musta kermavaahto?

tietämätön..

Kertokaas viisaammat kuinka saadaan mustaa kermavaahtoa? kiitos jo etukäteen :)

8

10230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lei-puri

Jos asut isommassa kaupungissa, voit ostaa mustaa elintarvikeväriä kaupan leivontahyllyltä, tosin mustaa väriä on kyllä hankala löytää. Joku hyvin varustettu kauppa pitää olla.

Jos ei löydy valmista väriä niin kokeile vaikka jauhaa mustia koristerakeita (ne myös leivontahyllyssä) ja lisää sitä jauhetta vaahtoon. Voi kyllä maistua lakritsalle sitten..

• kokki

Mustaa karamelliväriä saa Vaasasta ainakin Citymarketeista ja Prismasta. Joten kyllä varmaan muuallakin on. Mutta kuule,en oikein suosittele niitä nestemäisiä värejä kermavaahtoon...Nimittäin kun itse yritin värjätä kermistä nestemäisellä värillä,ei se meinannut millaan riitää.Jouduin pistämään järkyttävästi väriä eikä siltikään tullut mustaa.Lopuksi kermavaahto oli harmaata ja kulhon pohjalla lillui väri...

• värit
        kokki kirjoitti:

Mustaa karamelliväriä saa Vaasasta ainakin Citymarketeista ja Prismasta. Joten kyllä varmaan muuallakin on. Mutta kuule,en oikein suosittele niitä nestemäisiä värejä kermavaahtoon...Nimittäin kun itse yritin värjätä kermistä nestemäisellä värillä,ei se meinannut millaan riitää.Jouduin pistämään järkyttävästi väriä eikä siltikään tullut mustaa.Lopuksi kermavaahto oli harmaata ja kulhon pohjalla lillui väri...

http://www.bakeandparty.com/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Bake/Categories/Variaineet

• kfklfkfkdköfsöfdsölsdfl
        värit kirjoitti:

http://www.bakeandparty.com/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Bake/Categories/Variaineet

Totta kai kun valkoista ja mustaa sekoittaa, siitä tulee harmaata. Ja vaikka mustaa väriä lisää kuinka paljon, se on niin nestemäistä, ettei se vaikuta seokseen yhtään, vaan menee pohjalle.
        En ole mikään superkokki, sillä olen 7. luokalla ja aloitin vasta tänä vuonna köksän enkä koskaan aiemmin ole tehnyt kunnon ruokaa. En yksinkertaisesti keksi mitään keinoa, millä sen saisi mustaksi. :S Mutta jos kuitenkin kokeilisit sitä värijuttua, jospa se sinulla vaikka onnistuisi? Sillä idea on hyvä. :P

• tietämätön tietää nyt :)
        kfklfkfkdköfsöfdsölsdfl kirjoitti:

Totta kai kun valkoista ja mustaa sekoittaa, siitä tulee harmaata. Ja vaikka mustaa väriä lisää kuinka paljon, se on niin nestemäistä, ettei se vaikuta seokseen yhtään, vaan menee pohjalle.
        En ole mikään superkokki, sillä olen 7. luokalla ja aloitin vasta tänä vuonna köksän enkä koskaan aiemmin ole tehnyt kunnon ruokaa. En yksinkertaisesti keksi mitään keinoa, millä sen saisi mustaksi. :S Mutta jos kuitenkin kokeilisit sitä värijuttua, jospa se sinulla vaikka onnistuisi? Sillä idea on hyvä. :P

Kiitos vastauksistanne! keksin miten saa kaikista parhaiten mustaa kermavaahtoa! Lääkehiiltä huhmareessa jauhaa ja lisää joukkoon.. toimii eikä tule vatsoireita! :)

• karki vai kepponen

elintarvikeväreillä saa värjättyä kermavaahdon. pitäisi löytyä suuremmista kaupoista, kuten Prisma, citymarket
      tai apteekeista. itse ajattelin tytölle tehdä kurpitsa" kakun orannssiksi värjätyllä kermavaahdolla :D

• kokki

Oranssiksi värjättyä kermavaahtoa sai helposti sekoittamalla keltaista ja punaista, mutta musta ei toiminut.

• akeki

Itse tein muutama vuosi sitten mustaa kermavaahtoa sekoittamalla ensin mustikkaa kermavahtoon jotta se hieman tummui ja lopuksi sirottelemalla lääkehiilijauhetta (ostimme kapseleita tyhjensimme niitä) kermavaahdon päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      67
      5830
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      134
      4274
    3. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      97
      1926
    4. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1445
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1137
    6. 47
      1132
    7. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      126
      999
    8. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      49
      826
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      763
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      39
      725
    Aihe