia lajeja.
      Veikkaan silti partamonnia.

      Voihan kyseessä olla molemmille kaloille ominaista värityksen esiintymistä sillä partiksella ainakin on usein pyrstöevässä valkoinen raita ja joillakin taistoilla tuo väritys vaihtelee aikas lailla joten sekin saattaa olla vain tuon värinen nyt kun muutto ressi alkaa olla tiessään, mene ja tiedä... vastaile kysymyksiin niin keskustellaan lisää...

      ps. kalastossa on hieman muutosten pakkoa mutta jutellaan siitä myöhemmin (neonit eivät sovellu taiston lämpimään veteen lainkaan!)

      • Uusi harrastaja

        Täh, nyt mä oon aivan äimänkäkenä. Eläinkaupassa (Reporanka), nimenomaan suositeltiin tetroja ja Taistelukalaa samaan akvaarioon!! Siksi niitä otinkin. Eli yks taisteluka, 10 neontetraa ja yks monni (ruskee väritään ja tummia pilkkuja). Olin niin tohkeissani että en nyt oo ihan varma nimestä,täplämonni?

        Kypsytystä oli rapiat viikko.


      • fish KING
        Uusi harrastaja kirjoitti:

        Täh, nyt mä oon aivan äimänkäkenä. Eläinkaupassa (Reporanka), nimenomaan suositeltiin tetroja ja Taistelukalaa samaan akvaarioon!! Siksi niitä otinkin. Eli yks taisteluka, 10 neontetraa ja yks monni (ruskee väritään ja tummia pilkkuja). Olin niin tohkeissani että en nyt oo ihan varma nimestä,täplämonni?

        Kypsytystä oli rapiat viikko.

        ... edes SafeStartilla!

        Reporanka on meillä akvaharrastajilla boikotissa juurikin tuon asioista tietämättömyyden takia!

        Täplämonninen vaatii 24 asteista vettä eikä YHTÄÄN enempää muuten sen elämä ei ole sen arvoista mitä sen kuuluisi olla harrastajan armoilla.
        Neontetra sopisi sen kanssa kyllä samoihin lämpöihin jne. mutta tuo taisto paleltuu kyllä hengiltä tuossa lämpötilassa, sille 28 paikkeille.

        Sehän on vaan moraalittomalle kauppiaalle bisnestä kun sulta kalat kuolee väärässä hoidossa ja käyt jatkuvasti ostamassa uutta. Asian hyvä puoli on se että, käväsit täältä asiasta kysymässä vaikka tilanne on jo käsillä.

        Voisit vaihtaa noita kardaaneja vaikka kiilakylkiin, se olis sopivampi laji, mulla itellä on myös menestynyt taistojen kanssa yhdessä punatetrat, niitä varmasti löytynee myös RR kaupasta.

        Lueskele juttuja täältä tosta akvan kypsyttämisestä ja saattaa löytyä juttua myös kalallisen akvan kypsyttämisestä, joka on sulla nyt siellä käynnissä.


    • Uusi harrastaja

      Tulin vaan kertomaan että kaikki ok akvaariossa. Taisto ja muut hengissä ja voivat hyvin. Eli ei sitten niin rahastettukaan...

    • näin se on

      mennyt meilläkin. Kommentteja? Onko muita "peloteltu täällä ja sitten kitenkin kaikki mennyt ihan hyvin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8069
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4572
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2220
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe