Heips!
Osaakos joku neuvoa... Ostin mökin pari vuotta sitten. Silloin oli koko kesän aurinkoa =)
Mutta nyt huomasin tänä kesänä kun satoi tosi paljon, että katto vuotaa piipun kohdalta (ilmeisesti). Onko mökin myyjällä velvollisuus kertoa vuotavasta katosta? Välittäjä myi.. Tai jos myyjä ei tiennyt niin on kuka vastuussa? Olen jostain käsittänyt että jos ostaa asuintalon niin on myynnin jälkeen yhä myyjän vastuu jos löytyy vesi vahinkoja. Mutta miten Mökki??
Vuotava mökin katto
4
1102
Vastaukset
- neuvoa.
Pistäydyhän rautakaupassa ja kerro myyjälle, että mökin katto vuotaa piipun juuresta. Hän myy sinulle putkilon butyylimassaa tai jotain muuta sopivaa sekä laitteen jolla sitä ainetta pursotat. Ne tarvikkeet maksaa 5-10e. Sitten kiipeät katolle ja pursotat sitä ainetta sinne piipun juurelle missä pellin taikka kattohuovan reunat irvistää tms.
Silleen korjataan mökin katto joka vuotaa piipun juuresta.- fwepo
Selvitä nyt kuitenkin ensin eristeiden ja rakenteiden tila. Pitää ainakin kuivattaa ennen korjausta. Itse ottaisin tuossa tapauksessa myyjään yhteyttä. On mielestäni piilevä vika, joka ei ole ostajan vastuulla. Missään nimessä pelkkä tiivistäminen ei riitä vaan homma vaatii tarkemman selvittelyn ja mieluummin asiantuntijoiden kanssa.
- -annika-
fwepo kirjoitti:
Selvitä nyt kuitenkin ensin eristeiden ja rakenteiden tila. Pitää ainakin kuivattaa ennen korjausta. Itse ottaisin tuossa tapauksessa myyjään yhteyttä. On mielestäni piilevä vika, joka ei ole ostajan vastuulla. Missään nimessä pelkkä tiivistäminen ei riitä vaan homma vaatii tarkemman selvittelyn ja mieluummin asiantuntijoiden kanssa.
Yritettiin itse jo katsoa mistä vesi pääsisi sisälle, muttei löydetty kunnon syytä. Vähän mietinkin jos täytyy joku ammattimies ottaa se tekemään (mitäköhän maksaa?) Mutta mietin lähinnä sitä että onko myyjällä vastuuta tästä josseivat myytäessä ole ilmoittaneet, että katto vuotaa (jos ovat siis itsekään tienneet...ja välittäjä myi) Tai olisiko minun täytynyt se itse huomata? Ja vastuu minulla? En tiedä mistä saa näistä asioista tietoa.
- monimutkaisia
-annika- kirjoitti:
Yritettiin itse jo katsoa mistä vesi pääsisi sisälle, muttei löydetty kunnon syytä. Vähän mietinkin jos täytyy joku ammattimies ottaa se tekemään (mitäköhän maksaa?) Mutta mietin lähinnä sitä että onko myyjällä vastuuta tästä josseivat myytäessä ole ilmoittaneet, että katto vuotaa (jos ovat siis itsekään tienneet...ja välittäjä myi) Tai olisiko minun täytynyt se itse huomata? Ja vastuu minulla? En tiedä mistä saa näistä asioista tietoa.
ja tuskin kukaan täällä voi vastata kysymykseesi tietämättä kaupan olosuhteita tarkemmin. Merkitystä on mm. mökkisi iällä, tehdyillä peruskorjauksilla, kauppahinnalla jne..
Vastuut määräytyvät maakaaren mukaan:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950540
http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/suorakanava/artikkeli2.asp?id=623
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759